Στο σχήμα βλέπεται ένα όχημα, με το κουβούκλιο σε σχήμα ορθογώνιου ισοσκελούς τριγώνου. Μέσα στο κουβούκλιο από την κορυφή της ορθής γωνίας κρέμεται μέσω κρίκου με μη εκτατό νήμα αμελητέας μάζας, μικρό σώμα μάζας m.
1)Αν το όχημα κινείται με σταθερή ταχύτητα.
i) α) Το νήμα θα μείνει κατακόρυφο β) το νήμα θα αποκλίνει δεξιά γ) το νήμα θα αποκλίνει αριστερά (ΜΟΝ. 2)
ii) Να εξηγήσετε (ΜΟΝ. 3)
Η συνέχεια των εκφωνήσεων σε Word και σε pdf
και οι ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ σε Word και σε pdf
Καλημέρα και καλή εβδομάδα. Παντελή πολύ ωραίο διαγώνισμα! Νομίζω πως στο Α₂ ερώτημα στην εκφώνηση δεν έχεις σημειώσει την χρονική στιγμή t = 9s στην γραφική παράσταση. Να είσαι καλά Παντελή!
Καλημέρα Παύλο.
Τα κοίταζα και σκεφτόμουν πως ίσως ορισμένα θεωρηθούν δυσκολούτσικα
για προαγωγικά ερωτήματα, αλλά και για τυχόν παραλείψεις μου που πάντα ελλοχεύουν και χρειάζονται την άλλη ματιά.
Δεν ήθελα να φαίνεται το 9s στο διάγραμμα αλλά για κάποιο λόγο ενώ το έχω στο πρόχειρο παρέλειψα το ορθό…” Η χρονική στιγμή που θα επιστρέψει στη θέση που ξεκίνησε με μηδενική ταχύτητα είναι η :” Σπεύδω για συμπλήρωση
Σ’ ευχαριστώ για τη ματιά “φίλτρο” και καλή βδομάδα
Καλημέρα Παντελή. Προσεγμένο και με καλόγουστες επιλογές το κριτήριο.
Ευχαριστώ Αποστόλη.
Να είσαι καλά, καλό μεσημέρι.
Καλησπέρα Παντελή. Εξαιρετικό κριτήριο. Ελπίζω να προλάβω να το δώσω στους μαθητές, αφού τρέχουμε να βγάλουμε την ύλη.
Στο Α5ε. Ένας αθλητής, ας πούμε του μήκους,
επιταχύνεται -> στατική τριβή στη φορά της κίνησης
πέφτει στην άμμο -> τριβή ολίσθησης αντίθετη από τη φορά της κίνησης.
Ίσως δηλαδή πρέπει να εξειδικεύσουμε κάπως το άθλημα, π.χ. δρομέας.
Στο Β2 (2ο ερώτημα), το σώμα θα κάνει στροφική ταλάντωση, αποκλίνοντας από 0 ως 90 μοίρες, με θέση ισορροπίας τις 45 μοίρες.
Είχα ασχοληθεί με το θέμα στο
Η γωνία απόκλισης του εκκρεμούς
και με είχαν διορθώσει οι συνάδελφοι.
Αν τρέξεις την προσομοίωση που δίνω, βάλε α = 10m/s^2 και παρατήρησε την αιώρηση.
Στα σχόλια υπάρχει και μελέτη του Γιάννη, αλλά και πραγματικό πείραμα του Αναστάση κατά την απογείωση αεροπλάνου!!
Το Δ θέμα είναι καταπληκτικό…
Καλό μεσημέρι Ανδρέα.
Τα καλόπιστα φίλτρα στο υλικό αυξάνουν την πιστότητα του γραπτού “λόγου”…!
Να σκεφτείς πως ήμουν αθλητής, 100αρης όμως ,όχι ακοντιστής που πρέπει να φρενάρει τη στιγμή της ρίψης.
Για το εκκρεμές στο κινούμενο όχημα, ήμουν γνώστης της ταλάντωσης και γιαυτό στην εκφώνηση έγραψα …”το σώμα μπορεί να ισορροπεί ακίνητο …” ενώ θα μπορούσα
να γράψω αναλυτικότερα…”το εμποδίζω και βρίσκω τη θέση που ισορροπεί ακίνητο αφήνοντάς το εκεί”. Ελπίζω πως είμαι σαφής
Χαίρομαι που σ’άρεσε και σ’ ευχαριστώ για τις παρατηρήσεις
Καλημέρα Παντελή. Ωραία θέματα για μερακλήδες μαθητές της Α Λυκείου που πίνουν ανέρωτο το ποτό της γνώσης της Φυσικής!
Να είσαι πάντα καλά.
Γειά σου Πρόδρομε
Το θέμα είναι πως δεν είμαι σίγουρος (ως απών μιας δεκαετίας +)για το βαθμό δυσκολίας ή ευκολίας μη “ζαλίσουμε” τα παιδιά και …παραπατήσουν.
Πιστεύω πως τα συγκεκριμένα έχουν το …”νεράκι” τους.
Σ’ ευχαριστώ να είσαι καλά