Προφανώς είναι μία ξεχωριστή εμπειρία να βιώσεις μηδενική βαρύτητα για 30 sec 30 – 60 συνεχόμενες φορές. Ο όρος “μηδενική βαρύτητα” απευθύνεται στον πολύ κόσμο καθώς δεν είναι το g αυτό που μηδενίζεται όπως θα δούμε πιό κάτω.
Η πτήση ξεκινά με 1,8g και από ένα σημείο και μετά αεροπλάνο και επιβάτες είναι σε ελευθερη πτώση με επιτάχυνση α = g. Επειδή όμως το αεροπλάνο έχει ταχύτητα που σχηματίζει γωνία με τον ορίζοντα πρόκειται για μία πλάγια βολή όπου το αεροπλάνο κινείται σε παραβολική τροχιά όπως γνωρίζουμε από τις βολές. Η διαδικασία που βλέπετε επαναλαμβάνεται η ίδια στην ίδια πτήση, με το ίδιο εισητήριο.
Παλαιότερα η πτήση Zero G χρησίμευε στην εκπαίδευση αστροναυτών. Σήμερα εκτός από ψυχαγωγικούς σκοπούς χρησιμοποιείται για την εκτέλεση μεγάλου πλήθους επιστημονικών πειραμάτων καθώς και πειραμάτων πριν μεταφερθούν στον διεθνή διαστημικό σταθμό.
Ας δούμε την απλή φυσική λυκείου πίσω από μία πτήση Zero G. Καλή διασκέδαση…
Η συνέχεια εδώ.
Καλημέρα Άρη. Σα να λέμε roller coaster πάνω από τη Γη. Πολύ καλό!
Καλημέρα Άρη.
Εξαιρετικό.
Καλημέρα Γιάννη ευχαριστώ. Θέλω να δεις το εξής.Επειδη με παράγωγο και τέτοια δεν τα πάω πολύ καλά, πως γίνεται η μελέτη της παραβολικής τροχιάς zero G. Εξίσωση τροχιάς, ταχύτητα κάθε στιγμή, επιτάχυνση = g , ΣFy = P, ΣFx=0 , (Χ ο κατά μήκος άξονας του αεροπλάνου) που εξασφαλίζει Thurst =Drag δηλαδή ο πιλότος αρκεί να ακολουθήσει αυτή τη τροχιά και όλα συνεπάγονται.Γράφω και εγω τους όρους που χρησιμοποιεί η NASA , ώθηση και έλξη αν και δε μου κάθονται καλά. Α και Lift = 0. Η τροχιά 1.8g έχει εξίσωση;
Υπόψη ότι υπάρχει ένα τ= 3 s για την μετάβαση από τη μια τροχιά στην άλλη
Μεταφορά σχολίων
Αποστόλη στο γήινο έκανες εσύ ανάρτηση στο εναέριο εγώ. Πάντως στο γήινο δεν μπαίνω. Όσο για το εναέριο, εδώ δεν έχω μπει σε κανονικό αεροπλάνο πόσο μάλλον σε αεροπλάνο που εκτελεί βολή με 1000 km/h. Σάλτο μορτάλε.
Γιάννη με τη φυσική όλα οκ. Δίπλωμα πιλότου δεν έχουμε. Πάντως πρέπει να είναι πολύ έμπειρος.
Ωραία παρουσίαση ενός θέματος που αποτελεί εμπειρία.
Ένα video: How do zero-gravity planes work?
Όπως διαβάζουμε εδώ η εμπειρία κοστίζει γύρω στα 10500 δολάρια για 15 παραβολικές μανούβρες.
Καλησπέρα στην παρέα.
«Αποστόλη στο γήινο έκανες εσύ ανάρτηση στο εναέριο εγώ. Πάντως στο γήινο δεν μπαίνω. Όσο για το εναέριο, εδώ δεν έχω μπει σε κανονικό αεροπλάνο πόσο μάλλον σε αεροπλάνο που εκτελεί βολή με 1000 km/h. Σάλτο μορτάλε.»
Δηλαδή Άρη εσύ δεν πας και ξεσηκώνεις τους νέους, όπως ο Αποστόλης να πάνε.
«Δεν ξέρω ο πιλότος πως τα καταφέρνει.»
Γιάννη ο τρόπος είναι ένας. Στο κατάλληλο ύψος και ενώ έχει την κατάλληλη ταχύτητα «Engines are shut off» (σβήνονται οι μηχανές), προφανώς ελπίζοντας ότι στο κατάλληλο σημείο και την κατάλληλη στιγμή θα πάρουν αμέσως μπροστά.
Αποστόλη η ESA το κάνει μόνο για ερευνητικές ομάδες, αλλά στην Αμερική μπορεί να κλείσει θέση ο πάσα εις.
Where Can I Experience Zero-Gravity?
Zero-G offers flights in eight different airports throughout the US:
· Kennedy Space Center, FL – Launch and Landing Facility (LLF)
· Las Vegas, NV– McCarran International Airport (LAS)
· Oakland, CA – Oakland International Airport (OAK)
· Miami, FL – Miami-Opa Locka Executive Airport (OPF)
· Seattle, WA – King County International Airport – Boeing Field (BFI)
· Austin, TX – Austin-Bergstrom International Airport (AUS)
· Long Beach, CA – Long Beach Airport (LGB)
· Newark, NJ – Newark Liberty International Airport (EWR)
· Houston, TX – Ellington Field (EFD)
Λόγω ανταγωνισμού μπορεί και να βρεις κάτι φτηνότερο.
Εδώ λίγα παραπάνω μαθηματικά για το θέμα.
Μα Άρη ο ανταγωνισμός λειτουργεί πάντα υπέρ του καταναλωτή.Τα ιδιωτικά πανεπιστήμια θα βελτιώσουν τα δημόσια, τα ιδιωτικά νοσοκομεία κάνουν τα δημόσια πιο ανταγωνιστικά, τα ιδιωτικά τρένα εγγυώνται ασφαλείς μετακινήσεις, οι ιδιώτες πάροχοι ενέργειας προσφέρουν φτηνά τιμολόγια κου λου που, κου λου που…
“Μα Άρη ο ανταγωνισμός λειτουργεί πάντα υπέρ του καταναλωτή.”
Εννοείται Αποστόλη μου “εμπειρίες ζωής” είναι αυτά που αναφέρεις.
Και επιτροπή ανταγωνισμού άμα λάχει έχουμε που βάζει τον κάθε κατεργάρη στον πάγκο του.
Καλησπέρα παιδιά.
Άρη δεν γίνεται να σβήσουν οι μηχανές. Αν σβήσουν δέχεται τη δύναμη του αέρα και η επιτάχυνση του αεροπλάνου δεν είναι g.
Για να έχουμε φαινόμενη έλλειψη βαρύτητας πρέπει να κινείται με g.
Όταν ένα διαστημικό όχημα είναι εκτός ατμόσφαιρας και σβήσουν οι μηχανές θα γίνει αυτό που λες.
Καλησπέρα Άρη και σε ευχαριστώ και για την παρούσα ανάρτηση που μας προσέφερες.
Γιάννη σε ένα ντοκιμαντέρ της ελληνικής τηλεόρασης, που είχα παρακολουθήσει πριν κάποια χρόνια, μίλαγε για σβήσιμο της μηχανής, που αναφέρει και ο Άρης (καλησπέρα Άρη).
Το αν η επιτάχυνση ειναι g ή είναι 0,9g δεν πειράζει, οι συνθήκες είναι περίπου “έλλειψης βαρύτητας”…
Αλλά και μια πρόσφατη δημοσίευση εδώ, για συμμετοχή σε πείραμα της ομάδας Δυναμικής Πολυφασικών Συστημάτων του Tμήματος Χημείας του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Διονύση ο Άρης γράφει για παραβολική τροχιά.
Προσομοίωση με ρεαλιστικά νούμερα:
Ας αυξήσω την ταχύτητα:
Στην καλύτερη περίπτωση θα τραυματισθούν.
Έτσι μου φαίνεται περίεργο ότι λέει το ντοκυμανταίρ.
Καλησπέρα Γιάννη.
Στο link που παραθέτω Εδώ στο τέλος της προηγούμενης τοποθέτησής μου το λέει σαφώς αλλά και σε άλλα site, όπως αναφέρει και Διονύσης λένε το ίδιο. Μιλάμε στην φάση που το αεροπλάνο είναι με την μύτη επάνω, στην αρχή της δεύτερης παραβολής. Άρα ανεβαίνοντας και έχοντας σβήσει τις μηχανές η ταχύτητα μικραίνει άρα και δύναμη από τον αέρα. Πιθανόν να μην έχουμε επιτάχυνση g αλλά 0,9g ή κάτι παρόμοιο.
Θεωρώ πολύ πιο απίθανο να μπορεί ο πιλότος να δίνει τέτοια δύναμη από τον κινητήρα όση είναι κάθε στιγμή η δύναμη από τον αέρα.