Επιστρέφω μετά από 3 μήνες. Ζητώ συγνώμη σε όσους δεν απάντησα στα σχόλια τόσο καιρό, αλλά δυστυχώς δεν ήταν εφικτό αυτό για προσωπικούς λόγους. Όπως και να έχει επέστρεψα και θα απαντήσω σε όλα τα σχόλια σας. Με την ευκαιρία σας παραθέτω ένα διαγώνισμα του 2022 πάνω στις Ταλαντώσεις για την Γ’ Γυμνασίου. Τα σχόλια είναι αυτονόητο ότι είναι ευπρόσδεκτα.
ΩΡΙΑΙΑ ΓΡΑΠΤΗ ΕΞΕΤΑΣΗ ΦΥΣΙΚΗΣ Γ.pdf̀
Καλησπέρα συνάδελφε Χρήστο
Πολύ καλό Διαγώνισμα . Συγχαρητήρια
Αλλά
προϋποθέτει πολύ υψηλό επίπεδο διδασκαλίας
με πειράματα , επιμονή στην εννοιολογική αποσαφήνιση
των μεγεθών και στην μαθηματική επεξεργασία των σχέσών τους,
Δεν ξέρω πόσα παιδιά σε μια τάξη σχολείου
μπορούν να ανταποκριθούν σε αυτό το επίπεδο
διδασκαλίας και εξέτασης.
Κατάλληλο ίσως για φροντιστηριακό ολιγομελές τμήμα
και με ελαστικότητα στην ώρα παράδοσης
(για 45λεπτο του δημόσιου σχολείου δεν το συζητώ καν)
Προσωπικά στο Α1
α) θα αντικαθιστούσα τον όρο “μέρος”
με τον όρο “θέση”
αλλά αυτό είναι δευτερεύουσας σημασίας
παρατήρηση ( κυρίως αισθητικής )
β) θα αναδιατύπωνα λίγο την ερώτηση διότι όντως
“θέση Ισορροπίας είναι η θέση στην οποία
αν αφήσουμε ένα σώμα χωρίς αρχική ταχύτητα
θα παραμείνει ακίνητο “.
Θα προσπαθούσα να αποκλείσω σαφώς την επιλογή α)
Εύχομαι δροσερό υπόλοιπο καλοκαιριού.
Καλησπέρα συνάδελφε Δημήτρη. Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια και για τις παρατηρήσεις σου. Πράγματι το διαγώνισμα είναι αυξημένης δυσκολίας απλά σκέφτηκα ότι οι μαθητές έγραφαν το τελευταίο διαγώνισμα φυσικής στο Γυμνάσιο και ήθελα να τους δώσω μια πρώτη εικόνα για το τι θα αντιμετωπίσουν στο Λύκειο. Δεν ήθελα απλά να θυμούνται 3 μαθηματικούς τύπους και να γράψουν 18+. Άλλωστε το εν λόγω κεφάλαιο στο γυμνάσιο είναι ιδιαίτερα μικρό και έτσι μπορέσουμε να εμβαθύνουμε με ασκήσεις τέτοιου επιπέδου. Από όσο θυμάμαι δεν είχα ούτε 20 ούτε 19 όμως θεωρώ ότι οι μαθητές δέχτηκαν την πρώτη σκληρή,”σφαλιάρα” στη Φυσική και έτσι πήγαν στο Λύκειο πιο ετοιμοπόλεμοι. Όσον αφορά τον χρόνο μερικοί χρειάστηκαν πέντε έξτρα λεπτά από το διάλειμμα
“… θεωρώ ότι οι μαθητές δέχτηκαν την πρώτη σκληρή,”σφαλιάρα” στη Φυσική και έτσι πήγαν στο Λύκειο πιο ετοιμοπόλεμοι”.
Με όλο το σεβασμό, δεν καταλαβαίνω το λόγο που οι μαθητές πρέπει να φάνε “σφαλιάρα” στη Φυσική. Ούτε καταλαβαίνω πως με τη σφαλιάρα θα γίνουν πιο “ετοιμοπόλεμοι”.
Προσωπικά ψάχνω τρόπους να κάνω τους μαθητές να αγαπήσουν τη Φυσική και όχι να πληγωθούν από αυτήν…
Προφανώς πρωταρχικός στόχος είναι οι μαθητές να αγαπήσουν την Φυσική. Όμως, θεωρώ ότι πριν φύγουν από το γυμνάσιο πρέπει να δοκιμαστούν σε ένα πιο απαιτητικό διαγώνισμα καθώς στο Λύκειο θα πρέπει να τα αντιμετωπίζουν πολύ συχνά. Έτσι παρόλο το πρώτο “σοκ” ή την πρώτη “σφαλιάρα” όπως θες πες το, οι μαθητές θα προετοιμαστούν και θα ξέρουν ότι στο Λύκειο με την “Φυσική δεν παίζεις” όσο σκληρό και ψυχρό ακούγεται αυτό. Όλοι ξέρουμε την κατάσταση που (δυστυχώς) επικρατεί στα Λύκεια της χώρας και πιστεύω ότι δεν πρέπει να κλείνουμε τα μάτια των μαθητών αφήνοντας τους απροετοίμαστους για καταστάσεις που πρόκειται να αντιμετωπίσουν.
Φαίνεται πως έχουμε αντιδιαμετρικά αντίθετες απόψεις, χωρίς αυτό να είναι κακό. Ειδικά στο σημείο που αναφέρεις “με την Φυσική δεν παίζεις”, στο δικό μου μυαλό είναι το ακριβώς αντίθετο: προσπαθώ – και μέσα από την εργαστηριακή εμπειρία – να αποκομίσουν οι μαθητές συναισθήματα ικανοποίησης αντίστοιχα με αυτά που έχουν όταν παίζουν κάποιο παιχνίδι. Έτσι η διαδικασία της μάθησης γίνεται πιο ευχάριστη και πιο αποδοτική.
Γι’ αυτό και σε κάθε ευκαιρία ζητάμε να αυξηθούν οι εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας στην Α Λυκείου και να ξαναγίνουν 3 για να προλαβαίνουμε να πηγαίνουμε περισσότερο στο εργαστήριο και να μην ζητάμε συνέχεια από άλλους συναδέλφους να μας δώσουν καμιά ώρα από το δικό τους μάθημα για να προλάβουμε να κάνουμε και τις εργαστηριακές ασκήσεις που θέλουμε, όπως στη δική μου περίπτωση.