2.20 Ποια από τις εξισώσεις που ακολουθούν δεν μπορεί να περιγράφει το ηλεκτρικό πεδίο ενός αρμονικού ηλεκτρομαγνητικού κύματος που διαδίδεται στο κενό;
α) E = 100ημ2π(6×10-10t – 2×102x)
β) E = 50ημ2π(12×10-12t – 4×104x)
γ) E = 100ημ2π(9×10-13t – 3×106x)
Όλα τα μεγέθη εκφράζονται στο SI. (c=3×108m/s)
Πιθανόν να το έχουμε ήδη αναφέρει. Αλλά μήπως και κανένας υποψήφιος το δει και μπερδευτεί…
Κύμα (α): c = λ . f = 0,5 . 10-2 . 6 . 10-10 = 3 . 10-12 m/s
Κύμα (β): c = λ . f = 0,25 . 10-4 . 12 . 10-12 = 3 . 10-16 m/s
Κύμα (γ): c = λ . f = 1/3 . 10-6 . 9 . 10-13 = 3 . 10-19 m/s
Άρα καμιά δεν περιγράφει Η/Μ κύμα.
Οι λύσεις αναφέρουν το (γ), που θα ήταν σωστό αν είχε την εξίσωση
E = 100ημ2π(9×1013t – 3×106x)
Γεια σου Ανδρέα. Πρόσεξε ότι στην εκφώνηση, οι εκθέτες στις συχνότητες είναι όλοι θετικοί.
Γεια σας Ανδρέα και Μίλτο.
Στο pdf οι εκθέτες είναι θετικοί, στο html οι εκθέτες είναι αρνητικοί.
Γενικά υπάρχουν και άλλα τέτοια λάθη μεταξύ της έντυπης και της ηλεκτρονικής μορφής του σχολικού βιβλίου οπότε θέλει προσοχή.
Καλησπέρα συνάδελφοι. Μίλτο, Γρηγόρη, Ηλία σας ευχαριστώ.
Απο την επίσημη ιστοσελίδα http://ebooks.edu.gr/
Ας το φτιάξουν. Τι περιμένουν; Σε ηλεκτρονική μορφή πόσο δύσκολο μπορεί να είναι…
Επίσης να προσθέσω γιατί δεν δίνουν τα αρχεία σε word;
Είναι δυνατόν το υπουργείο να δίνει το εκπαιδευτικό υλικό, σε μη επεξεργάσιμη μορφή; πριν από χρόνια υπήρχε η δικαιολογία ότι τα word έγγραφα είχαν μεγαλύτερο μέγεθος, αλλά δεν ισχύει πλέον αυτό.
Καλησπέρα Κώστα. Μήπως είναι θέμα πνευματικών δικαιωμάτων των συγγραφέων; Γιατί δε βλέπω άλλη εξήγηση.
To ylikonet και πληθώρα ιστοσελίδων δίνουν εκπαιδευτικό υλικό σε μορφή επεξεργάσιμη. Το υπουργείο όχι.
Η χρήση εκπαιδευτικού υλικού από τρίτους (π.χ. εμένα) για εκπαιδευτικούς λόγους και χωρίς να υπάρχει κέρδος δεν μπορεί να είναι αδίκημα, γιατί θα είχαμε μηνύσεις (πιθανά θα τραγουδούσα το κελί 33).