Συζητώντας για τα θέματα τριών ετών…

Συζητώντας για το Θέμα Α και το Θέμα Β , αλλά και για τον τρόπο παρουσίασης του Θέματος Δ

Στον επόμενο σύνδεσμο υπάρχει ένα αρχείο με τα θέματα Α, Β των πανελλαδικών των δύο προηγούμενων ετών 2022, 2023 αλλά και των επαναληπτικών εξετάσεων των ίδιων ετών. Υπάρχουν επίσης τα θέματα Δ των ίδιων εξετάσεων.

Σε αντιδιαστολή υπάρχουν τα θέματα Α, Β των φετινών εξετάσεων 2024 καθώς και το Θέμα Δ.

Νομίζω οι διαφορές ως προς τη στόχευση και τον τρόπο παρουσίασης είναι σημαντικές και προφανείς.

Αν ο τρόπος παρουσίασης του Θέματος Δ ήταν αλλιώς (όπως πχ στον επόμενο σύνδεσμο), θα ήταν πιο “φιλικό” για τον γενικό μαθητικό πληθυσμό

Η συνέχεια…

ή

Συζητώντας για το Θέμα Α και Β και για τον τρόπο παρουσίασης του Δ

ΘΕΜΑ Δ 2024 δοσμένο αλλιώς 

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
13 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Ανδρέας Βαλαδάκης
30/06/2024 8:25 ΠΜ

Στην παρούσα ανάρτηση αναφέρεται: “Νομίζω οι διαφορές ως προς τη στόχευση και τον τρόπο παρουσίασης [των Θεμάτων του 2022 και 2023 συγκριτικά με τα φετινά Θέματα] είναι σημαντικές και προφανείς.”
Ωστόσο όπως γράφτηκε εδώ για τα φετινά θέματα: “Μάλλον καλύτερα τα [φετινά] αποτελέσματα στην Φυσική, από τα … αναμενόμενα.”

Δημήτρης Τσάτσης
30/06/2024 8:20 ΜΜ

Καλησπέρα Θοδωρή!
Τα αναλυτικά στατιστικά για 3ο πεδίο υπάρχουν στο κύριο σώμα της δίπλα συζήτησης για τα στατιστικά (όπως και για όλα τα πεδία)
Συμφωνώ με διάφορα.
Κρατώ επιφυλάξεις για τη μείωση…η δυσκολία μιας χρονιάς αν (αν ξαναλέω) καθορίζει την επιλογή πεδίου αυτό νομίζω θα συμβαίνει μετά από ένα έτος και όχι στην επόμενη χρονιά. Τα παιδιά ξεκινούν προετοιμασία από τη β λυκείου και δεν είναι εύκολο για όλους η αλλαγή (όχι πως είναι σπάνια)

Μιχαήλ Τρούλιαλης
30/06/2024 11:57 ΜΜ

Εγώ θα αναφέρω ένα άλλο στατιστικό που αφορά το 2023 αλλά μάλλον κάπως έτσι θα είναι και φέτος.

Υπήρχαν 10.637 θέσεις που μπορούσαν να διεκδικήσουν οι υποψήφιοι αποκλειστικά του 2ου πεδίου. Από αυτές οι 3.168 (ποσοστό 29,78%) έμειναν κενές. Από την άλλη υπήρχαν 10.953 θέσεις που μπορούσαν να διεκδικήσουν οι υποψήφιοι αποκλειστικά του 4ου πεδίου. Από αυτές οι 1.584 (ποσοστό 14.46%) έμειναν κενές.

Είμαι τώρα εγώ το υπουργείο. Βλέπω πολλές κενές θέσεις στις σχολές του 2ου πεδίου και σχεδόν διπλάσιους υποψήφιους στο 4ο πεδίο. Γιατί να μην μεταφέρω μερικές σχολές ακόμη από το 2ο (και) στο 4ο πεδίο; Λογικό δε μοιάζει; Περισσσότεροι υποψήφιοι, περισσότερες σχολές! Για παράδειγμα γιατί το Μαθηματικό να μην πάει και στο 4ο πεδίο; Τα τμήματα Στατιστικής μια χαρά δεν είναι και εκεί; Γιατί να μην πάει και η Ευελπίδων; Και κάποιες ακόμη στρατιωτικές ίσως; Να δούμε και τους Μηχανολόγους; Αφού το Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης είναι στο Πολυτεχνείο και είναι και στο 4ο πεδίο.

Και κάπως έτσι ακόμη περισσότεροι μαθητές θα κατευθυνθούν προς το 4ο πεδίο που προσφέρει σαφώς ευκολότερη πρόσβαση στις κοινές σχολές. Δε χρειάζονται λοιπόν τα δύσκολα θέματα Φυσικής να “διώξουν” πολλούς υποψήφιους. Αν “διώχνουν” 500 κάθε χρόνο σύντομα το υπουργείο θα “αναγκαστεί” να μεταφέρει και άλλες σχολές στο 4ο πεδίο και τότε θα φύγουν ακόμη περισσότεροι υποψήφιοι για εκεί.

Δημήτρης Τσάτσης
01/07/2024 12:44 ΠΜ

Γεια σου Θοδωρή. Γεια σου Μιχαήλ.
1. Κάποιοι κάνουν μια ώρα ΑΟθ/εβδομάδα στην Β Λυκείου.
2. Τα θέματα της φυσικής το 22-23 δεν νομίζω πως είναι αποτρεπτικά για να επιλέξουν το 2ο πεδίο αλλά τα θέματα της φυσικής από το 19 πάνω-κάτω και σε άμεσο συνδυασμό με την Χημεία από το 19 και ύστερα το θεωρώ πιθανό πολύ πως οδηγεί στο να επιλέγουν 4ο πεδίο και, ειδικά, λαβάνοντας υπόψη και την ΕΒΕ.
3. Όλα αυτά βέβαια είναι πολύ δύσκολο να ποσοτικοποιηθούν και παραμένουν υποθέσεις “λογικές”.
4. Παραμένει ως κύρια παράμετρος επιλογής πεδίου η επιθυμία του μαθητή να σπουδάσει το τάδε αντικείμενο αντί κάποιου άλλου, αλλά η δυσκολία του ενός πεδίου φαίνεται πως σε κάποιο βαθμό οδηγεί σε μετακινήσεις.
5. Μετακίνηση άξια αναφοράς είναι και εκείνη των μαθητών από το 2ο πεδίο με δυσκολία στα μαθηματικά που οδηγούνται στο 3ο πεδίο με αποτέλεσμα τα τελευταία έτη να αποδίδουν σαφώς χειρότερα στη φυσική και στη χημεία από τους συνυποψηφίους του 2ου.
6. Μιχαήλ ενδιαφέροντα τα στοιχεία που παραθέτεις. Εντυπωσιακό το σχεδόν 30% κενές θέσεις στο 2ο πεδίο. Δεν το γνώριζα. Στο 3ο πεδίο ξέρεις ποιο είναι το αντίστοιχο;

Δημήτρης Τσάτσης
01/07/2024 12:53 ΠΜ

Θοδωρή δεν είπα πως η δυσκολία του 23 θα μείωνε τους υποψηφίους του 24 αλλά πως η δυσκολία του 23 αν είναι να μειώσει κάποιους είναι τους υποψηφίους του 25.
Δεν μπορώ να φανταστώ,δηλαδή, πως τον Ιούλιο του 23 μαθητές που έκαναν θερινή προετοιμασία άλλαξαν από 2ο σε 4ο πεδίο. (Εξαιρεσεις θα υπάρχουν). Θα μπορούσε όμως μαθητές που θα πήγαιναν Β λυκείου να αποφασισαν να ακολουθήσουν 3ο πεδίο.
Όπως και η δυσκολία των φετινών θεμάτων αν δείξει μείωση θα δείξει στις πανελλαδικές του 26.
Συνεπώς για την επιβεβαίωση των υποθέσεων αυτών πρέπει να περιμενουμε δύο σχολικές χρονιές.

Δημήτρης Τσάτσης
01/07/2024 1:39 ΠΜ

Θοδωρή προσωπικά τα θέματα από το 18 μέχρι του 23 μου “έκαναν” σε γενικές γραμμές και μπορούσα να παραβλέψω κάποιες επιμέρους αστοχίες μερικές φορές. Δεν μου έκαναν του 16-17 λόγω ευκολίας και δεν μου κάνουν προφανώς τα φετινά (…όλο λάθος το διαγώνισμα …αλλά το έχω εκφράσει πολλές φορές).
“Δημήτρη, εγώ πιστεύω πως ανεξάρτητα από τη δυσκολία του γνωστικού αντικειμένου της Φυσικής, αν τα θέματα είναι τίμια και διατυπωμένα με παιδαγωγική προσέγγιση, δεν θα διώξουν κανέναν συνειδητοποιημένο υποψήφιο…”
Συμφωνώ
“Οι μαθητές που επιλέγουν 2ο Πεδίο, Μαθηματικά προσανατολισμού στη Β’ Λυκείου μετά τα διανύσματα διαβάζουν; Γεωμετρία διαβάζουν;;;;”
Σε γενικές γραμμές όχι.
“Οι “περαστικοί” όπου βρουν ανοικτή πόρτα μπαίνουν… αλλά δεν πιστεύω πως κανένας σοβαρός δάσκαλος φυσικής επιθυμεί τέτοιο ακροατήριο…”
Οι “περαστικοί” είναι 17χρονα παιδιά και αρκετοί από αυτούς κάνουν και μη συνειδητοποιημένες επιλογές και ένας δάσκαλος φυσικής μπορεί να τους επιθυμεί ως ακροατήριο για τους δώσει την ευκαιρία να σπουδάσουν αυτό που θέλουν και όχι αυτό που η “αδυναμία” τους τους οδηγεί.

Μιχαήλ Τρούλιαλης
01/07/2024 8:35 ΠΜ

Καλημέρα.

Θοδωρή… Το σχόλιο μου είχε να κάνει με το αν η Φυσική (ή η Χημεία) “διώχνουν” τους μαθητές από το 2ο πεδίο. Κάποια στατιστικά ακόμη… Το 2020 το ποσοστό των μαθητών στο 2ο πεδίο ήταν 21,3%. Φέτος ήταν 18,3%. Μέσα σε 5 χρόνια έχουμε μείωση κατά 3% ή σε νούμερα περίπου 1700 μαθητές. Αυτοί για την ώρα φαίνεται να μετατοπίζονται προς το 3ο πεδίο, αύξηση του ποσοστού κατά 3% σε αυτά τα χρόνια. Εκεί λοιπόν, για να απαντήσω και στον Δημήτρη, οι κενές θέσεις είναι το 10,42% των διαθέσιμων μόνο για τους μαθητές του 3ου πεδίου.

Το βασικό μου πρόβλημα όπως κατάλαβες είναι οι κοινές σχολές και όχι τα θέματα της Φυσικής. Είναι εντελώς άδικο να διαγωνίζονται υποψήφιοι για τις ίδιες θέσεις με διαφορετικά μαθήματα. Απορώ πραγματικά πως ανεχόμαστε σαν κοινωνία μια τόσο μεγάλη αδικία! Όσο λοιπόν υπάρχει αυτό το σύστημα θα πρέπει τα θέματα των μαθημάτων να είναι αντίστοιχης δυσκολίας και ο αριθμός των αριστούχων μαθητών περίπου ο ίδιος. Για παράδειγμα πέρσι 16,23% έγραψαν στη Φυσική του 2ου πεδίου πάνω από 18 και 16,35% έγραψαν στην Οικονομία πάνω από 18 (μια χαρά έγινε πέρσι λοιπόν). Αν πάντως καταλήξουμε ότι αυτό δεν μπορεί να είναι εφικτό τότε θα πρέπει να υπάρξει ποσόστωση των θέσεων ανά πεδίο ανάλογα με τον αριθμό των υποψηφίων. Για παράδειγμα αφού οι υποψήφιοι του 4ου πεδίου είναι διπλάσιοι από τους υποψήφιους του 2ου πεδίου, σε κάποια κοινή σχολή που δέχεται 300 φοιτητές, οι 200 θα είναι από το 4ο πεδίο και οι 100 από το 2ο. Μετά θα μπορούμε να βάζουμε όσο δύσκολα θέματα Φυσικής θέλουμε ισχυριζόμενοι ότι “δεν πειράζει, για όλους τα ίδια είναι” (προφανώς αστειεύομαι).

Και φυσικά θα συμφωνήσω ότι δεν είναι το πρόβλημα η δυσκολία των θεμάτων αλλά να μην είναι αντιπαιδαγωγικά και φυσικά να είναι διαβαθμισμένης δυσκολίας και σύμφωνα με το ΦΕΚ και τις οδηγίες κάτι που δεν έγινε φέτος!

Υ.Γ. Μεγάλη μου παράλειψη. Έχω πάρει τα στοιχεία από τον κ. Στράτο Στρατηγάκη.