Ένα άλλο παράδειγμα ερώτησης Φυσικής που νομίζω ότι θα “τραβούσε” τους μαθητές. Ένα αυτοκίνητο πουλιέται σε δύο εκδόσεις, που διαφέρον μόνο στο πλάτος των ελαστικών του, τα οποία χαρακτηρίζονται από τις “διαστάσεις” 205/60 R16 και 225/55 R16. Ο πρώτος αριθμός δείχνει το πλάτος τους σε χιλιοστά, ο δεύτερος τον λόγο ύψους προς πλάτος και ο τρίτος την εσωτερική διάμετρο σε ίντσες. Αν η πίεση που συνιστά ο κατασκευαστής για τα ελαστικά πλάτους 205 χιλιοστών είναι 2 ατμόσφαιρες, πόση πίεση πρέπει να έχουν τα ελαστικά πλάτους 225 χιλιοστών για να έχουμε το ίδιο επίπεδο πρόσφυσης και άνεσης; (α) Μεγαλύτερη από 2 ατμόσφαιρες, (β) μικρότερη από 2 ατμόσφαιρες, (γ) ίση με 2 ατμόσφαιρες.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Μικρότερη πίεση, για να έχουμε την ίδια δύναμη στήριξης του αυτοκινήτου, επειδή η επιφάνεια επαφής είναι μεγαλύτερη στη δεύτερη περίπτωση. Αυτό είναι ακριβώς σωστό για τα πίσω ελαστικά ενός αυτοκινήτου με πίσω κίνηση. Στις άλλες περιπτώσεις μπορεί να είναι και ίση.
καλό μεσημέρι σε όλους
πολύ καλή, Χάρη
και επειδή υπήρξα “Γυμνασιακώτης”, 28 συνεχόμενα χρόνια σε Γυμνάσιο (γι αυτό και ισχυρίζομαι ότι “όλα τα λεφτά είναι το Γυμνάσιο”, μεροληπτώ ίσως) και μάλιστα το ίδιο, το 1ο Γυμνάσιο Ιλίου Αθήνας, δίδασκα κάθε χρόνο “ζωντανά”, μέσα στην τάξη, την ερώτηση: https://ekountouris.blogspot.com/2020/03/blog-post_4.html
αλλά και
https://ekountouris.blogspot.com/2024/03/blog-post_10.html
η γνώμη μου (σιγά κιόλας): η Φυσική είναι διαρκώς δίπλα μας, είναι η καθημερινότητά μας, και αυτή πρέπει να διδάσκουμε υποχρεωτικά στα σχολεία, ποιοτικά και πειραματικά κατ΄αρχήν, και αν “προκάνουμε” σύνθεση ταλαντώσεων και άλλα τινά ναι, ή αργότερα, στα Πανεπιστήμια