Καλησπέρα Γιάννη.
Η όλη συλλογιστική, κυρίως το φορτίο “είδωλο” και η παραπέρα επεξεργασία, μας δίνει ένα θαυμάσιο θέμα.
Τώρα βέβαια, μια αδυναμιά στον Απολλώνιο κύκλο, την … έχουμε 🙂
Αλήθεια οι σημερινοί μαθητές τον έχουν .. ακούσει;
Και μία πολύ ωραία ερώτηση από τα παλιά σχετική με το θέμα. Έχουμε μία μεταλλική σφαίρα ακτίνας R και φορτίου +2C. Σε απόσταση 2R από το κέντρο της σφαίρας φέρνουμε σημειακό φορτίο +q. Πόσο πρέπει να είναι το πολύ το q ώστε μεταξύ της σφαίρας και του σημειακού φορτίου να έχουμε έλξη;!!!!!
ΑΠ: ( Αν δεν έκανα λάθος στις πράξεις από τους τύπους του Γιάννη 9C)
Καλημέρα Γιάννη. Νομίζω είναι σημαντικό εδώ να ειπωθεί ότι το φορτίο “είδωλο” είναι σημειακό, γιατί ο γειωμένος αγωγός είναι σφαίρα. Αν είχε άλλη μορφή θα είχαμε κατανομή φορτίου.
Καλησπέρα Γιάννη.
Η όλη συλλογιστική, κυρίως το φορτίο “είδωλο” και η παραπέρα επεξεργασία, μας δίνει ένα θαυμάσιο θέμα.
Τώρα βέβαια, μια αδυναμιά στον Απολλώνιο κύκλο, την … έχουμε 🙂
Αλήθεια οι σημερινοί μαθητές τον έχουν .. ακούσει;
Γεια σου Διονύση.

Τα περιεχόμενα του βιβλίου και η ύλη:
Ο Απολλώνιος κύκλος έχει μαζί με άλλα εξαιρεθεί.
Έτσι είναι ακατανόητη για τους μαθητές η:
Οι φορές και ο λόγος των ρευμάτων.
Και μία πολύ ωραία ερώτηση από τα παλιά σχετική με το θέμα. Έχουμε μία μεταλλική σφαίρα ακτίνας R και φορτίου +2C. Σε απόσταση 2R από το κέντρο της σφαίρας φέρνουμε σημειακό φορτίο +q. Πόσο πρέπει να είναι το πολύ το q ώστε μεταξύ της σφαίρας και του σημειακού φορτίου να έχουμε έλξη;!!!!!
ΑΠ: ( Αν δεν έκανα λάθος στις πράξεις από τους τύπους του Γιάννη 9C)
Πάνο είχες θέσει ερώτηση σχετική και στο παρελθόν.
Είχε γίνει εκτεταμένη συζήτηση.
Τι παίρνεις ρε Γιάννη και έχεις τέτοια μνήμη; Πέστο και σε μας που δεν θυμόμαστε τι φάγαμε χθές.
Καλημέρα Γιάννη. Νομίζω είναι σημαντικό εδώ να ειπωθεί ότι το φορτίο “είδωλο” είναι σημειακό, γιατί ο γειωμένος αγωγός είναι σφαίρα. Αν είχε άλλη μορφή θα είχαμε κατανομή φορτίου.
Καλημέρα Νίκο.
Φυσικά έχεις δίκιο.
Αν ήταν προϊόν περιστροφής μιας έλλειψης θα θέλαμε μάλλον αναλυτική λύση.