Ένα φύλλο εργασίας μετά την 1η διδακτική ώρα στην Οριζόντια βολή.
Καλούμαστε να απορρίψουμε τις ακατάλληλες ερωτήσεις διότι για αυτές ισχύει ένας από τους παρακάτω λόγους.
α) Εθίζουν τους μαθητές στην παπαγαλία
β) Είναι επιφανειακές με μόνη απαίτηση την ανάκληση δηλωτικών γνώσεων.
γ) Δεν είναι κατάλληλες για εξετάσεις διότι ζητούν αποδείξεις
δ) Εξετάζουν μόνο θεωρία που μπορούσε κάλιστα να υπάρχει ως τυπολόγιο.
στ) Οδηγούν σε σπατάλη χρόνου των μαθητών με αποτέλεσμα να μην μείνει χρόνο για την εξάσκησή τους στην επίλυση σύνθετων ασκήσεων και προβλημάτων
ζ)Είναι πολύ υψηλοής δυσκολίας και χωρίς σαφή δεδομένα και δεν υπάρχουν αντίστοιχες στο βιβλίο ή στην Τράπεζα του ΙΕΠ
η) Είναι ερώτηματα που εντάσσονται σε εγκεφαλικό σχέδιο επί χάρτου για την 2η διδακτική ώρα και δεν μπορεί να λειτουργήσει ως σενάριο διδασκαλίας γιατί άλλα ερωτήματα θα θέσουν οι μαθητές.
θ) Είναι κοινότυπα και εξαντλούνται στα βασικά
ι) Για άλλο λόγο.
Καλημέρα Μήτσο.
Πολύ καλό φύλλο εργασίας, το οποίο απευθύνεται σε καθηγητές μάλλον, παρά σε μαθητές 🙂
Προσωπικά θα απέρριπτα την ερώτηση 12, αφού οι μαθητές δεν έχουν διδαχτεί ακόμη την ορμή και την 13η, θεωρώντας την δύσκολη για την 2η ώρα διδασκαλίας της οριζόντιας βολής!
Θα ήταν καλό ερώτημα, αλλά σε πιο προχωρημένο στάδιο…
Ωραίο το φύλλο εργασίας.
Οι παραπάνω ερωτήσεις και οι ζητούμενες αποδείξεις είναι απαραίτητες για να μπορεί κάποιος να λύσει ασκήσεις στην οριζόντια βολή. Αν δεν γνωρίζει ο μαθητής τι κάνει και εφαρμόζει “βήματα” μιας “μεθοδολογίας” που του δόθηκε, παπαγαλίζει πάνω σε ένα συγκεκριμένο σενάριο.
Μάλιστα η ερώτηση 12 είναι ένα εξαιρετικό ερώτημα Β θέματος (επειδή έχουμε μπερδευτεί με τα Β θέματα που δίνονται στις εξετάσεις στην Γ λυκείου).
Καλημέρα σε όλους..
Καλημέρα Δημήτρη και Διονύση.
Συμφωνώ με τον Διονύση ότι περισσότερο σε διδάσκοντες απευθύνεται αλλά και σε μαθητές προφανώς είναι χρήσιμο.
Κάποιες παρατηρήσεις.
1)Μια ώρα μόνο διδασκαλίας νομίζω δεν φτάνει για να απαντήσουν σε κάποιες ερωτήσεις.
Εγώ ήθελα 2 ώρες θεωρία , 1 ώρα μια γενική άσκηση και μετά άρχιζα σοβαρές ερωτήσεις
2)Δεν αναφέρεται κάπου η αρχή της ανεξαρτησίας των κινήσεων.
3)Μου αρέσει ιδιαίτερα που χρησιμοποιείς και 2 σύστημα αναφοράς(17)
4) Αφού στην οριζόντια βολή χρησιμοποιούμε και μιλούμε για συστήματα αναφοράς θα προτιμούσα να χρησιμοποιούμε τους όρους θέση χ και θέση ψ στις εξισώσεις κίνησης και όχι όρους μετατόπισης( πχ ερ 5)
Δεν σχολίασα (ενώ το σχολιάζουν οι υπόλοιποι συνομιλητές) ότι υπάρχουν ερωτήσεις που δεν απευθύνονται σε μαθητές, αλλά ο κάθε καθηγητής που θα απαντήσει ο ίδιος στα ερωτήματα του φύλλου εργασίας, θα καταλάβει μόνος του ποια ερωτήματα θα αποκλείσει.
Καλημέρα συνάδελφοι.
Ευχαριστώ για τα σχόλια
Διονύση
α) . Εγώ πια δεν φτιάχνω για μαθητές μπήκε λοιπόν στο φόρουμ γιατί ξέρω ότι οι παροικούντες το ylikonet έχουν πολλές ιδέες και μπορούν να βοηθήσουν στην συλλογική αναβάθμιση.
β) Όντως η 12β) ( προστέθηκε στο τέλος ξεχνώντας ότι έφτιαχνα κάτι για την 2η διδακτική ώρα στην Β Λυκείου ) Θα διορθώσω γκριζάροντας την δεύτερη ερώτηση της 12
γ) Την 13 θα την αφήσω … όπως λέει και ο Γιώργος ίσως να μην παρολαβαίνω και όλες αλλά ας υπάρχει.
Κώστα ευχαριστώ.
Ναι Κώστα έχεις δίκιο.
Θα καταλάβει ο κάθε διδάσκων τι μπορεί και τι προλαβαίνει.
Αυτό συζητάμε
Ίσως κάποιες χρειάζονται και αναδιατύπωση π.χ 3,4,5 ;
Γιώργο να είσαι καλά
1) Είναι εργασία προετοιμασίας για την 2η διδακτική ώρα, Στην 1η διδακτική ώρα θα είδαμε ένα 5λεπτο βιντεάκι, θα αρχίσαμε την ανάλυση και ίσως φτάσαμε και στην διατύπωση των 4 εξισώσεων των κινήσεων για Οx και Οy ημιάξονες …
2) Δεν μου πολυαρέσει αυτή η Αρχή της ανεξαρτησίας των κινήσεων ( υπάρχει τέτοια αρχή ; ) Προτιμούσα εισαγωγή με την σχετική κίνηση παρατηρητή ακίνητου και κινούμενου,,, αλλά απαιτεί περισσότερο χρόνο. Κατέληξα στην ανάλυση δύναμης και επαλληλία των εξισώσεων της δυναμικής χωρίς πολύ ανάλυση .
4) Ναι έχεις δίκιο. Αφού y(0)=0 τότε και Δy=y πιστευα ότι οι μαθητές θα μου έδιναν την αφορμή να το αναφέρω και προφορικά.
Γεια σου Δημήτρη.
Ο όρος αρχή στην Φυσική παραπέμπει σε κάτι πολύ σοβαρό.
Πχ αρχή διατήρησης ηλεκτρικού φορτίου.
Χωρίς αυτήν δεν μπορούμε να κάνουμε.
Οσον αφορά την λεγόμενη <αρχή>της ανεξαρτησίας των κινήσεων έχεις απόλυτο δίκιο. Είναι ένα τέχνασμα , ένα εύρημα ώστε να καταλήγουμε εύκολα σε συμπεράσματα και μπορουμε να την αγνοήσουμε.Θέλει προσοχή η αναφορά σε αυτήν την <αρχή> ώστε να μην καταλήγουμε σε παρανοήσεις.
Προφανώς ο εκάστοτε παρατηρητής μια και μοναδική κίνηση αντιλαμβάνεται.
Ένα σημείο του τροχού αυτοκινήτου μια κίνηση εκτελεί.
Ένας παρατηρητής στο έδαφος θεωρεί δήθεν ότι εκτελεί 2 ανεξάρτητες κινήσεις για να υπολογίσει την ταχύτητα του.
Πρόσεξε έβαλα και θεωρεί και δήθεν ( αν γνώριζα θα έβαζα χαμογελαστη φατσούλα)
Γειά σου Γιώργο συμφωνώ.
(η φατσούλα βγαινει με άνω κάτω τελεία ή ερωτηματικό και δεξιά παρένθεση χωρίς κενό μεταξύ τους π.χ. : ) σημαίνει 🙂 ενώ ; ) δίνει 😉
Διονύση το 12β ερώτημα έγινε : Να βρείτε τον ρυθμό μεταβολής της ταχύτητάς του στην ίδια θέση ( μέτρο και κατεύθυνση).
δοκιμή
΄) ¨)
δοκιμή ξανά 🙂 😉
πήρα και βοήθεια του κοινού