Η πηγή δεν έχει εσωτερική αντίσταση. Το πηνίο έχει 100 σπείρες και αμελητέα αντίσταση.
Τη στιγμή μηδέν κατεβάζουμε τον διακόπτη και εξελίσσεται το γνωστό φαινόμενο.
Διαθέτουμε τις παρακάτω τρεις καμπύλες για το ρεύμα, την τάση και την μαγνητική ροή που περνάει από κάθε σπείρα του πηνίου.
Καλημέρα Γιάννη, Όμορφη!
Το τελευταιο ερωτημα μπορουμε και πιο κλασικά:
Ρπηγης=Ρ(R)+Ρπηνιου => ΕΙ= Ι^2 R + Pπηνιου => Ι^2 R -EI +Pπηνιου=0
Αρα Δ= Ε^2- 4RPπηνιου >= 0 => Ε^2 >=4RPπηνιου => Pπηνιου (max)= E^2/4R = 250 W
Καλό απόγευμα Γιάννη και Γιώργο.
Ωραίο θέμα Γιάννη και για μαθητές.
Γιώργο το δήλωσε ο Γιάννης, ότι … δεν του αρέσει η διακρίνουσα 🙂
Μην του την σερβίρεις!!!
Γεια σου Διονύση!
Αφου δεν του αρέσει η διακρίνουσα ,μπορούμε και έτσι :
Ρπηνιου = -Ι^2 R + EI => Pπηνιου max όταν Ι = Ε/2R , αρα Ρπηνιου (max)= E^2/4R !
Το καλό το παλικάρι, ξέρει κι άλλο μονοπάτι!
Καλό απόγευμα Γιώργο.
Καλησπέρα παιδιά.
Ευχαριστώ.
Θα ήταν σωστό να ζητηθεί σε Εξετάσεις ο ρυθμός μεταβολής του ρεύματος;
Η ανάρτηση μπήκε στο φόρουμ (Απού το φοβηθήκασι στο φόρο όσοι κι αν ήσα).
Καλό απόγευμα Διονύση!
Κάποτε ήμασταν παλικάρια!
Τώρα Παπούδες!!
Γειά σου Γιάννη ,γειά σας παππούδες
“…και φοβηθήκασι πολλά στον κάμπο όσοι κι αν ήσα…”
“Αφουγκραστήτε, το λοιπό, κι ας πιάνη απού ‘χει γνώση,
για να κατέχει αλλού βουλή κι απόκριση να δώσει”
Γιώργο, να το μετατρέψω σε “ο καλός παππούς, ξέρει και άλλα μονοπάτια;” 🙂
Γιάννη, δεν πρέπει ο μαθητής να ξέρει πώς ονομάζεται το κλάσμα di/dt, που βλέπει στην εξίσωση της ΗΕΔ από αυτεπαγωγή;
Αν ναι, δεν χρειάζεται καμιά παραγώγιση και δεν έχει καμιά πραγματική μαθηματική δυσκολία, ένας μαθητής του 3ου πεδίου…
Παντελή δεν είναι αυτό.
Είναι αυτό:
Διονύση αυτή είναι και η δική μου απορία.
Δεν πρέπει να ξέρει τι είναι το di/dt ;
Διονύση και έτι καλό είναι .Μου
Αρεσε το “καλός παππούς”
Θα μπορούσε ένα τέταρτο θέμα να έχει τέτοια μορφή (μονοθεματικό), τέτοια δομή και τέτοια έκταση;
Δεν έκανα μία ανάρτηση για μαθητές, γι’ αυτό και βρίσκεται στο φόρουμ.
Παράδειγμα είναι. Θα βρούμε πολύ καλύτερα θέματα αν η δομή, η μορφή και η έκταση είναι αποδεκτές.
Καλημέρα Γιάννη. Τι ανάρτηση είναι αυτή; Με τύπους του σχολικού βιβλίου; Γρήγορα στο φόρουμ…
Για να έχει ελπίδες να προσεχτεί από μαθητές, πρέπει μόλις το ρεύμα στο πηνίο σταθεροποιηθεί, φωτοηλεκτρόνια, που έχουν περάσει και από φίλτρο ταχυτήτων να μπαίνουν στο εσωτερικό του κ.λ.π., με ταυτόχρονη απόσπαση του κάτω ευθύγραμμου αγωγού, που θα αρχίσει να κινείται σε κατακόρυφες ράγες, μέχρι να πιάσει υορ, οπότε θα προσκρούσει σε ελατήριο και θα αρχίσει α.α.τ.
Επί της άσκησης πάντως, να πούμε ότι είναι πολύ καλή και διδακτική. Πολύ ωραίο το ερώτημα για τη μαγνητική ροή και το L.
Μια ένσταση μόνο ως προς την V(AΓ). Το πηνίο αφαιρεί ενέργεια από το ηλεκτρικό ρεύμα, άρα η γραφική παράσταση πρέπει να βρίσκεται στον αρνητικό ημιάξονα. Ομοίως και η ισχύς στο πηνίο.
Είχα ασχοληθεί με αυτό στην
Όταν μεγιστοποιείται η ισχύς στο πηνίο
στο ερώτημα Για καθηγητές
Και στην εξίσωση Ε – iR + V(ΑΓ) = 0, για i = 0, είναι V(ΑΓ) = -Ε
Υ.Γ. Πότε λες να ξεκινήσεις τις διακοπές σου;
Γεια σου Αντρέα.
Αρχικά ενίσταμαι για την ένσταση. Διότι:
Τι συμβαίνει;
Η VΑΓ δεν είναι η VL. Είναι η τάση που θα γράψει το όργανο αν βάλουμε το κόκκινο στο Α και το μαύρο στο Γ.
Επίσης άλλο η ισχύς του πηνίου και άλλο η ισχύς που τροφοδοτεί το πηνίο.
Η δεύτερη είναι θετική διότι παραλαμβάνει ένα πηνίο χωρίς ενέργεια και του προσφέρει ενέργεια 1/2L.I^2.