Εργασία στην Οριζόντια βολή

Ένα φύλλο εργασίας μετά την 1η διδακτική ώρα στην Οριζόντια βολή.

Καλούμαστε να απορρίψουμε τις ακατάλληλες ερωτήσεις διότι για αυτές ισχύει ένας από τους παρακάτω λόγους.

α) Εθίζουν τους μαθητές στην παπαγαλία

β) Είναι επιφανειακές με μόνη απαίτηση την ανάκληση δηλωτικών γνώσεων.

γ) Δεν είναι κατάλληλες για εξετάσεις διότι ζητούν αποδείξεις

δ) Εξετάζουν μόνο θεωρία που μπορούσε κάλιστα να υπάρχει ως τυπολόγιο.

στ) Οδηγούν σε σπατάλη χρόνου των μαθητών με αποτέλεσμα να μην μείνει χρόνο για την εξάσκησή τους στην επίλυση σύνθετων ασκήσεων και προβλημάτων

ζ)Είναι πολύ υψηλοής δυσκολίας και χωρίς σαφή δεδομένα και δεν υπάρχουν αντίστοιχες στο βιβλίο ή στην Τράπεζα του ΙΕΠ

η) Είναι ερώτηματα που εντάσσονται σε εγκεφαλικό σχέδιο επί χάρτου για την 2η διδακτική ώρα και δεν μπορεί να λειτουργήσει ως σενάριο διδασκαλίας γιατί άλλα ερωτήματα θα θέσουν οι μαθητές.

θ) Είναι κοινότυπα και εξαντλούνται στα βασικά

ι) Για άλλο λόγο.

 

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
9 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Διονύσης Μάργαρης
03/07/2024 7:31 ΠΜ

Καλημέρα Μήτσο.
Πολύ καλό φύλλο εργασίας, το οποίο απευθύνεται σε καθηγητές μάλλον, παρά σε μαθητές 🙂
Προσωπικά θα απέρριπτα την ερώτηση 12, αφού οι μαθητές δεν έχουν διδαχτεί ακόμη την ορμή και την 13η, θεωρώντας την δύσκολη για την 2η ώρα διδασκαλίας της οριζόντιας βολής!
Θα ήταν καλό ερώτημα, αλλά σε πιο προχωρημένο στάδιο…

Τελευταία διόρθωση18 ημέρες πριν από admin
Κώστας Παπαδάκης
03/07/2024 10:23 ΠΜ

Ωραίο το φύλλο εργασίας.

Οι παραπάνω ερωτήσεις και οι ζητούμενες αποδείξεις είναι απαραίτητες για να μπορεί κάποιος να λύσει ασκήσεις στην οριζόντια βολή. Αν δεν γνωρίζει ο μαθητής τι κάνει και εφαρμόζει “βήματα” μιας “μεθοδολογίας” που του δόθηκε, παπαγαλίζει πάνω σε ένα συγκεκριμένο σενάριο.

Μάλιστα η ερώτηση 12 είναι ένα εξαιρετικό ερώτημα Β θέματος (επειδή έχουμε μπερδευτεί με τα Β θέματα που δίνονται στις εξετάσεις στην Γ λυκείου).

Καλημέρα σε όλους..

Γιώργος Κόμης
03/07/2024 10:28 ΠΜ

Καλημέρα Δημήτρη και Διονύση.
Συμφωνώ με τον Διονύση ότι περισσότερο σε διδάσκοντες απευθύνεται αλλά και σε μαθητές προφανώς είναι χρήσιμο.
Κάποιες παρατηρήσεις.
1)Μια ώρα μόνο διδασκαλίας νομίζω δεν φτάνει για να απαντήσουν σε κάποιες ερωτήσεις.
Εγώ ήθελα 2 ώρες θεωρία , 1 ώρα μια γενική άσκηση και μετά άρχιζα σοβαρές ερωτήσεις
2)Δεν αναφέρεται κάπου η αρχή της ανεξαρτησίας των κινήσεων.
3)Μου αρέσει ιδιαίτερα που χρησιμοποιείς και 2 σύστημα αναφοράς(17)
4) Αφού στην οριζόντια βολή χρησιμοποιούμε και μιλούμε για συστήματα αναφοράς θα προτιμούσα να χρησιμοποιούμε τους όρους θέση χ και θέση ψ στις εξισώσεις κίνησης και όχι όρους μετατόπισης( πχ ερ 5)

Κώστας Παπαδάκης
03/07/2024 12:57 ΜΜ

Δεν σχολίασα (ενώ το σχολιάζουν οι υπόλοιποι συνομιλητές) ότι υπάρχουν ερωτήσεις που δεν απευθύνονται σε μαθητές, αλλά ο κάθε καθηγητής που θα απαντήσει ο ίδιος στα ερωτήματα του φύλλου εργασίας, θα καταλάβει μόνος του ποια ερωτήματα θα αποκλείσει.

Γιώργος Κόμης
03/07/2024 2:29 ΜΜ

Γεια σου Δημήτρη.
Ο όρος αρχή στην Φυσική παραπέμπει σε κάτι πολύ σοβαρό.
Πχ αρχή διατήρησης ηλεκτρικού φορτίου.
Χωρίς αυτήν δεν μπορούμε να κάνουμε.
Οσον αφορά την λεγόμενη <αρχή>της ανεξαρτησίας των κινήσεων έχεις απόλυτο δίκιο. Είναι ένα τέχνασμα , ένα εύρημα ώστε να καταλήγουμε εύκολα σε συμπεράσματα και μπορουμε να την αγνοήσουμε.Θέλει προσοχή η αναφορά σε αυτήν την <αρχή> ώστε να μην καταλήγουμε σε παρανοήσεις.
Προφανώς ο εκάστοτε παρατηρητής μια και μοναδική κίνηση αντιλαμβάνεται.
Ένα σημείο του τροχού αυτοκινήτου μια κίνηση εκτελεί.
Ένας παρατηρητής στο έδαφος θεωρεί δήθεν ότι εκτελεί 2 ανεξάρτητες κινήσεις για να υπολογίσει την ταχύτητα του.
Πρόσεξε έβαλα και θεωρεί και δήθεν ( αν γνώριζα θα έβαζα χαμογελαστη φατσούλα)

Γιώργος Κόμης
03/07/2024 2:52 ΜΜ

δοκιμή
΄) ¨)

Γιώργος Κόμης
03/07/2024 2:59 ΜΜ

δοκιμή ξανά 🙂 😉
πήρα και βοήθεια του κοινού