web analytics

ΝΕΑ ΒΙΒΛΙΑ : Άλλο πάλι αυτό ! Αληθεύει;

Χίλιοι συγγραφείς για τα 166 σχολικά βιβλία-Το ΙΕΠ ενέκρινε όμιλο Φροντιστηρίων για να συγγράψει 72 σχολικά βιβλία.

Σύμφωνα με πληροφορίες του esos.gr

Το ΙΕΠ αποφεύγει να δώσει τα στοιχεία των φορέων  και των συγγραφικών ομάδων που θα γράψουν τα νέα βιβλία.

Περισσότερα ΕΔΩ

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
16 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Αρης Αλεβίζος
Αρχισυντάκτης
23/07/2024 11:06 ΜΜ

Γεια σου Μήτσο.

Με βάση τα στοιχεία του ESOS

30 εκ. για αμοιβές συγγραφικού έργου κλπ
166 νέα σχολικά βιβλία (διδακτικά πακέτα):
Άρα   30.000.000/166=180.722 κάθε πακέτο
Το ΙΕΠ ενέκρινε έναν όμιλο Φροντιστηρίων για να συγγράψει 72 σχολικά βιβλία
Άρα   180722×72=13.012.048 από τα 30 εκ. θα λάβει ο όμιλος
 Αν ο κάθε εκδοτικός οίκος υποθέσουμε ότι αποδίδει στη συγγραφική ομάδα 5%
180.722 x 5/100=9036
Αν είναι 5 οι συγγραφείς 9036/5 =1807 μικτά και εφάπαξ έκαστος.
Δεν θα χρειάστηκε ένα περίπου χρόνο  η συγγραφή;
Αυτοί είναι κάποιοι υπολογισμοί.

Θοδωρής Παπασγουρίδης

Καλησπέρα στους παλαιότερους και σοφότερους, Μήτσο και Άρη, αλλά κάτι δεν αντιλαμβάνομαι ….

Έχουν αξιολογηθεί και κατόπιν εγκριθεί τα 4 (;;;) βιβλία που θα προταθούν για κάθε τάξη;;;;

Εγώ ξέρω πως τώρα σχηματίζονται οι επιτροπές αξιολόγησης….

Αν ισχύει αυτό που λέω, δεν βλέπω κάτι μεμπτό στο να κάνει ο καθένας την πρότασή του…. δημόσιος φορέας ή ιδιωτικός….

Φυσικά θα πρέπει οι επιτροπές αξιολόγησης να μην συνδέονται με τους συγγραφείς των προτεινόμενων βιβλίων….

Ένας εκδοτικός όμιλος, φαντάζομαι ότι μπορεί να συνεργαστεί με όποιους συγγραφείς θέλει…

Αν οι πληροφορίες που κατά καιρούς ακούω είναι σωστές, οι συγγραφικές ομάδες θα είναι μεικτές… δηλαδή από εκπαιδευτικούς δημόσιας, ιδιωτικής και φροντιστηριακής εκπαίδευσης…. η συμπερίληψη στην εκπαιδευτική πράξη…

Εξάλλου η συγγραφική ομάδα των βιβλίων φυσικής προσανατολισμού που διδάσκονται τα τελευταία 22 χρόνια, ήταν αμιγώς από συναδέλφους φροντιστές…
αν δεν κάνω σοβαρό λάθος…. σε αντίθεση με το βιβλίο φυσικής γενικής παιδείας της Γ Λυκείου…. που ήταν αμιγώς από συναδέλφους της δημόσιας εκπαίδευσης…

Βέβαια, ήταν εμφανής και η διαφορά φιλοσοφίας στη συγγραφή των βιβλίων…

Κώστας Παπαδάκης
24/07/2024 12:52 ΠΜ

Καλησπέρα,

έστω ότι δεν έχω κανένα θέμα με τα ποσά, ούτε με τις συγγραφικές ομάδες όποιες και αν είναι,

δεν καταλαβαίνω την επανάληψη του πειράματος με τα πολλαπλά βιβλία,

να θυμίσω ότι έχει ξαναγίνει, ότι υπήρχαν συγκεκριμένα τρία βιβλία στην Α λυκείου στο μάθημα της Φυσικής, ότι στην συνέχεια επιλέγει ένα από αυτά για όλους και δεν είχε επιλέγει το καλύτερο από τα τρία (και το σχολιάζω ευγενικά).

Η λογική της επιλογής είναι να διαλέξει ο καθηγητής το καλύτερο για αυτόν; αυτό είναι κάτι που έχουν ζητήσει οι καθηγητές, τους λείπει στο διδακτικό τους έργο η δυνατότητα να επιλέγουν το βιβλίο που θα διδάξουν;

Μάλλον μας δίνει η Ευρώπη χρήματα και το υπουργείο θέλει να τα αξιοποιήσει;

εγώ θα ήθελα ένα σωστά γραμμένο βιβλίο.

Μαλάμης Γρηγόρης
24/07/2024 7:35 ΠΜ

Καλημέρα σε όλους, καλημέρα Αρη.
Δίνει ποσοτικά στοιχεία το esos αλλά ξεχνάει κάποια βασικά της προκύρηξης όπως :

  1. Τα πακέτα εκτυπώνονται από τον Διόφαντο
  2. Η συγγραφική ομάδα έχει αμοιβή αναλογικά με τον αριθμό των εν χρήση βιβλίων μετά την εφ άπαξ αμοιβή της πρώτης χρήσης

Ετσι το μόνο ίσως σωστό ( αν δεν διαφοροποιείται το κόστος για διαφορετικού αντικειμένου πακέτα ) είναι η αμοιβή ανα πακέτο.

Εκείνο που με κάνει να απορώ είναι πως ενώ συμβαίνει το 2 που γράφω υπάρχει ταυτόχρονα ( βάσει προκύρηξης ) εκχώριση πνευματικών δικαιωμάτων στο υπουργείο

Βασίλης Δουκατζής
Διαχειριστής
24/07/2024 5:00 ΜΜ

Καλησπέρα και από μένα.
Από πληροφορίες γνωστού μου που ήταν να συμμετάσχει σε ομάδα αλλά τελικά αποσύρθηκε.

  1. Έπειτα από την αποτυχία με την 1η συγγραφή του πολλαπλού βιβλίου με διαφορετικά σύμβολα και ύλη, έχουν γίνει πάρα πολύ σφιχτά τα όρια που μπορείς να κινηθείς που λογικά θα παρουσιάσουν όλοι ενιαίο περιεχόμενο με κοινά σύμβολα και ύλη.
  2. Η αμοιβή για κάθε συγγραφέα με τις κρατήσεις κτλ είναι περίπου στο χιλιάρικο.

Ως προς το ποιος θα γράψει το βιβλίο δεν νομίζω ότι πρέπει να είναι κάτι που πρέπει να μας απασχολήσει, αυτό πιστεύω που πρέπει να επιζητούμε είναι να είναι ποιοτικό και χωρίς λάθη (πιστεύω τέτοια θα υπάρξουν, αλλά καλό είναι να δώσουν στους δημιουργούς τη δυνατότητα να το βελτιώσουν-διορθώσουν την επόμενη χρονιά).

Γιατί θα πρέπει να μας απασχολεί αν ο συγγραφέας (οι συγγραφείς) διδάσκουν στον ιδιωτικό ή τον δημόσιο τομέα (ή είναι μικτό γκρουπ); Όταν αγοράζουμε ένα φροντιστηριακό βιβλίο ρωτάμε αν ο τάδε συγγραφέας είναι του ιδιωτικού ή του δημοσίου τομέα;

Τίνα Νάντσου
24/07/2024 11:44 ΜΜ

Η ανάθεση της έκδοσης σχολικών βιβλίων σε φροντιστήρια κατά την προσωπική μου άποψη είναι λάθος. Είναι σημαντικό να διακρίνουμε τη διαφορά μεταξύ της ανάθεσης αυτής σε έναν εκδοτικό οίκο ή ακόμα και σε ένα ιδιωτικό σχολείο, και της ανάθεσής της σε ένα φροντιστήριο. Κατά την άποψή μου, η διάκριση αυτή έχει σημαντικές εκπαιδευτικές και κοινωνικές προεκτάσεις.
Καταρχάς, η εκχώρηση της έκδοσης σχολικών βιβλίων σε φροντιστήρια μπορεί να εκληφθεί ως μια έμμεση παραδοχή της υπάρχουσας παραπαιδείας. Τα φροντιστήρια, τα οποία κατά κύριο λόγο εστιάζουν στην προετοιμασία μαθητών για εξετάσεις και την κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών που προκύπτουν από το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα, αποκτούν με αυτόν τον τρόπο έναν ακόμη ισχυρό ρόλο στην εκπαιδευτική διαδικασία. Αυτό ενδέχεται να προκαλέσει ανησυχίες σχετικά με την αμεροληψία και την αντικειμενικότητα των εκπαιδευτικών υλικών που παράγονται.
Επιπλέον, η ανάθεση αυτή αποτελεί μια μορφή διαφήμισης για τα φροντιστήρια, καθώς ενισχύει την παρουσία τους στον εκπαιδευτικό χώρο και ενδεχομένως να δημιουργήσει την εντύπωση ότι τα φροντιστήρια είναι απαραίτητα για την εκπαιδευτική επιτυχία των μαθητών. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε μια ενίσχυση της κουλτούρας της παραπαιδείας, όπου οι μαθητές και οι γονείς τους αισθάνονται ότι η συμπληρωματική εκπαίδευση είναι απαραίτητη για την επιτυχία.
Σε αντίθεση με τους εκδοτικούς οίκους ή τα ιδιωτικά σχολεία, τα οποία έχουν διαφορετικές αποστολές και στόχους, τα φροντιστήρια εστιάζουν περισσότερο στην προετοιμασία για εξετάσεις και λιγότερο στην ευρύτερη παιδεία και μόρφωση των μαθητών. Επομένως, η ανάθεση της έκδοσης σχολικών βιβλίων σε φροντιστήρια ενδέχεται να οδηγήσει σε υλικό που δίνει έμφαση περισσότερο στην απομνημόνευση και τις εξετάσεις παρά στην κριτική σκέψη και την ευρύτερη εκπαίδευση.
Εν κατακλείδι, ενώ η ανάθεση της έκδοσης σχολικών βιβλίων σε φροντιστήρια μπορεί να έχει ορισμένα πλεονεκτήματα, όπως η εξειδικευμένη γνώση και εμπειρία στην προετοιμασία για εξετάσεις, ενέχει και σημαντικούς κινδύνους και προκλήσεις που πρέπει να ληφθούν υπόψη. Η εκπαιδευτική πολιτική θα πρέπει να στοχεύει στην ενίσχυση του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος και στις ίσες ευκαιρίες εκπαίδευσης για όλους έχοντες και μη.

Αρης Αλεβίζος
Αρχισυντάκτης
24/07/2024 11:54 ΜΜ

Καλησπέρα στην παρέα.
Θοδωρή ρωτάς:
Έχουν αξιολογηθεί και κατόπιν εγκριθεί τα 4 (;;;) βιβλία που θα προταθούν για κάθε τάξη;;;;
Εγώ ξέρω πως τώρα σχηματίζονται οι επιτροπές αξιολόγησης….
Αυτό που διαβάζουμε στο ESOS είναι:
Κατατέθηκαν συνολικά 636 προτάσεις από 73 συγγραφικές ομάδες, που ήταν είτε φυσικά πρόσωπα, είτε ενώσεις φυσικών προσώπων, είτε νομικά πρόσωπα είτε ενώσεις νομικών προσώπων, για τη συγγραφή 187 διδακτικών πακέτων για την Α/θμια και τη Β/θμια Εκπ/ση.
Από τις προτάσεις που κατατέθηκαν, εγκρίθηκαν 590 για τη συγγραφή αντίστοιχων διδακτικών πακέτων.

Πιθανόν υπήρξε πρώτη έγκριση για να ξεκινήσεις να γράφεις και μετά θα ξανακριθούν και μπορεί να απορριφθούν; Δεν ασχολούμαι δεν ξέρω.

«…δεν βλέπω κάτι μεμπτό στο να κάνει ο καθένας την πρότασή του…. δημόσιος φορέας ή ιδιωτικός….»
Σέβομαι κάθε  φυσικό όπου και αν εργάζεται δημόσιο, ιδιωτικό σχολείο φροντιστήριο.
Το ίδιο καλός ή κακός μπορεί να είναι κανείς όπου και να δουλεύει.

Βεβαίως θα ήταν καλλίτερο η δημόσια εκπαίδευση να ήταν σε τέτοιο επίπεδο και οι ευκαιρίες που θα είχαν οι νέοι/ες της χώρας στη ζωή τους που να μην χρειάζονταν καμία βοήθεια έξω από το σχολείο. Δεν είμαστε ακόμη εκεί.

ΕΔΩ όμως ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΛΛΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ.
Όμιλοι Φροντιστηρίων, δηλαδή φροντιστήρια πανελλαδικής εμβέλειας  δηλαδή κάπου ξεκίνησε ένα φροντιστήριο και μετά με franchise   δίνει  το όνομά του σε πολλά άλλα σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας ή έστω στο λεκανοπέδιο. Το να υπάρχει ένα βιβλίο με τον τίτλο του στο εξώφυλλο σημαίνει πρακτικά ότι αν δυσκολεύεται μια φορά ο καθηγητής στο σχολείο να πείσει τον μαθητή  στην αίθουσα με τους 27 να τον ακούσει τώρα που θα έχει την επιλογή του φροντιστηρίου-συγγραφέα του βιβλίου  με 7μελή τμήματα άντε πείσε τον να σε ακούσει. Και βέβαια όλα τα άλλα φροντιστήρια της πόλης ή της περιοχής μεταπίπτουν σε Β κατηγορίας.

Το ίδιο ισχύει αν ως δικαιούχος διδακτικού πακέτου είναι ιδιωτικό σχολείο, δεν εννοώ ομάδα αυτόνομη φυσικών που μπορεί να δουλεύουν στην ιδιωτική εκπαίδευση.

Δεν μπορούμε βέβαια Θοδωρή να παραβλέψουμε και τον συμβολισμό του θέματος. Σκέψου πόσο εύκολα θα απαντήσεις στη ερώτηση μαθητή ή γονέα
–       Πόσοι είναι οι φυσικοί στην Ελλάδα κύριε Παπασγουρίδη
–       …..χιλιάδες
–       – πόσοι δουλεύουν στο δημόσιο
–       – …..χιλιάδες
–       -και γιατί, πως το εξηγείτε εσείς,  από όλους αυτούς καλλίτερο βιβλίο έγραψε το φροντιστήριο ……

Κατά άλλα να δούμε τι σχέση θα έχουν τα νέα βιβλία ως βοήθεια σε αυτά που ευαγγελίζεται το σεβαστό υπουργείο:  συνεργατικές και μαθητοκεντρικές μεθόδους διδασκαλίας και ανάπτυξη δεξιοτήτων, συμπερίληψη, διαφοροποίηση  κλπ εύηχα.

Κώστα, η προσωπική μου άποψη συμφωνεί με την δική σου ως προς το πολλαπλό. Δεν θεωρώ ότι μπορεί και πρέπει ένα σύνολο μαθητών/τριών να έχει πολλά «άλλα» βιβλία ειδικά όταν με βάση το σχολικό βιβλίο φτάνει στις πανελλαδικές. Αν η αξιολόγησή τους γίνει έτσι που λέει ο Βασίλης
« Έπειτα από την αποτυχία με την 1η συγγραφή του πολλαπλού βιβλίου με διαφορετικά σύμβολα και ύλη, έχουν γίνει πάρα πολύ σφιχτά τα όρια που μπορείς να κινηθείς που λογικά θα παρουσιάσουν όλοι ενιαίο περιεχόμενο με κοινά σύμβολα και ύλη.» 
Που θα διαφέρουν στα χρώματα των τυπογραφικών στοιχείων και τις εικόνες;
Αν μπορεί να διαφέρουν πολύ και στο περιεχόμενο τότε φανταζόμαστε όλοι τι έχει να γίνει με τις πανελλαδικές.
 
Γρηγόρη το ESOS ξεκινά με το
30 εκ. για αμοιβές συγγραφικού έργου κλπ.
Αν στο κλπ είναι η εκτύπωση τότε ένα ποσό θα πάει στον Διόφαντο. Δεν ξέρω
Όσον αφορά την αμοιβή μετά την συγγραφή λέει
«Αναφορικά με τις αποζημιώσεις, οι δικαιούχοι των διδακτικών πακέτων που εντάσσονται στο Μητρώο λαμβάνουν εφάπαξ μία εύλογη αποζημίωση και στη συνέχεια λαμβάνουν ετήσια αποζημίωση χρήσης, ανάλογα με τα διδακτικά πακέτα που διανέμονται στις σχολικές μονάδες.»
Υποθέτω Γρηγόρη ότι αν είναι αυτόνομη ομάδα θα τα μοιραστούν οι συγγραφείς αν είναι εκδοτικός ή ο φροντιστηριακός όμιλος δεν ξέρω τι θα συμφωνήσουν για το θέμα.
Όσον αφορά το πώς πάνε μαζί η αμοιβή μετά την συγγραφή με εκχώριση πνευματικών δικαιωμάτων στο υπουργείο ούτε εγώ το καταλαβαίνω.

Θοδωρής Παπασγουρίδης

Καλημέρα, σε όλους τους συμμετέχοντες στη συζήτηση, αλλά και σε όσους διαβάζουν τη συζήτηση…

Δύσκολο να γίνει δημόσια συζήτηση για ένα τόσο λεπτό θέμα.

Όμως….

εμπειρία του ylikonet έχει αποδείξει πως μπορεί να υπάρχει εξαιρετική συνεργασία σε θέματα διδακτικής της φυσικής, μεταξύ συναδέλφων από διαφορετικούς επαγγελματικούς χώρους… Η συνύπαρξη στον ίδιο επαγγελματικό φορέα δεν αποτελεί ούτε ικανή ούτε αναγκαία συνθήκη ταύτισης διδακτικών πρακτικών…
Επίσης οι διαφορετικοί επαγγελματικά χώροι δεν συνεπάγονται κατ’ ανάγκη διαφορετική αντίληψη και προσέγγιση σε εκπαιδευτικά θέματα

-Γυρνώντας στο παρελθόν, αν δεχθούμε πως τα βιβλία της ομάδας του καθηγητή Δρη ήταν τα καλύτερα, η σύνθεση της συγγραφικής ομάδας ήταν τόσο από τη δημόσια όσο και από την ιδιωτική εκπαίδευση

-Οι δικές μου πληροφορίες πριν 2,5 χρόνια ήταν πως η συγγραφική ομάδα των εκδόσεων του φροντιστηριακού οργανισμού αποτελείται από εκπαιδευτικούς της δημόσιας εκπαίδευσης…. Δεν μπορώ να αναφέρω ονόματα, αλλά
αν δεν έχει αλλάξει κάτι, θα δούμε και γνωστά μας ονόματα….

-Στην ερώτηση: “και γιατί, πως το εξηγείτε εσείς, από όλους αυτούς καλλίτερο βιβλίο έγραψε το φροντιστήριο ……” η απάντηση είναι απλούστατη…

α) Δεν θα αποτελείται η συγγραφική ομάδα από εργαζόμενους του φροντιστηριακού οργανισμού, ώστε να προβληθεί ως διαφήμιση

β) Δεν είναι δεδομένο πως όποιος διδάσκει φυσική, έχει ως όνειρο καριέρας να αποτελέσει μέλος κάποιας συγγραφικής ομάδας…
Σε κάθε πρόταση, υπάρχει και το ενδεχόμενο της άρνησης….

Να επαναλάβω πως αυτό που γνωρίζω είναι πως τον Ιούνιο υπήρχε η πρόσκληση για τη σύσταση των ομάδων αξιολόγησης…

Για μένα το μεγάλο πρόβλημα είναι τί θα γίνει σε ένα σχολείο, στο οποίο οι διδάσκοντες φυσικοί, έχοντας διαφορετική διδακτική αντίληψη, δεν συμφωνήσουν σε ένα βιβλίο….
Με τι κριτήρια τότε θα αποφασίσει ο σύλλογος;;;;
Και καλά αν οι συνάδελφοι στο σύλλογο έχουν την αξιοπρέπεια να ψηφίσουν λευκό…
Αν όμως για τους δικούς του λόγους ο καθένας έχει και άποψη για τα βιβλία της άλλης ειδικότητας;;;

Αποστόλης Παπάζογλου
Διαχειριστής

Γεια σου Τίνα. Θα διαφωνήσω μαζί σου στα εξής:
α. η παραπαιδεία (χωρίς εισαγωγικά), την οποία υπηρετώ τα τελευταία 35 χρόνια, είναι ριζωμένη στις συνειδήσεις, ως το αναγκαίο κακό. Δεν νομίζω λοιπόν ότι χρειάζεται κάποια περεταίρω αναγνώριση, άμεση ή έμμεση.
β. Τα ιδιωτικά σχολεία τα τελευταία χρόνια, λειτουργούν ως φροντιστήρια. Η ανατροφοδότηση που έχω από τους πολλούς μαθητές ιδιωτικών, είναι ότι στη Β Λυκείου κάνουν τα απαραίτητα για τη Γ Λυκείου και από το Φλεβάρη -το αργότερο – ξεκινάνε ύλη Γ Λυκείου. Το καλοκαίρι κάνουν εντατικά μαθήματα, τα οποία επιβάλλουν σχεδόν εκβιαστικά και μέχρι τον Οκτώβρη περηφανεύονται ότι έχουν ήδη βγάλει μια φορά την ύλη. Αυτά χωρίς την παρέμβαση του Υπουργείου Παιδείας, στο οποίο, αν δεν κάνω λάθος, λογοδοτούν. Επομένως η ανάθεση της συγγραφής βιβλίων στα ιδιωτικά σχολεία μπορεί να λειτουργήσει ως διαφήμιση με τον ίδιο τρόπο που θα λειτουργούσε για τα φροντιστήρια.
Και μια σκέψη τώρα: Το πώς θα τρέξει το σχολείο, πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα του κράτους, με προσεκτικό σχεδιασμό, έμφαση στη γενική παιδεία και αποκλεισμό του ιδιωτικού τομέα, από όλες τις σχετικές διαδικασίες. Το γεγονός ότι η συγγραφή των βιβλίων ανατίθεται και στους ιδιώτες, επιβεβαιώνει απλά ότι η παιδεία είναι ταξική. Τόσο απλά και τόσο καθαρά.

Κώστας Παπαδάκης
25/07/2024 3:36 ΠΜ

Σχετικά με την παραπαιδεία :

Όλοι βλέπουμε τα ίδια γεγονότα, αλλά ο καθένας μας τα επεξεργάζεται διαφορετικά,  δημιουργεί μια δική του εκδοχή για την πραγματικότητα.

Μια «εναλλακτική» πραγματικότητα που παρουσιάζεται από καθηγητές δημόσιων ή ιδιωτικών σχολείων, από το υπουργείο παιδείας, από πολιτικούς, από δημοσιογράφους, από ..

είναι ότι το σχολείο (δημόσιο ή ιδιωτικό) εκπαιδεύει, ενώ τα μαθήματα εκτός σχολείου «παρα – εκπαιδεύουν».

Έστω ότι η πραγματικότητα αυτή δεν είναι «εναλλακτική» αλλά όπως περιγράφεται ισχύει, ερωτήματα :

Το δημόσιο σχολείο στερείτε προσωπικού, υποδομών και ταυτόχρονα οι καθηγητές δεν αμείβονται όσο θα έπρεπε, ενώ φορτώνονται  διάφορα βάρη που δεν ανήκουν στην εκπαιδευτική διαδικασία .. Συνθήκες που ισχύουν για όλους τους καθηγητές, αλλά πως ο Α καθηγητής κάνει σε αυτές τις συνθήκες ότι περισσότερο μπορεί και ο Β καθηγητής κάνει στις ίδιες συνθήκες ότι λιγότερο μπορεί;

Το ιδιωτικό σχολείο παίρνει δίδακτρα από τους μαθητές του, είναι ένας χώρος που δεν ορίζεται (όπως το δημόσιο σχολείο) αλλά επιλέγεται. Πως γίνεται στα φροντιστήρια να δημιουργούνται τμήματα από παιδιά που φοιτούν στο ίδιο ιδιωτικό σχολείο, ακόμα και παιδιά από το ίδιο τμήμα στο ιδιωτικό αυτό σχολείο;

Ο καθηγητής του δημόσιου ή ιδιωτικού σχολείου που κάνει μαθήματα σπίτι του μετά το σχολείο, υπηρετεί την παραπαιδεία; Δηλαδή το πρωί είναι καθηγητής που υπηρετεί την εκπαίδευση και μετά (ξαφνικά) το απόγευμα υπηρετεί στην παρα – εκπαίδευση;

Και ενώ έχω απορίες, σκέφτομαι ότι οι γονείς με βρίσκουν, πληρώνουν για να κάνουν τα παιδιά τους μάθημα μαζί μου και ποτέ μα ποτέ δεν θεώρησαν ότι ο ρόλος μου είναι μόνο να προετοιμάσω τα παιδιά τους για τις εξετάσεις. Οι γονείς με πληρώνουν για να κάνω αυτό που δεν κάνουν στα πρωινά τους μαθήματα (για πολλούς λόγους), να κάνω στα παιδιά τους το μάθημα που θα έπρεπε να κάνουν , να τους στηρίζω και να τους προετοιμάσω για την ζωή τους.. Εξάλλου αυτό που μένει στους μαθητές χρόνια μετά το τέλος των μαθημάτων, δεν είναι το τι τους έμαθα στην Φυσική, αλλά τι από όσα τους είπα ήταν χρήσιμο στην ζωή τους.

Τίνα Νάντσου
25/07/2024 8:58 ΠΜ

Αγαπητοί συνάδελφοι,
Εργάζομαι πάνω από τριάντα χρόνια στον ιδιωτικό τομέα, τόσο σε σχολεία όσο και σε φροντιστήρια. Ωστόσο, αυτή η πολυετής εμπειρία δεν συνεπάγεται αυτόματα ότι συμφωνώ με όλες τις πρακτικές που παρατηρώ στον χώρο μας. Η εισαγωγή των νέων σχολικών βιβλίων, κατά την άποψή μου, συνιστά μια έμμεση αλλά ουσιαστική διαφήμιση των φροντιστηρίων, καθώς το όνομα του ομίλου των φροντιστηρίων θα φτάσει σε κάθε σπίτι. Το ίδιο συμβαίνει και με το ιδιωτικό σχολείο που διαφημίζεται πανελλαδικά λόγω της έκδοσης σχολικών βιβλίων. Με αυτή την πρακτική διαφωνώ κατηγορηματικά.
Είναι διαφορετικό οι συγγραφείς των βιβλίων να εργάζονται σε φροντιστήριο ή σε ιδιωτικό σχολείο και να συμμετέχουν στην συγγραφική ομάδα, από το να διαφημίζεται απροκάλυπτα το ιδιωτικό σχολείο ή το φροντιστήριο μέσω των σχολικών βιβλίων. Επίσης, υπήρχε η δυνατότητα ο εκδοτικός οίκος να έχει διαφορετική επωνυμία από το φροντιστήριο, αποφεύγοντας έτσι τη σύγχυση και τις αιτιάσεις περί διαφήμισης.
Προτείνω, λοιπόν, να αλλάξει το όνομα του εκδοτικού οίκου, ώστε να μην υπάρχει καμία υπόνοια διαφημιστικής πρακτικής. Με αυτόν τον τρόπο, το ζήτημα θα πάψει να αποτελεί αντικείμενο συζητήσεων και αμφισβητήσεων.

Τίνα Νάντσου
25/07/2024 10:11 ΠΜ

Και μιας και το συζητάμε βρήκα και αυτο
https://www.poukamisas.gr/nea-anakoinoseis/nea-scholika-vivlia/

comment image

Τελευταία διόρθωση6 μήνες πριν από Αποστόλης Παπάζογλου
Αρης Αλεβίζος
Αρχισυντάκτης
25/07/2024 11:42 ΠΜ

Καλημέρα Θοδωρή.
Θα έχει το παιδί στα χέρια του ένα ή περισσότερα βιβλία με το όνομα ως εκδότη, φροντιστηριακός όμιλος …..τάδε Και απέναντι από το σχολείο κτήριο με ταμπέλα ,
φροντιστήρια … τάδε αλλά αυτό δεν θα τον επηρεάσει γιατί θα έχει ψάξει που εργάζονται οι συγγραφείς;
Ρωτάω γιατί πολλές φορές μου έχει τύχει παιδιά να μην ξέρουν ποιός τους κάνει ιστορία και ποιός χημεία.

Θοδωρής Παπασγουρίδης

Καλησπέρα Άρη, δεν γνωρίζω πως ένας εκδοτικός όμιλος επιλέγει συγγραφική ομάδα, ή το αντίστροφο, πώς η συγγραφική ομάδα επιλέγει εκδοτικό όμιλο…

Περιμένοντας να ολοκληρωθεί το εγχείρημα της συγγραφής των νέων βιβλίων, δεν μπορώ να πάρω θέση …

Για όλα αυτά που θέτεις προς συζήτηση, μπορούν να απαντήσουν μόνο οι συνάδελφοι που συγγράφουν για τον συγκεκριμένο εκδοτικό όμιλο …

Τελευταία διόρθωση6 μήνες πριν από Θοδωρής Παπασγουρίδης