Ένα μικρό σφαιρίδιο είναι δεμένο σε οριζόντιο μη εκτατό νήμα μήκους d = 0,25m, το άλλο άκρο του οποίου είναι στερεωμένο ακλόνητα σε σημείο Ο και ισορροπεί σε οριζόντιο επίπεδο. Τη χρονική στιγμή t0 = 0 εκτοξεύουμε το σώμα με αρχική ταχύτητα μέτρου υ0 = 1m/s κάθετα στο νήμα, οπότε μπαίνει σε κυκλική κίνηση. Αν ο συντελεστής τριβής μεταξύ σφαιριδίου και δαπέδου είναι μ = 0,3 και g = 10m/s2:
Α. η επιτάχυνση του σφαιριδίου τη στιγμή της εκτόξευσης έχει μέτρο ίσο με:
α. μηδέν β. 4m/s2 γ. 5m/s2
Β. κατά την εξέλιξη του φαινομένου:
α. το μέτρο της επιτάχυνσης του σφαιριδίου θα παραμένει σταθερό
β. το μέτρο της επιτάχυνσης του σφαιριδίου θα μειώνεται και το διάνυσμά της θα «πλησιάζει» προς το νήμα
γ. το μέτρο της επιτάχυνσης του σφαιριδίου θα μειώνεται και το διάνυσμά της θα «απομακρύνεται» από το νήμα
Η απάντηση σε word
και σε pdf
Καλό μεσημέρι Αποστόλη.
Να υποθέσω ότι μια τέτοια άσκηση μπορεί να την διδάσκεις στους μαθητές της Β΄Λυκείου και αυτό πολύ μου αρέσει…
Γεια σου Διονύση. Προσπαθώ, αν και όχι πάντα με επιτυχία…
Πολύ έξυπνη Αποστόλη.
Καλησπέρα Αποστόλη. Ωραία προσπάθεια να δείξεις το μέλλον σε έναν υποψήφιο θετικής κατεύθυνσης. Αν καταλάβουν την κεντρομόλο επιτάχυνση, γιατί όχι να μην δουν και την επιτρόχιο; Το μόνο πρόβλημα που βλέπω είναι οι λίγες διατιθέμενες ώρες και στο βάθος Τράπεζα.
Καλησπέρα σε όλους.
Αποστόλη πολύ ωραία ιδέα!
Καλημέρα Αποστόλη.
“Γεφυροποιός” μέσω του ωραίου θέματος!
Γιατί όχι και κάτι μέχρι το τέρμα ,π,χ Wτρ ;
Πάντα τέτοια
Καλημέρα! Πολύ όμορφη άσκηση Αποστόλη, ευχαριστούμε πολύ!
Γιάννη, Ανδρέα, Βασίλη, Παντελή και Παύλο καλημέρα και σας ευχαριστώ.
Ανδρέα είναι πράγματι πολύ λίγες οι διδακτικές ώρες.
Παντελή χώραγε και μήκος διαδρομής και διαγραφόμενη γωνία και τάση νήματος, αλλά ήθελα να μείνει στο μυαλό η επιτάχυνση, οπότε δεν το φόρτωσα.