Δίνεται ο αγωγός x΄ΑΒΓΔΕx του σχήματος (με κόκκινο χρώμα), ο οποίος διαρρέεται από ρεύμα έντασης Ι=3Α. Τα τμήματα ΑΒ και ΓΔ ανήκουν σε τόξα δύο ομόκεντρων κύκλων με ακτίνες R1= 2R=0,2m και R2=R, κέντρου Ο, όπου οι επίκεντρες γωνίες είναι ίσες με φ=60°. Τα τμήματα x΄Α και Δx είναι στην προέκταση των δύο ακτινών στην διεύθυνση x΄x, ενώ τα τμήματα ΒΟ και ΟΓ είναι ακτίνες των δύο κύκλων. Να υπολογισθεί η ένταση του μαγνητικού πεδίου που δημιουργεί ο παραπάνω αγωγός στο σημείο Ο.
Καλημέρα Διονύση. Ωραίο θέμα. Έτσι πρέπει να αποδείξει ο υποψήφιος τους ισχυρισμούς του σε αυτό το μαγνητικό πεδίο, αν δε θέλει να έχει απώλεια μορίων. Η άσκηση 4.37 στις επίσημες λύσεις, δείχνει τη διαδικασία.
Ετοίμαζα κι εγώ κάτι σε αυτό το θέμα, θα το αλλάξω τώρα λίγο – με πρόλαβες γαρ – και θα το αναρτήσω.
Καλή Μεγάλη Εβδομάδα!
Γεια σας Διονυση και Ανδρεα. Ανδρεα τα λυσαρια δεν υπαρχουν για να επισημοποιουν λυσεις. Τα λυσαρια περιεχουν ενδεικτικες λυσεις και υπαρχουν για να βοηθησουν αυτον που δεν μπορει να λυσει τις ασκησεις μονος του. Aπο που προκυπτει αυτο που γραφεις οτι ο υποψήφιος πρεπει να λυσει την ασκηση με την μεθοδο υπαρχει στο λυσαρι δεν αν δε θέλει να έχει απώλεια μορίων? Δηλαδη αν ο μαθητης γραψει οτι απο τον νομο Βiot-Savart προκυπτει οτι τα στοιχειωδη μαγνητικα πεδια στο κεντρο ενος κυκλικου αγωγου που οφειλονται σε καθε στοιχειωδες τοξο του κυκλου,ειναι παντα καθετα στο επιπεδο του κυκλου,και επισης οτι λογω της στροφικης συμμετριας του κυκλου,καθε τοξο συνισφερει στο πεδιο αναλογικα,δηλαδη ο μισος κυκλος,το μισο πεδιο,το ενα εκτο του κυκλου,το ενα εκτο του πεδιου ολοκληρου του κυκλου που υπαρχει στο σχολικο,και λυσει την ασκηση με απλη μεθοδο των τριων οπως καναμε στο Δημοτικο,θα βρεθει εστω και ενας καθηγητης που θα κοψει μορια?
Εσυ θα εκοβες? Ολες τις ασκησεις τις λυνεις παντα ακολουθωντας πιστα τα λυσαρια?Δεν εχω σοβαρη αντιρρηση ως προς την μεθοδο που εφαρμοσε ο Διονυσης,εχω ομως σοβαρη αντιρρηση ως προς το οτι αυτη ειναι η μονη ενδεδειγμενη μεθοδος.
Γεια σου Κωνσταντίνε. Αν γράψει ΟΛΑ αυτά που λες, με τη συνοχή και τη λογική συνέπεια που τα διατύπωσες, θα πάρει όλα τα μόρια.
Πόσοι μαθητές μπορούν να εκφραστούν έτσι στη Φυσική; Από την Α΄ Λυκείου τους λέω πόσο σημαντική είναι η γνώση της γλώσσας στην κατανόηση των εκφωνήσεων και τη διατύπωση των απαντήσεων.
Σε ποσοστό 90% δε μπορούν να γράψουν μια λογική πρόταση. Θα έχεις ρωτήσει Φιλόλογους και θα ξέρεις τι γίνεται πλέον. Στη Φυσική η απουσία εξέτασης θεωρίας και τα πολλαπλής, η αλόγιστη χρήση κινητών και η ελάχιστη προσπάθεια που θέλουν να καταβάλλουν για διάβασμα (γιατί έτσι τα έμαθαν στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο),κάνει σχεδόν αδύνατο να διατυπώνουν λογικούς ισχυρισμούς. Οπότε ας μη μιλάνε αλλά να γράφουν με σωστά Μαθηματικά και ολοκληρωμένες αποδείξεις.
Καλό μεσημέρι Ανδρέα και Κωνσταντίνε.
Άργησα λίγο να δω τα χθεσινά σας σχόλια…
Δεν διαφωνώ με την θέση σου Κωνσταντίνε, ότι πρέπει να πάρει όλα τα μόρια ένας μαθητής, που θα δουλέψει λίγο “μπακάλικα”, αλλά που θα δείξει ότι επί της ουσίας έχει κατανοήσει πλήρως το ζήτημα (και, ίσως καλύτερα από κάποιον άλλο που χρησιμοποιεί πιο τυπική πορεία).
Εδώ μπαίνει βέβαια ένα ζήτημα, που έχει εξοβελιστεί από τον τρόπο βαθμολόγησης, έχοντας επικρατήσει τα “κουτάκια”…
Ο βαθμολογητής θα έπρεπε να έχει την ευχέρια να βαθμολογήσει ελεύθερα ενα θέμα, ανάλογα με το τι εισπράττει, διαβάζοντας την απάντηση σε ένα θέμα. Αυτό θα επέτρεπε και μια πιο ελεύθερη απάντηση από τον μαθητή και όχι μια τυποποιημένη απάντηση, όπου η σχέση (1) 2μ, μέχρι την σχέση (2) 3μ και το αποτέλεσμα 2μ, οπότε προκύπτει συνολική βαθμολογία 7 μόρια…