Ώρα να εμπλουτίσουμε την χημεία της γ’ γυμνασίου.
Βρήκα δύο παλιά διαγωνίσματα (2016 και 2017) και αμφιταλαντεύομαι για το ποιο από τα δύο είναι καταλληλότερο για μαθητές γ’ γυμνασίου. Περιμένω τις απόψεις σας.
Επειδή το να μοιράζεσαι πράγματα, είναι καλό για όλους…
Ώρα να εμπλουτίσουμε την χημεία της γ’ γυμνασίου.
Βρήκα δύο παλιά διαγωνίσματα (2016 και 2017) και αμφιταλαντεύομαι για το ποιο από τα δύο είναι καταλληλότερο για μαθητές γ’ γυμνασίου. Περιμένω τις απόψεις σας.
Χρήστο μια καλή μεθοδολογία η οποία θα σε βοηθήσει να αποφασίσεις είναι η εξής: α) δίπλα από κάθε ερώτηση κάθε διαγωνίσματος να σημειώσεις τι διδακτικό στόχο αξιολογεί. β) στη συνέχεια, να κοιτάξεις τα σχέδια μαθήματος σου και να δεις πάνω σε ποιους διδακτικούς στόχους εστιάζουν καθώς και πόσες «διδακτικές μονάδες» έχεις αφιερώσει σε κάθε έναν (π.χ. 1 διδακτική μονάδα=1 εκπαιδευτική ώρα). Αυτό εναλλακτικά θα μπορούσε να γίνει και απλώς σημειώνοντας τους διδακτικούς στόχους κάθε ενότητας σε ενα χαρτί Α4 και δίπλα τους σημειώνοντας τις προτεινόμενες διδακτικές μονάδες που προτείνει το Υπουργείο.
γ) Σίγουρα κάποιο από τα δυο διαγωνίσματα θα βρίσκεται σε μεγαλύτερη συμφωνία με τους διδακτικούς σου στόχους και επομένως θα είναι καταλληλότερο για τους μαθητές σου.
Βασίλη σε ευχαριστώ για τις προτάσεις σου. Καταλαβαίνω τι εννοείς απλά θεωρώ ότι η κυρία διαφορά των διαγωνισμάτων είναι το επίπεδο δυσκολίας.
Αφενός η ύλη της χημείας σε αυτή την τάξη είναι κατά την γνώμη μου αστεία όμως δεν είμαι σίγουρος αν είναι σε αυτό το μάθημα οι μαθητές έτοιμοι να αντιμετωπίσουν ένα απαιτητικό διαγώνισμα. Σε αντίθεση ας πούμε με την φυσική που οι μαθητές έχουν μια εμπειρία 5 χρόνων και σε αυτή την τάξη πρέπει να αντιμετωπίσουν ένα πιο δύσκολο διαγώνισμα, στη χημεία δεν είμαι σίγουρος αν είναι η κατάλληλη στιγμή.