Ο αγωγός ΑΓ του σχήματος, έχει μήκος l=1m, μάζα m=0,5kg, αντίσταση r=5Ω και μπορεί να κινείται οριζόντια χωρίς τριβές, σε επαφή με δύο οριζόντιους παράλληλους στύλους xx΄ και yy΄, οι οποίοι δεν παρουσιάζουν αντίσταση και οι οποίοι απέχουν κατά l. Στα άκρα x΄και y΄συνδέεται αντίσταση R=15Ω,μέσω ενός διακόπτη, ο οποίος είναι αρχικά ανοιχτός, ενώ στην περιοχή με γκρι χρώμα, υπάρχει ένα κατακόρυφο ομογενές μαγνητικό πεδίο έντασης Β=2Τ, σε μήκος d=1,6m. Σε μια στιγμή tο=0, ο αγωγός ΑΓ περνά από την θέση (1), απέχοντας κατά d1=0,3m από την περιοχή που καταλαμβάνει το μαγνητικό πεδίο και κινείται με ταχύτητα υο=0,6m/s, παράλληλη στον στύλο xx΄, όπως στο σχήμα. Τη στιγμή t1=1s που ο αγωγός βρίσκεται στη θέση (2), δέχεται μια σταθερή οριζόντια δύναμη F, μέτρου F=0,2Ν, παράλληλη στην ταχύτητα υο, ενώ τη στιγμή t2=2s, κλείνουμε το διακόπτη δ. Για το χρονικό διάστημα από tο, έως τη στιγμή t3, όπου ο αγωγός ΑΓ εξέρχεται από το μαγνητικό πεδίο, ζητούνται:
- Να βρεθεί η ΗΕΔ από επαγωγή που αναπτύσσεται στον αγωγό, σε συνάρτηση με το χρόνο και να γίνει η γραφική της παράσταση (να φαίνεται και η εξέλιξη και για t > t3).
- Να γίνει η αντίστοιχη γραφική παράσταση της τάσης στα άκρα του αγωγού ΑΓ, την VΑΓ, σε συνάρτηση με το χρόνο.
- Να υπολογισθεί το έργο της δύναμης F.
- Να υπολογισθεί η θερμότητα που αναπτύσσεται στις αντιστάσεις (R και r).
- Να επιβεβαιώσετε την διατήρηση της ενέργειας, με βάση τα παραπάνω αποτελέσματα.
Η απάντηση με κλικ ΕΔΩ ή και ΕΔΩ.
Καλημέρα, καλό και πιο δροσερό ΣΚ σε όλους.
Μια γείωση; Μια προσγείωση; Μια προσπάθεια να δοθεί ένας εναλλακτικό τρόπος προβλήματος; Μια προσπάθεια να ξεφύγουμε από ένα θλιβερό περιβάλλον που οδηγηθήκαμε σχολιάζοντας τα θέματα, όπου τελικά… κάτι ανακαλύψαμε;
Ίσως όλα τα παραπάνω, αλλά κυρίως η ανάγκη να ξεκινήσουμε από το Δ θέμα των εξετάσεων και να προσπαθήσουμε να το τροποποιήσουμε, ώστε να γίνει περισσότερο φιλικό.
Ας μιλήσουμε μέσω ενός παραδείγματος…
Kαλημερα Διονυση.Πολυ ωραια ασκηση οπως ολες που προτεινεις.
Οπως ας πουμε και αυτη.
Το πηνίο σε παράλληλη σύνδεση με αντίσταση
Καλημέρα Κωνσταντίνε.
Σε ευχαριστώ για το σχολιασμό και τον καλό σου λόγο.
Καλησπέρα Διονύση.
Πολύ καλή η πρότασή σου. Μακάρι η ευχή σου να βγει αληθινή.
Καλημέρα και καλή Κυριακή Χρήστο.
Σε ευχαριστώ για το σχολιασμό.
Καλημέρα Διονύση.
Προτείνοντας λες εσύ και ρίχνεις φωτεινό …”τροχιοδεικτικό” !
Στην ουσία ταυτίστηκε μαζί σου ,ο μαθητής μου ο Νώντας ,στην σχολικά ενεργή φάση μου, με την παράλληλη…Πρόταση…
Μια οργάνωση του ηλεκτρονικού “τραπεζιού” της “επιτροπής” θεματοδοσίας να δούμε τι θα καταφέρουμε .
Μια αρχική μου σκέψη ήταν ,μέσα από το πλούσιο υλικό που υπάρχει στο “yliko” να γίνει επιλογή θεμάτων απ’αυτά που προσεγγίζουν το ΠΔ υποθέτοντας πως παραμένει ως έχει αν και προτάσεις για αλλαγή δεν θα είναι άκαιρες
Και ας …αφιερωθεί στο Θοδωρή , βάλσαμο στη ψυχολογική πληγή που οι ανεγκέφαλοι προξένησαν.
Καλή Κυριακή
Καλό μεσημέρι ΠΑντελή.
Σε ευχαριστώ για το σχολιασμό.
Όσον αφορά την πρόταση του Νώντα, ας δούμε… πρωτοβουλίες.