Ένα τετράγωνο ομογενές και ισοπαχές μεταλλικό πλαίσιο ΑΒΓΔ συγκρατείται στην θέση (1), στα όρια ενός ομογενούς οριζόντιου μαγνητικού πεδίου, κάθετου στο επίπεδο της σελίδας. Κάποια στιγμή αφήνεται να πέσει κατακόρυφα, οπότε μετά από λίγο περνά από την θέση (2) του σχήματος, έχοντας μετακινηθεί κατά y, έχοντας ταχύτητα και επιτάχυνση με μέτρα υ και α.
i) Να εξηγήσετε γιατί στην θέση (2) το πλαίσιο διαρρέεται από ρεύμα. Να σημειώσετε στο σχήμα, την φορά της έντασης του ρεύματος, δίνοντας σύντομη επεξήγηση.
ii) Να χαρακτηρίσετε τις παρακάτω προτάσεις ως σωστές ή λανθασμένες.
α) Η ταχύτητα στη θέση (2) έχει μέτρο υ=√2gy.
β) Η επιτάχυνση α στην θέση (2), έχει φορά προς τα πάνω.
γ) Η ηλεκτρική ενέργεια που εμφανίζεται στο πλαίσιο, μεταξύ των θέσεων (1) και (2) είναι ίση με mgy.
δ) Στην πλευρά ΒΓ του πλαισίου ασκείται δύναμη Laplace οριζόντια, ίσου μέτρου με την αντίστοιχη δύναμη που ασκείται στην πλευρά ΓΔ.
iii) Αν τη στιγμή που το πλαίσιο περνά από την θέση (2), αναπτύσσεται πάνω του ΗΕΔ Ε=0,4V, τότε:
α) Η τάση VΔΓ είναι ίση:
a) VΔΓ =0V, b) VΔΓ =0,3V, c) VΔΓ =0,4V, d) άλλη τιμή,
β) Η τάση VΒΓ είναι ίση:
a) VΒΓ =-0,1V, b) VΒΓ =0V, c) VΒΓ =0,1V, d) VBΓ =0,3V,
Να δικαιολογήσετε τις απαντήσεις σας.
Η απάντηση με κλικ ΕΔΩ ή και ΕΔΩ.
καλημέρα σε όλους
πολύ καλή ποιοτική άσκηση, Διονύση
(στο ii.δ. βάλε το σωστό σχέδιο με τις δυνάμεις και πρόσθεσε, θα πρότεινα, και τη δύναμη στην πλευρά ΑΔ για να φανεί ότι αυτή αλληλοαναιρείται με την στην πλευρά ΒΓ, οπότε και απομένει για το πλαίσιο μόνο η δύναμη στην πλευρά ΓΔ)
Καλημέρα και καλή βδομάδα Βαγγέλη.
Σε ευχαριστώ για το σχολιασμό.
“βάλε το σωστό σχέδιο με τις δυνάμεις…”. Γιατί δεν είναι σωστός ο σχεδιασμός;
Διονύση, εγώ βλέπω αυτήν την εικόνα,
διπλή με καμία δύναμη
ίσως φταίει ο υπολογιστής μου
Καλησπέρα Βαγγέλη.
Καλά έκανες και επέμενες, αφού ο υπολογιστής σου είναι μια χαρά, εμένα μετακινήθηκε η μια εικόνα πάνω στην άλλη και δεν το πήρα χαμπάρι…
Διόρθωσα το αρχείο pdf…
Καλημέρα Διονύση. Όπως συνηθίζεις τα τελευταία χρόνια, λίγες βδομάδες πριν τις εξετάσεις, ανεβάζεις θέματα τύπου Β που σκοπό έχουν να διασαφηνίσουν πράγματα.
Έτσι κι αυτή η ανάρτησή σου με τα ερωτήματά της δίνει τα απαραίτητα εφόδια στον υποψήφιο για αντιμετώπιση παρόμοιων ερωτημάτων.
Να είσαι καλά.
Καλησπέρα και από εδώ Πρόδρομε.
Σε ευχαριστώ για το σχολιασμό.
Δίκιο έχεις για τα Β΄θέματα, με την προσθήκη, ότι προσπαθώ να κάνω “ομαλοποίηση των μεγίστων” οδηγώντας ότι σε τσουνάμι (καλησπέρα Ανδρέα!!!) αλλά σε ήπιο καλοκαιρινό κυματισμό… οπότε με, όσο γίνεται, καλή ψυχολογία οι μαθητές να φτάσουν στις εξετάσεις τους.