Παρατηρήσεις
τα φαινόμενα απατούν
η πυκνότητα ενός σώματος εξαρτάται από το υλικό του (και τη θερμοκρασία)
συνισταμένη δυνάμεων υπάρχει μόνο αν αυτές ασκούνται στο ίδιο σώμα
η συνισταμένη δύο δυνάμεων αποκλείεται να είναι μικρότερη από τη διαφορά τους (όταν είναι αντίρροπες) και μεγαλύτερη από το άθροισμά τους (όταν είναι ομόρροπες)
τριβή ολίσθησης (ή στατική) εμφανίζεται όταν ένα σώμα ακουμπά σε ένα άλλο και κινείται (ή τείνει να κινηθεί) σε σχέση με αυτό
αφού σε κάθε δράση υπάρχει μια αντίδραση το πλήθος όλων των δυνάμεων του Σύμπαντος είναι ζυγός αριθμός
οι ερωτήσεις εδώ.
οι απαντήσεις εδώ.
Βαγγέλη καλησπέρα.
Ζητάει πρόσβαση στις ερωτήσεις.
καλησπέρα Χρήστο
φαίνεται ότι ο παλιοχαρακτήρας, ο υπολογιστής μου ντε,
κάτι έχει μηχανευτεί πάλι, για να με βασανίζει
(προχθές, πάντως, ο Θοδωρής μου έγραψε ότι διαβάζονται)
δοκίμασα στην τύχη να το διορθώσω για σένα,
αν, θες, γράψε μου τί πρέπει να κάνω
(«αργά για να καταλάβω», Αβερέλ Ντάλντον, ο αγαπημένος…)
Καλημέρα Βαγγέλη, καλημέρα Χρήστο.
Σε μένα τα αρχεία ανοίγουν.
Καλημέρα παιδιά. Και εμένα μου ανοίγουν.
καλημέρα σε όλους
επειδή δεν βλέπω κριτική κάνω εγώ και μάλλον αυστηρή:
οι ερωτήσεις είναι έως και πολύ δύσκολες
και μερικές, έπρεπε οπωσδήποτε να έχουν τεθεί με “ζωντανή” συζήτηση από τον διδάσκοντα, μέσα στην Τάξη,
εκτιμώ, πάντως, ότι είναι χρήσιμες και για την Α Λυκείου
(και επειδή, ίσως κάποιοι εξακολουθούν να μην μπορούν να διαβάσουν τις παραπομπές δίνω και αυτά τα ακαταλαβίστικα, που εσείς λέτε συνδέσμους
https://drive.google.com/file/d/1CGOgaIrdWbqi7uXpFeNjTo6fUuzpIr6U/view?usp=drive_link
https://drive.google.com/file/d/1zy27mpbd-IS2d3g9Ao0x54rRKYhVELh9/view?usp=drive_link
άλλα “γράμματα” δεν γνωρίζω…)
Καλησπέρα, πολύ καλό φαίνεται αν και “τσιμπημένο” σε κάποια σημεία του. Κάποιες παρατηρήσεις:
1. Στην ερώτηση 4 το α δεν θα το έβαζα Σ. Στην πραγματικότητα δεν πρέπει να μπει καθόλου. Ο λόγος είναι ότι στη σελίδα 29 του σχολικού βιβλίου αναφέρει τη μέση ταχύτητα ως Uμ=s/t (επομένως είναι πάντα θετικό μέγεθος ή 0). Στη σελίδα 32 το σχολικό βιβλίο αναφέρει ότι …στη Φυσική η μέση ταχύτητα είναι η μέση διανυσματική ταχύτητα. Επομένως είναι και λάθος και σωστό ταυτόχρονα!
2. Το 11γ πρέπει να είναι Σ καθώς αυτό συμβαίνει για γωνία φ μεταξύ των δυνάμεων η οποία διαθέτει συνφ=-0,25.
καλησπέρα Βασίλη
δεν σε «πιάνω»
η μέση ταχύτητα δεν είναι όση και η στιγμιαία;
μπορεί η συνισταμένη να είναι μεγαλύτερη από το άθροισμά τους;
Γεια σου Βαγγέλη, το πρόβλημα με τη μέση ταχύτητα είναι ότι εμφανίζεται σε δυο “είδη”. Το πρώτο είδος είναι η μέση αριθμητική ταχύτητα και το δεύτερο είδος είναι η μέση διανυσματική ταχύτητα.
Οι διαφορές μεταξύ τους είναι οι εξής:
1. Φύση του μεγέθους
Η μέση αριθμητική ταχύτητα είναι αριθμητικό μέγεθος και δεν έχει κατεύθυνση.
Η μέση διανυσματική ταχύτητα είναι διανυσματικό μέγεθος και έχει κατεύθυνση.
2. Υπολογισμός:
Η μέση αριθμητική ταχύτητα υπολογίζεται χρησιμοποιώντας τη συνολική απόσταση που διανύθηκε, ανεξάρτητα από την κατεύθυνση κίνησης του σώματος. U=s/Δt
Η μέση διανυσματική ταχύτητα υπολογίζεται χρησιμοποιώντας τη μετατόπιση, λαμβάνοντας υπόψη την κατεύθυνση. U=Δx/Δt
3. Εφαρμογή:
Η μέση αριθμητική ταχύτητα είναι πάντα μεγαλύτερη ή ίση με μηδέν ακόμη και αν το κινούμενο σώμα επιστρέψει στην αρχική του θέση.
Η μέση διανυσματική ταχύτητα είναι μηδέν αν το κινούμενο σώμα επιστρέψει στην αρχική του θέση (επειδή θα έχει μετατόπιση ίση με μηδέν).
Και επαναλαμβάνω: στο σχολικό βιβλίο δημιουργείται μπέρδεμα καθώς στη σελίδα 29 ορίζει τη μέση ταχύτητα ως Uμ=s/t. Όμως στη σελίδα 32, το σχολικό βιβλίο αναφέρει ότι …στη Φυσική όταν μιλάμε για μέση εννοούμε πάντα τη μέση διανυσματική ταχύτητα. Επομένως η ερώτηση μου είναι η εξής:
Η ερώτηση 4α, σε ποια ταχύτητα αναφέρεται; Στη μέση αριθμητική ταχύτητα (επομένως η πρόταση θα πρέπει να μπει Λ) ή στη μέση διανυσματική ταχύτητα (επομένως η πρόταση θα πρέπει να μπει Σ);
Το δεύτερο είναι το εξής: Το 11γ είναι Σ. Δύο δυνάμεις με μέτρα 3Ν και 6Ν μπορεί να έχουν συνισταμένη ίση με 6. Αυτό συμβαίνει για γωνία περίπου ίση με 105 μοίρες (βλέπε προσομοίωση seilias).
Καλημέρα Βαγγέλη. Η απάντηση στην ερώτηση 11 νομίζω ότι είναι ΣΛΛΣ
(Έχει γραφεί προφανώς λόγω παραδρομής ΣΛΣΛ).
Και να προσθέσω ότι είναι ένα πολύ χρήσιμο βιβλίο (εργαλείο) για τους μαθητές( αλλά και για τους καθηγητές).
Συμφωνώ με τον Γιώργο. Το 11 πρέπει να είναι ΣΛΛΣ.
Καλημέρα παιδιά.

Μπερδεύτηκα με τα σου-λού.
Η εκφώνηση:
Τα τρία διανύσματα σχηματίζουν τρίγωνο.
Η συνισταμένη (ως πλευρά τριγώνου) είναι μικρότερη ή ίση από (με) το άθροισμα και μεγαλύτερη ή ίση από (με) τη διαφορά.
Έτσι είναι μεταξύ 3Ν και 9Ν.
Σωστή η α.
Λάθος η β.
Λάθος η γ.
Σωστή η δ.
Ας δούμε την 4:


Είναι η απέχθεια του Βαγγέλη για τους αρνητικούς αριθμούς.
Καλημέρα Γιαννη.Και αυτό για το τρίγωνο βγαίνει πολύ όμορφα και τριγωνομετρικα (και γεωμετρικά βέβαια)
Αν οι πλευρές είναι οι x,α,β και η γωνιά μεταξύ α,β είναι Φ τότε:
x^2=α^2+β^2 – 2αβσυνφ
Όταν συνφ= -1=> xmax=>
x^2=(α+β)^2=> x max=α+β
Όταν συνφ=1 τότε:
xmin^2= (α-β)^2 =>xmin = α-β