Γιατί μας ενδιαφέρει: Ένα απλό παράδειγμα στο οποίο χρησιμοποιείται η σχέση της ροπής με το ρυθμό μεταβολής της στροφορμής και αναδεικνύεται ο ρόλος της ροπής στην κίνηση ενός υλικού σημείου.
Στο Σχήμα φαίνεται ένα υλικό σημείο μάζας , που είναι στερεωμένο στο άκρο μιας ράβδου, σε απόσταση
από ένα σταθερό σημείο Κ. Η ράβδος μπορεί να στρέφεται γύρω από το Κ. Σε κάποιο σημείο της ράβδου που απέχει απόσταση
από το Κ ασκείται δύναμη σταθερού μέτρου
, συνεχώς κάθετα στη ράβδο. Να αποδείξετε ότι όταν
, τότε
, όπου
είναι το μέτρο της ταχύτητας του υλικού σημείου.
Η μάζα της ράβδου είναι αμελητέα συγκριτικά με τη μάζα του υλικού σημείου.
Η απάντηση υπάρχει εδώ.
Απλό και όμορφο Ανδρέα.

Κάνει την παραδοχή ότι η ράβδος ως αβαρής δεν έχει στροφορμή.
Ομοίως δεν έχει στροφορμή ένας αβαρής δίσκος ή στεφάνι. Έτσι γιατί όχι αυτό:
Γιάννη νομίζω ότι η φράση “Η μάζα της ράβδου είναι αμελητέα συγκριτικά με τη μάζα του υλικού σημείου.” κατευθύνει το μαθητή ώστε να λάβει υπόψη του μόνο την κίνηση του υλικού σημείου. Η επέκταση σε στεφάνη, τροχούς κλπ κάνει τα προβλήματα πιο απαιτητικά, χωρίς να προσθέτει κάτι στον έλεγχο της κατανόησης της σχέσης μεταξύ της ροπής δύναμης και της στροφορμής υλικού σημείου. Θα πρότεινα να περιοριστούμε στη ράβδο ως μοχλοβραχίονα.
Καλά τα λες Ανδρέα.
Δες όμως τι γίνεται σε βιβλία του εμπορίου.
Αυτά που είπες τα ενστερνίζονται όσοι θα κληθούν να βάλουν θέματα;
Αγαπημένη φράση του αγαπημένου μας Ανδρέα Κασσέτα ήταν: “Όταν κάνεις κάτι, ακυρώνεις κάτι άλλο.” Νομίζω ότι αυτό πρέπει να έχουμε κατά νου, όταν επιλέγουμε τι θα διδάξουμε.
Σωστά τα έλεγε.