Παναγιώτη δεν θεωρείς ότι το διαγώνισμα, αν και ενδιαφέρον, είναι σχετικά απλό για το επίπεδο των μαθητών στην Α΄ Λυκείου; Γενικά έχω δεχτεί κριτική για το επίπεδο δυσκολίας των διαγωνισμάτων μου, αλλά πάλι θεωρώ ότι θα έπρεπε να είναι λίγο πιο σύνθετο για να συμβαδίζει και με την φιλοσοφία της τράπεζας θεμάτων.
Παραδείγματος χάριν, στο θέμα Β αντί να ζητάς 3 παράγοντες που επηρεάζουν την διαλυτότητα θα μπορούσες να δώσεις ένα διάγραμμα διαλυτότητας μιας ουσίας και από αυτό οι μαθητές να αξιολογηθούν.
Επίσης θα μπορούσες στο τελευταίο θέμα, που πρέπει να είναι και το πιο δύσκολο, θα μπορούσε να είναι μια άσκηση σαν και αυτή:
Το στοιχείο Χ βρίσκεται στην 3η περίοδο του Περιοδικού Πίνακα και στην 1η ομάδα. Το στοιχείο Y βρίσκεται στην 2η περίοδο του Περιοδικού Πίνακα και στην 16η ομάδα.
α) Να υπολογίσετε τους ατομικούς αριθμούς των στοιχείων Χ και Y. β) Να εξηγήσετε τι δεσμό κάνουν μεταξύ τους τα στοιχεία X και Y και να σχηματίσετε τον ηλεκτρονιακό τύπο κατά Lewis. γ) Να εξηγήσετε το είδος του δεσμού που θα δημιουργήσει το στοιχείο Y με τα παρακάτω στοιχεία (να σχηματίσετε το δεσμό αυτό)
Έτσι θα εξετάζεται μεγαλύτερο κομμάτι της ύλης και οι καλοί μαθητές θα ξεχωρίσουν.
Καλησπέρα αγαπητε Χρηστο και σ’ ευχαριστω για τα σχολια σου, που ειναι προφανως ευπροσδεκτα.
Το διαγωνισμα οντως ειναι εσκεμμενα πιο άμεσο για πιο γρηγορη διορθωση απο τον διδασκοντα (χωρις αυτο να ειναι απαραιτητα αυτοσκοπος)
Δεν περιεχει θεματα τραπεζας επειδη υπηρχε πριν απο αυτη και η ύλη ηταν μεχρι και πριν τους χημ. δεσμους.
Ίσως είναι ένα είδος “φιλικού” διαγωνίσματος που λειτουργεί περισσότερο ως μέσο ενίσχυσης, παρά ως δοκιμασία.
Πολλες φορες οι μαθητες ακομα και με αυτα τα θεματα δεν γραφουν οπως περιμενουμε – σε καθε περιπτωση ηθελα ενα πιο αμεσο και ευπεπτο διαγωνισμα
οι ιδεες σου εννοειται ειναι πολυ καλες και σωστες!
Καλή δύναμη!
Τελευταία διόρθωση21 ημέρες πριν από Παναγιώτης Κουτσομπόγερας
Παναγιώτη δεν θεωρείς ότι το διαγώνισμα, αν και ενδιαφέρον, είναι σχετικά απλό για το επίπεδο των μαθητών στην Α΄ Λυκείου; Γενικά έχω δεχτεί κριτική για το επίπεδο δυσκολίας των διαγωνισμάτων μου, αλλά πάλι θεωρώ ότι θα έπρεπε να είναι λίγο πιο σύνθετο για να συμβαδίζει και με την φιλοσοφία της τράπεζας θεμάτων.
Παραδείγματος χάριν, στο θέμα Β αντί να ζητάς 3 παράγοντες που επηρεάζουν την διαλυτότητα θα μπορούσες να δώσεις ένα διάγραμμα διαλυτότητας μιας ουσίας και από αυτό οι μαθητές να αξιολογηθούν.
Επίσης θα μπορούσες στο τελευταίο θέμα, που πρέπει να είναι και το πιο δύσκολο, θα μπορούσε να είναι μια άσκηση σαν και αυτή:
Το στοιχείο Χ βρίσκεται στην 3η περίοδο του Περιοδικού Πίνακα και στην 1η ομάδα. Το στοιχείο Y βρίσκεται στην 2η περίοδο του Περιοδικού Πίνακα και στην 16η ομάδα.
α) Να υπολογίσετε τους ατομικούς αριθμούς των στοιχείων Χ και Y.
β) Να εξηγήσετε τι δεσμό κάνουν μεταξύ τους τα στοιχεία X και Y και να σχηματίσετε τον ηλεκτρονιακό τύπο κατά Lewis.
γ) Να εξηγήσετε το είδος του δεσμού που θα δημιουργήσει το στοιχείο Y με τα παρακάτω στοιχεία (να σχηματίσετε το δεσμό αυτό)
Έτσι θα εξετάζεται μεγαλύτερο κομμάτι της ύλης και οι καλοί μαθητές θα ξεχωρίσουν.
Η κριτική είναι καλοπροαίρετη φυσικά
Καλησπέρα αγαπητε Χρηστο και σ’ ευχαριστω για τα σχολια σου, που ειναι προφανως ευπροσδεκτα.
Το διαγωνισμα οντως ειναι εσκεμμενα πιο άμεσο για πιο γρηγορη διορθωση απο τον διδασκοντα (χωρις αυτο να ειναι απαραιτητα αυτοσκοπος)
Δεν περιεχει θεματα τραπεζας επειδη υπηρχε πριν απο αυτη και η ύλη ηταν μεχρι και πριν τους χημ. δεσμους.
Ίσως είναι ένα είδος “φιλικού” διαγωνίσματος που λειτουργεί περισσότερο ως μέσο ενίσχυσης, παρά ως δοκιμασία.
Πολλες φορες οι μαθητες ακομα και με αυτα τα θεματα δεν γραφουν οπως περιμενουμε – σε καθε περιπτωση ηθελα ενα πιο αμεσο και ευπεπτο διαγωνισμα
οι ιδεες σου εννοειται ειναι πολυ καλες και σωστες!
Καλή δύναμη!