Ήταν μια από τις λίγες φορές που δίδαξα Φυσική σε Α’ Γυμνασίου. Κι αυτό γιατί η φυσική σε αυτή την τάξη παρουσιάζει πολλά προβλήματα:
Μία μόνο ώρα την εβδομάδα: Πολύ λίγος χρόνος για την κάλυψη της ύλης με το βάθος που απαιτείται.
Προβληματική ύλη: Είναι δύσκολο να καλυφθεί όπως πρέπει, ειδικά στις συνθήκες των δημόσιων σχολείων. Συχνά φαίνεται αδιάφορη για τους μαθητές, και η πειραματική προσέγγιση που προωθεί το βιβλίο δύσκολα κατανοείται από αυτούς.
Πειραματική προσέγγιση: Μέσα σε μια μόλις ώρα πρέπει να διεξαχθεί το πείραμα, να εξηγηθεί το φαινόμενο, να παρακινηθούν οι μαθητές να βγάλουν συμπεράσματα και να τα καταγράψουν. Παράλληλα, πρέπει να βρεθεί χρόνος για την εξέταση και επίλυση ασκήσεων.
Μερικοί δάσκαλοι επιλέγουν είτε να δίνουν δικές τους σημειώσεις είτε να καταγράφουν τα συμπεράσματα χωρίς να πραγματοποιηθεί πείραμα. Όμως, κατά τη γνώμη μου, έτσι χάνεται η ουσία της πειραματικής προσέγγισης και δεν επιτυγχάνονται οι στόχοι της τάξης. Επιπλέον, οι μαθητές έχουν ελλιπείς μαθηματικές γνώσεις, γεγονός που δυσχεραίνει την κατανόηση βασικών εννοιών.
Το συγκεκριμένο διαγώνισμα ήταν διαβαθμισμένο και αρκετά απαιτητικό. Θυμάμαι ότι εκείνη τη χρονιά κανείς δεν έγραψε πάνω από 17. Περιμένω τα σχόλια και τις παρατηρήσεις σας.
Καλησπέρα Χρήστο.
Κάνε τα αρχεία κοινόχρηστα για όλους όσους έχουν τον σύνδεσμο.
Τώρα ζητάει αίτημα πρόσβασης.
Ευχαριστώ Διονύση μόλις το έκανα δημόσιο
καλησπέρα σε όλους
άρτι αφιχθείς από τη μάνα γη ΝΑ Λακωνία, όπου και κουράστηκα πολύ, διότι ου γαρ το γήρας, και αποτέλεσμα 0, ολογράφως μηδέν, ούτε ένα κουκί οι ελιές μου,
οι φαγώσιμες στη φωτό είναι από συγγενείς, αν καταφέρω να την αναρτήσω, κάπου 20+ κιλά, Χοντρολιές και Αθηνολιές, ε, ναι, θα τις τσακίσω με πέτρα θαλάσσης, διαδικασία νερό, αλάτι, λεμόνι, λάδι, ευτυχώς Πειραματικός είμαι μήπως και τα καταφέρω λέω εγώ τώρα..,
λοιπόν Χρήστο θα σε στενοχωρήσω ίσως, αλλά γι αυτό είμαστε οι παλιοί, για να στενοχωρούμε τους νεότερους είμαστε, γιατί να το κρύψωμεν άλλωστε;
έχω πολλές παρατηρήσεις έως διαφωνίες
Α1. ανάμεσα στο 1 και το όνομα της μονάδας δεν υπάρχει κενό
Β1. κιλά στην εκφώνηση και kg στην απάντηση;
Β2. λάθος αιτιολόγηση, η πυκνότητα δεν αλλάζει διότι εξαρτάται από το υλικό κατασκευής (και τη θερμοκρασία), τα περί πηλίκου είναι περιττά
Β3. λάθος απάντηση, δεν θα εντοπιστεί
Δύσκολο, αλλά καλό το θέμα Γ
Όχι στο θέμα Δ
(αν έχει κάποια αξία υπηρέτησα 28 συνεχόμενα χρόνια σε Δημόσιο Γυμνάσιο, και μάλιστα στο ίδιο, 1ο Γυμνάσιο Ιλίου, Δυτικής Αθήνας, και εξακολουθώ να πρεσβεύω ότι “όλα τα λεφτά” είναι το Γυμνάσιο…)
Καλώς ήρθες Βαγγέλη ελαιοπαραγωγέ.
Χρήστο με μπέρδεψες με το Β1 (ζυγαριά). Τι σημαίνει το “έχω βάρος 100 κιλά”;
Είναι λανθασμένη πρόταση;
αν κάποιος μπορεί ας κάνει τα bold απλά…
Δηλαδή ζυγίστηκα σε ηλεκτρονική ζυγαριά Φαρμακείου και έδειξε 105 (χωρίς μονάδα).
Τι ήταν αυτά τα 105;
Καλησπέρα Βαγγέλη και Γιάννη,
στο Β1 περιμένω από τον μαθητή να πει ότι η ζυγαριά έδειξε την μάζα του μαθητή και όχι το βάρος του. Στο Β2 αυτό προτείνει να πούμε ο εργαστηριακός οδηγός.
Βαγγέλη γιατί όχι στο θέμα Δ;
Από την στεναχώρια που παίρνω από άτομα σαν εσένα Βαγγέλη εξελίσσομαι και γίνομαι καλύτερος φυσικός οπότε σε ευχαριστώ
Χρήστο όταν ζυγίζομαι σε ηλεκτρονική ζυγαριά αυτή δείχνει το βάρος μου που είναι 105 kp = 1.030 Ν , Ελληνιστί 105 κιλά.
To kp είναι μονάδα δύναμης και όχι μονάδα μάζας.
Μάζα μετράει μια ζυγαριά με αντίβαρα (δείχνει το ίδιο εδώ και στο φεγγάρι).
καλησπέρα σε όλους
ευχαριστώ Χρήστο, (διαφωνώ με το 4, διότι από Μαθηματικά υπάρχει μεγάλη δυσκολία να υπολογίσουν την R και να την υψώσουν εις την τρίτη με ένα 4/3π κιόλας μπροστά)
Γιάννη, πράγματι έχει κάπως καταξιωθεί στην καθομιλούμενη ότι το 1κιλό είναι το 1Kp, λάθος βέβαια, το 1 κιλό είναι το 1Κg, θεμελιώδης μονάδα μέτρησης μάζας, και το 1Kp είναι δευτερεύουσα μονάδα μέτρησης δύναμης, άρα και βάρους, (η ζυγαριά του φαρμακείου μετράει δύναμη, άρα και βάρος, το κανονικό της όνομα είναι ζυγός δι΄ ελατηρίου, λειτουργεί στηριζόμενη στον νόμο του Hooke)
Καλησπέρα Χρήστο. Ωραίο διαγώνισμα.
Για το Α2 καλό είναι οι μαθητές να μάθουν εξαρχής – γιατί έρχονται στο Λύκειο και δεν.. – ότι:
Το δυναμόμετρο και η ζυγαριά με ελατήριο ή αισθητήρες, μετράει δύναμη (γι αυτό το λέμε …δυναμόμετρο). Η κλίμακα του οργάνου πρέπει να είναι βαθμολογημένη προφανώς σε Ν ή στην παλιότερη 1kp, το οποίο έχει ξεμείνει στις κλίμακες των σύγχρονων ζυγαριών.
Στη Σελήνη η ζυγαριά του Α2 θα έδειχνε 55,2/6=9,2 κιλά ή kp.
Σε κατακόρυφο εργαστηριακό δυναμόμετρο, που ισορροπεί, το όργανο μετράει το μέτρο της δύναμης που ασκείται στο σώμα από το άγκιστρο του ελατηρίου, που όμως λόγω της ισορροπίας είναι ίσο με το μέτρο του βάρους. Αν όμως παρατηρήσουμε το όργανο, θα δούμε και μία κλίμακα σε g(grams). Μπορεί δηλαδή να μας δώσει κατευθείαν μάζα! Αρκεί οι τιμές να έχουν ήδη διαιρεθεί με την επιτάχυνση της βαρύτητας στον τόπο που γίνεται το πείραμα.
Αν το δυναμόμετρο – σώμα επιταχύνονται είναι άλλη ιστορία, όχι για Α΄τάξη Γυμνασίου.
Ο ζυγός με δίσκους, επειδή λειτουργεί με σύγκριση της μάζας ενός σώματος, με τη μάζα ενός σώματος γνωστής μάζας (σταθμά), μετράει μόνο μάζα και δεν επηρεάζεται το αποτέλεσμα από την τιμή της επιτάχυνσης της βαρύτητας. Το ίδιο θα βρούμε σε κάθε πλανήτη.
καλησπέρα Ανδρέα
“Σε κατακόρυφο εργαστηριακό δυναμόμετρο, που ισορροπεί, το όργανο μετράει το μέτρο της δύναμης που ασκείται στο σώμα από το άγκιστρο του ελατηρίου”
όχι, το όργανο μετράει τη δύναμη που δέχεται το ίδιο, αυτήν αντιλαμβάνεται, δεν γνωρίζει καν αν και ποια δύναμη δέχεται κάποιο άλλο σώμα, άλλο αν ο 3ος νόμος του Νεύτωνα…
Καλημέρα Βαγγέλη. Φυσικά και έχεις δίκιο. Αλλά σε μαθητές Α΄Γυμνασίου ο 3ος Νόμος Newton είναι στην ύλη;
είμαι “εκτός” αρκετά χρόνια, Ανδρέα, δεν γνωρίζω τί διδάσκεται στην Α Γυμνασίου, υποθέτω πως δεν η ζυγαριά, το δυναμόμετρο, η πυκνότητα και ο όγκος σφαίρας