Σε σχολική μονάδα της Αττικής εκπαιδευτικός, χθες στη διάρκεια του διαλείμματος , εντόπισε μαθητή να κατέχει κινητό τηλέφωνο σε εμφανές σημείο, γεγονός που επισύρει ποινή μονοήμερης αποβολής.
Η εκπαιδευτικός όταν ζήτησε από τον μαθητή το κινητό και να μεταβεί στο γραφείο του Διευθυντή, φέρεται ο νεαρός να αντέδρασε…. Παράλληλα ο μαθητής φέρεται να κατευθύνθηκε προς την καθηγήτρια και να είπε “Θα σου σπάσω τα μούτρα”.
Τετάρτη πρωί. 8.25 π.μ. Πρώτη ώρα μάθημα γεωγραφίας. Όχι τα «ακαταλαβίστικα» αρχαία, ούτε τα τριώνυμα, ούτε η «απαίσια» φυσική ή «τα κινέζικα» της χημείας. Γνωστικό αντικείμενο που μπορεί να σε ταξιδέψει σε άλλες χώρες, σε άλλους λαούς, σε άλλα ήθη και έθιμα. Ο εκπαιδευτικός άνοιξε και τον ψηφιακό πίνακα, κατέβασε την εφαρμογή fly radar , ώστε παρακολουθώντας την πορεία των αεροπλάνων να δώσει έναυσμα και αφορμή να δουν οι μαθητές και μαθήτριες γιατί πάνω από την Ουκρανία, πάνω από τον Λίβανο και τη Συρία δεν πετούν αεροπλάνα. Να τους δώσει να καταλάβουν ότι τα γνωστικά αντικείμενα που διδάσκονται στο σχολείο, με περισσότερη ή λιγότερη επιτυχία (είναι άλλο θέμα συζήτησης) , κουβαλούν εφόδια και χτίζουν γέφυρες για τη μετέπειτα ζωή τους.
Στο βάθος ένας μικρός ρυθμικός επαναλαμβανόμενος θόρυβος, σαν τριζόνι. ΄Εκπληκτος ο διδάσκων αντιλαμβάνεται ότι ο «Βασίλης» ροχαλίζει του καλού καιρού. Παιδί αμούστακο, ήσυχος στην τάξη, αλλά… Προφανώς το πρώτο μέλημα δεν είναι η τιμωρία, αλλά η αγωνία για το τι του συνέβη το προηγούμενο βράδυ. Ο Βασίλης με αφοπλιστική ειλικρίνεια απάντησε ότι κοιμήθηκε στις δύο το πρωί γιατί «έπαιζε» με τους διαδικτυακούς φίλους του. Στην ερώτηση του διδάσκοντα « οι γονείς τι έκαναν?», απάντησε φυσικότατα «κοιμόντουσαν κύριε»!!!
Ο διδάσκων μπήκε στον πειρασμό να κάνει ένα εμπειρικό γκάλοπ, ξέρετε από εκείνα που απλά επιβεβαιώνουν την προσδοκώμενη απάντηση. Αρκετοί μαθητές και μαθήτριες πήγαιναν για ύπνο τις μικρές ώρες. Άλλος γιατί έβλεπε τηλεόραση για να κοιμηθεί, άλλη γιατί επικοινωνούσε στο τικ τοκ, άλλος γιατί έβλεπε (εικάζει ο γράφων, ταινίες ανατομικού περιεχομένου). Η γονική επιμέλεια παραδινόταν στις «αγκάλες του Μορφέως» . Η γονική επιμέλεια ασκείται πολλές φορές άνευ ορίων, με παροχές απεριόριστων data στα Smartphone για να βρίσκουμε «τάχα» το παιδί όταν μας έχει ανάγκη. Με κινητά πολλών εκατοντάδων ευρώ. Σε αυτό το σημείο προκαλώ τον αναγνώστη , ας στηθεί σε γνωστά πολυκαταστήματα της πόλης και ας αφουγκραστεί διαλόγους παιδιών ειδικά με μπαμπάδες. Ρωτούν οι δύσμοιροι τους πωλητές για τα Gbytes, για τα 5G, και όχι αν υπάρχουν προγράμματα «κόφτες» ιστοσελίδων ή περιορισμένων δεδομένων.
Η ζωή εξελίσσεται ως ψηφιακό παιγνίδι, η κοινωνία αδιαφορεί, και ο ασθμαίνων γονιός που τρέχει ως τον Βέγγο, πιστεύει ότι οι παροχές θα καλύψουν το απόλυτο οικογενειακό κενό., με την ανυπαρξία μιας καλημέρας, (αλήθεια πως θα πει καλημέρα το παιδί στο σχολείο?), με την ανυπαρξία ονείρων που επενδύονται σε εικονικούς κόσμους και όχι σε στόχους που καταχτιούνται με υπομονή και μόχθο, με την ανυπαρξία επικοινωνίας μέσω του λόγου, της κίνησης, του φλερτ και όχι μέσω των μικρών οθονών. Φαντάζομαι έχετε δει νεαρά ζευγάρια στα καφέ που αντί να αγγίζουν το χέρι ο ένας της άλλης τα δάκτυλα «αγγίζουν» τις ψηφιακές οθόνες και μόνον!!!
Πως περιμένουμε να αντιδράσουν αυτά τα παιδιά, όταν ζουν σε παράλληλα σύμπαντα, σύμπαντα χωρίς όρια, σύμπαντα που κάποτε διαλύονται και προσγειώνονται στην οδυνηρή κοινωνική πραγματικότητα? Και που για τα προβλήματά τους πάντοτε φταίει ο άλλος. Φταίει το σχολείο και οι εκπαιδευτικοί που πήγαν οι «πιτσιρικάδες» και ξεσήκωσαν σε εκδρομή ένα περίπτερο με παρ’ ολίγο αυτόφωρο, φταίει η καθηγήτρια που έκανε παρατήρηση στον νεαρό για το κινητό, ώστε να της «δείξει εκείνος», όπως έμαθε από κάπου αλλού (δεν υπάρχει στο DNA), φταίνε οι άλλοι που πάνε μόνοι τους και «όπου βγεί».
Συντηρικοποιείσαι , μπορεί κάποιος να πει στον υποφαινόμενο. Αγαπητοί αναγνώστες – γονείς, και κοπάνες κάναμε και ερωτευόμασταν και πολιτευόμασταν και αφίσες κολλούσαμε στη νιότη μας. Μόνο που το κάναμε και εξακολουθούμε να το κάνουμε με αιτία. Με γνώση, με άποψη, με καλλιέργεια, με κουλτούρα ώστε να ζήσουμε σε έναν κόσμο καλύτερο.
Εμείς προσπαθήσαμε. Εσείς ???
ΥΓ. Μετά από 40 χρόνια διδασκαλίας φυσικής, τον τελευταίο χρόνο ο γράφων διδάσκει γεωγραφία. Το περιστατικό είναι αληθινό!
Βασίλη καλησπέρα. Αυτή και χειρότερη είναι η κατάσταση. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάζονται, κάθε ημέρα γίνονται 37 συλλήψεις ανηλίκων ενώ η παραβατικότητα νέων κάτω των 18 ετών έχει αυξηθεί 46% κατά τους 8 πρώτους μήνες του 2024 σε σχέση με την αντίστοιχή περίοδο πέρσι.
Συγκεκριμένα ο αριθμός συλλήψεων ανηλίκων «σκαρφάλωσε» το πρώτο 8μηνο του έτους στις 8.978, ενώ έναν χρόνο πριν οι συλλήψεις δεν ξεπερνούσαν τις 6.157.
Κατά μέσο όρο, κάθε ημέρα από την αρχή του 2024 η Αστυνομία προχωρά στη σύλληψη 37 μαθητών Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου.
Ο συνολικός αριθμός των συλλήψεων εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τις 10.000 μέχρι το τέλος του 2024.
Οι κατηγορίες αφορούν κυρίως ναρκωτικά, ξυλοδαρμούς, ληστείες, κλοπές, διαρρήξεις και κάθε λογής αδικήματα. Μέχρι στιγμής έχουμε μείνει μόνο στις φαλτσέτες, πεταλούδες και άλλα συναφή. Το επόμενο επίπεδο, δε θα αργήσει να έρθει…
Και από την άλλη έχουμε ένα Υπουργείο, που αντί να καθήσει να συζητήσει με δάσκαλους, καθηγητές και γονείς για όλα αυτά και να αποφασίσουν από κοινού, τι κάνει;
Στοιβάζει 27 παιδιά σε τάξεις κλουβιά, καταργεί τμήματα, συρρικνώνει σχολεία, ποινικοποιεί την απεργία των δασκάλων σέρνοντάς τους σε δικαστήρια – αφού ο φοβισμένος και κακοπληρωμένος δάσκαλος δεν αποτελεί κίνδυνο – και αντί να φτιάξει νέες αίθουσες, εξοπλίζει τα σχολεία με …lockers για κινητά…
Οι καθηγητές είμαστε ανθρώπινη ασπίδα μπροστά σε όλα αυτά και ταυτόχρονα οι αποδιοπομπαίοι τράγοι.
Η περίφημη αξιολόγηση σχολικών μονάδων, εκτός από προσθήκη ανούσιας επιπλέον γραφειοκρατίας στα Σχολεία, σε τι απο τα παραπάνω έχει δώσει λύση; Ας βγουν οι στηλοβάτες της να μας πουν…
Μπορεί να περάσει μεταρρύθμιση στην Παιδεία χωρίς τη συναίνεση όλων;
Καλησπέρα Βασίλη, καλησπέρα σε όλους.
Αν και δεν είναι το βασικό θέμα της ανάρτησης:
Ποιο μέρος του πλανήτη αποφεύγουν τα αεροπλάνα και γιατί;