Ένα-προσφάτως γραμμένο-φύλλο εργασίας για τον αντιστάτη, την ηλ. αντίσταση και το Ν. Ohm για υλοποίηση στο εργαστήριο. Οι τάξεις στις οποίες διδάσκεται (γ’ γυμνασίου, Β’ Λυκείου Γεν.) ίσως δίνουν, ακόμα, τους αναγκαίους βαθμούς ελευθερίας για μία “κανονική” εργαστηριακή διαπραγμάτευση.
Το ίδιο κατά βάση Φύλλο εργασίας, λίγο …”πειραγμένο”, τέθηκε και στον τοπικό (προκριματικό) διαγωνισμό πειραμάτων (EOES 25 – πρώην EUSO) του 1ου ΕΚΦΕ Δ’ Αθήνας (ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης).
Περιέχει στο τέλος συμπλήρωμα για την-χωρίς πολλές εκπλήξεις από πλευράς του διδάσκοντα- υλοποίησή του.
Σε word: Φύλλο-Εργασίας-στην-Ηλ.-Αντίσταση
Σε pdf: Φύλλο-Εργασίας-στην-Ηλ.-Αντίσταση
Και πολύ καλή δουλειά και πολύ χαριτωμένη η παρουσίαση και το βίντεο.
Το χιούμορ θα εκτιμηθεί από συναδέλφους και παιδιά.
Την είδα κι εγώ και συμφωνώ κατά γράμμα με τον Κυρ (Γειά σου Γιάννη)
Να προσθέσω ότι ιδιαίτερα μ’άρεσε η ερμηνεία χρήσης των αντιστατών
ως “ελεγκτές” του ρεύματος και η εξάτμιση της σταγόνας!
Μ’άρεσε επίσης ο τίτλος!
Και εις άλλα με υγεία
πολύ καλό, Νάσο
(και καλώς όρισες στον χώρο)
σωστά ξεχωρίζεις τις έννοιες αντιστάτης και αντίσταση,
δεν γίνεται αυτό, κακώς, στα βιβλία, επίσημα και μη, που κυκλοφορούν
αντιστάτης είναι το “πράμα”, το σώμα και αντίσταση είναι η ιδιότητά του,
ούτε τονίζεται η αναγκαιότητα ύπαρξης διακόπτη σε κάθε κύκλωμα
μια παρόμοια δουλειά εδώ: https://ekountouris.blogspot.com/2020/12/ohm.html
Βαγγέλη για αντιστάσεις και αντιστάτες αλλά και για το Γουδή και τον ένα ασκό του Αιόλου και άλλους νεολογισμούς έχουμε ξανασυζητήσει:
ΕΔΩ
Δεν αγαπώ τους νεολογισμούς και συνεχίζω να γράφω “Γουδί” και να ανοίγω περισσότερους από έναν ασκό Αιόλου. Συνεχίζω να μιλάω για συνδεσμολογίες αντιστάσεων.
Διαφοροποιούμαι στους ορθοστάτες τους βιβλιοστάτες και τους αποστάτες.
Γιάννη, Παντελή και Βαγγέλη σας ευχαριστώ πολύ για το καλώς όρισμα και την θετική αποδοχή (με τεκμηρίωση) του φύλλου εργασίας. Παίρνω το θάρρος και σας μιλώ στον ενικό, γιατί ήμουν σιωπηλός αναγνώστης και νιώθω, ότι σας ξέρω∙ καίτοι έχουμε μια διαφορά ηλικίας… προς μεγάλη μου ευχαρίστηση(!)
Βαγγέλη για σένα, όποτε έρχεται ο Γιάννης ο Γάτσιος στο ΕΚΦΕ μου λέει και μία ιστορία. Εγώ του λέω, Δάσκαλε, άσε τις ιστορίες και έλα να κάνουμε κανένα πείραμα…