Διαθέτουμε μία πηγή συνεχούς τάσης, τη χαρακτηριστική καμπύλη της οποίας βλέπουμε στο παρακάτω σχήμα.
Α. Να βρείτε την ηλεκτρεγερτική δύναμη της πηγής και την εσωτερική της αντίσταση.
Ένα κυλινδρικό σύρμα από σίδηρο έχει αντίσταση R=6Ω και μήκος l=50cm. Λιώνουμε το σύρμα και φτιάχνουμε ένα άλλο επίσης κυλινδρικό σύρμα, που θέλουμε να έχει αντίσταση R’=24Ω.
Β. Να βρείτε το μήκος l’, του νέου σύρματος.
Συνδέουμε τα άκρα του νέου σύρματος με τους πόλους της παραπάνω ηλεκτρικής πηγής.
Γ. Να υπολογίσετε την ισχύ, που παρέχει η πηγή σε όλο το κύκλωμα.
Στο παρακάτω σχήμα φαίνεται η αναπαράσταση του παραπάνω ηλεκτρικού κυκλώματος, όπου έχουμε θεωρήσει ένα στοιχειώδες τμήμα του σύρματος μήκους Δl. Τα σημεία Δ και Ε βρίσκονται πάνω στο επίπεδο που ορίζει το σύρμα και το σημείο Γ. Το σημείο Ε βρίσκεται στην προέκταση του ευθύγραμμου τμήματος που ορίζει ο συρμάτινος αγωγός, ο οποίος θεωρείται ευθύγραμμος. Η ευθεία που ορίζουν τα σημεία Γ και Δ είναι παράλληλη με τον συρμάτινο αγωγό, το διάνυσμα rΓ είναι κάθετο στο διάνυσμα Δl και το διάνυσμα rΔ σχηματίζει γωνία θ με το διάνυσμα Δl, όπου 0°<θ<90°.
Δ. Να διατάξετε αιτιολογημένα, από το μικρότερο προς το μεγαλύτερο, το μέτρο της έντασης του μαγνητικού πεδίου στα σημεία Γ, Δ και Ε αντίστοιχα, που οφείλεται στο στοιχειώδες τμήμα μήκους Δl του αγωγού.
Η συνέχεια εδώ.
Χρόνια πολλά Μίλτο. Όμορφη εισαγωγική άσκηση και μια αφορμή για επανάληψη στη φυσική της Β Λυκείου. Καλές γιορτές!
Χρόνια πολλά Μίλτο.
Θα συμφωνήσω με τον Αποστόλη (καλησπέρα Αποστόλη).
Μια εισαγωγική άσκηση για την Γ΄ με μπόλικη επανάληψη από την Β΄ τάξη.
Καλησπέρα Αποστόλη, καλησπέρα Διονύση και Χρόνια Πολλά σε όλους!
Θα μπορούσε να κατηγορηθεί ως “clickbait”, αλλά η Β Γενικής δεν “πουλάει”…
Φυσικά και ο στόχος είναι η Β΄, καθώς έχει φανεί ότι οι μαθητές ανταποκρίνονται “στα δύσκολα της Γ΄” και το χάνουν “στα εύκολα της Β΄”…