Η διάδοση ενός κύματος προς τα αριστερά

Εγκάρσιο αρμονικό κύμα πλάτους Α = 0,05m και συχνότητας f = 10Hz διαδίδεται κατά μήκος ελαστικής χορδής, η οποία ταυτίζεται με τον άξονα x’x. To κύμα διαδίδεται κατά την αρνητική φορά με ταχύτητα διάδοσης υ = 2m/s και το σημείο Ρ της χορδής με xΡ = 0,2m ξεκινά να ταλαντώνεται τη χρονική στιγμή t = 0 με θετική ταχύτητα.

α. να γράψετε την εξίσωση του κύματος

β. να σχεδιάσετε το διάγραμμα της φάσης ταλάντωσης των σημείων της χορδής συναρτήσει της θέσης τους τη χρονική στιγμή t1 = 0,075s

γ. να υπολογίσετε την ταχύτητα ταλάντωσης του σημείου με τετμημένη x = 0,15m κάποια στιγμή, που η απομάκρυνσή του είναι y = -0,025m

δ. να σχεδιάσετε το στιγμιότυπο του κύματος τη χρονική στιγμή t2 = 0,15s

ε. πόσα σημεία της χορδής αριστερά του σημείου Ρ έχουν ταχύτητα ταλάντωσης

V = -0,5π m/s, τη στιγμή που το σημείο με τετμημένη x = – 0,2m διέρχεται από τη θέση ισορροπίας του με θετική ταχύτητα για 1η φορά;

στ. κάποια στιγμή το σημείο Ρ βρίσκεται στη θετική ακραία θέση της ταλάντωσής του. Ποια η απομάκρυνση σημείου Ν με τετμημένη xN = 11/60 m την ίδια στιγμή, αν γνωρίζουμε ότι έχει ξεκινήσει να ταλαντώνεται;

Η απάντηση σε word

και σε pdf

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
6 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Διονύσης Μάργαρης
30/11/2024 7:09 ΜΜ

Καλησπέρα Αποστόλη.
Βλέπω ότι κολυμπάμε… στα βαθιά, παλεύοντας με τα κύματα 🙂
Μάλλον πρέπει να βιαστώ…

Μίλτος Καδιλτζόγλου

Γεια σου Αποστόλη. Ένα γεμάτο θέμα που καλύπτει αρκετά σημεία και λεπτομέρειες. Ευχαριστούμε!

Πώς θα απαντήσουμε στην ερώτηση του μαθητή
«Γιατί κύριε να κρατήσουμε το -2π στο όρισμα του ημιτόνου για την εξίσωση του κύματος; Δεν είναι περιοδική η συνάρτηση με περίοδο 2π;»

Τελευταία διόρθωση1 μήνας πριν από Μίλτος Καδιλτζόγλου
Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλησπέρα Αποστόλη. Τώρα μπήκα στις εξαναγκασμένες. Είμαι πίσω; Στην ύλη της Φυσικής εννοώ, γιατί σε δράσεις είμαστε από τα πρώτα σχολεία στην Πάτρα…
Χορταστική άσκηση με σημεία που θα δυσκόλευαν αρκετούς μαθητές, όπως η γραφή εξίσωσης κύματος διαφορετικής του σχολικού και τα ερωτήματα ε, στ που στηρίζονται στην καλή κατανόηση της διαφοράς φάσης. Στη δυσκολία βάζω και τους δεκαδικούς αριθμούς, που ορθώς χρησιμοποίησες, αλλά δυστυχώς έχουμε φτάσει σε σημείο αν τα νούμερα και οι ρίζες δεν βγαίνουν ακέραιοι, να μένουν ημιτελείς οι αριθμητικές πράξεις. Στο διαγώνισμα τετραμήνου αρκετοί έδιναν απάντηση στο Γ1 “Αν η μάζα είναι 4 ας λύσουμε το Γ2…”, γιατί η μάζα έβγαινε δεκαδικός αλλά την ήθελαν στο Γ2!
Το στρεφόμενο δίνει πολύ γρήγορη λύση στο στ ερώτημα αλλά για κάποιο λόγο οι μαθητές μου που έχουν κάνει τα Κύματα στο φροντιστήριο “δεν το ξέρουν και το φοβούνται”