Ένα οριζόντιο κυλινδρικό δοχείο έχει τοιχώματα αγώγιμα και ανένδοτα. Μέσα στο δοχείο υπάρχει ένα έμβολο βάρους Β και εμβαδού S,επίσης αγώγιμο που μπορεί να κινείται χωρίς τριβές και το οποίο αρχικά ισορροπεί ακίνητο ,χωρίζοντας το δοχείο σε δύο χώρους (Ι) και (ΙΙ) με όγκους V1 και V2 όπου V1 =2V2 και οι οποίοι περιέχουν ποσότητες ίδιου ιδανικού αερίου . Κάποια στιγμή σηκώνουμε το δοχείο και σιγά σιγά το φέρουμε σε κατακόρυφη θέση με τον χώρο (Ι) στο κάτω μέρος ,οπότε το έμβολο ισορροπεί τελικά χωρίζοντας το δοχείο σε ίσους χώρους.
Κατά τη διάρκεια όλης της διαδικασίας η θερμοκρασία είναι σταθερή.
Να σχεδιάσετε τις μεταβολές του αερίου στους δύο χώρους ,στο ίδιο σύστημα αξόνων P-V
Καλημέρα στη νησίδα
Να τονώσω λοιπόν κι εγώ την “ελπίδα ” του Διονύση
για το αίτημα .
Για το συγκεκριμένο να πω ότι στα δεδομένα υπάρχουν στοιχεία που αφορούν το έμβολο και τα οποία δεν είναι απαραίτητα για την επίλυση του ερωτήματος ,απλά είχα στο μυαλό συνέχεια ερωτημάτων προς χρήση τους αλλά ενώ τα έκοψε η ανάγκη για εγγονική αρωγή τα στοιχεία έμειναν.
Να είστε όλοι καλά και καλό Απρίλη
Καλησπέρα Παντελή. Ωραίο κλασσικό θέμα που κάποτε προκαλούσε το ενδιαφέρον των μαθητών!
Δυστυχώς η Θερμοδυναμική, ως μη εξεταστέο μάθημα πανελλαδικά, δεν προκαλεί το ενδιαφέρον τους, παρά μόνο αυτούς που είναι ερωτευμένοι με τη Φυσική.
Καλό απόγευμα.
Καλησπέρα Πρόδρομε.
Σ’ ευχαριστώ
Καλησπέρα Παντελή. Εξαιρετικό θέμα προέκυψε για τις ισόθερμες. Συνήθως η θερμοκρασία δημιουργεί οικογένεια ισοθέρμων, αλλά εσύ έβαλες τα mol!
Θα ήθελα να δω και το βάρος Β και το εμβαδό S του εμβόλου,= σε ερώτημα, αλλά τα εγγόνια προηγούνται. Εγώ προς το παρόν έχω “εγγόνια” γάτες και σκύλους…
Καλημέρα Ανδρέα.
Όπως το λες …τα mol διαφέρουν και φτιάχνουν οικογένεια ισοθέρμων!
Το βάρος του εμβόλου έπαιξε βέβαια “αθόρυβα” το ρόλο του συμβάλλοντας στη συμπίεση του κάτω χώρου.
Καλή Κυριακή