web analytics

Ένας κυκλικός αγωγός και η ένδειξη του αμπερομέτρου

544

Διαθέτουμε έναν κυκλικό ομογενή συρμάτινο αγωγό κέντρου Κ και ακτίνας α. Ο αγωγός έχει σταθερή διατομή και συνδέουμε δύο σημεία του Β και Γ στους πόλους μίας πηγής μέσω ενός ιδανικού αμπερομέτρου, όπως φαίνεται στο σχήμα. Η αντίσταση του αγωγού είναι ίση με R=5Ω, η ΗΕΔ της πηγής ισούται με E=12V και η εσωτερική της αντίσταση με r=1Ω. Διατηρούμε σταθερό το σημείο Β, ενώ μετακινούμε κατά μήκος του αγωγού το σημείο Γ, με αποτέλεσμα να μεταβάλλεται η επίκεντρη γωνία θ (ισχύει ότι 0≤θ≤2π rad).

Α.        Να υπολογίσετε την ένδειξη του αμπερομέτρου όταν θ=0 και όταν θ=2π rad.

Β.        Να προσδιορίσετε τη θέση του σημείου Γ ώστε η ένδειξη του αμπερομέτρου να γίνεται η ελάχιστη.

Γ.        Να γράψετε τη σχέση που δίνει την ένδειξη του αμπερομέτρου σε συνάρτηση με το μέτρο της επίκεντρης γωνίας θ.

Η συνέχεια εδώ.

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
17 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Εξαιρετική!

Παύλος Αλεξόπουλος

Γεια σου Μίλτο, πολύ όμορφη ανάρτηση!

Διονύσης Μάργαρης
18/01/2025 5:33 ΜΜ

Καλησπέρα Μίλτο.
Θα συμφωνήσω με Γιάννη και Παύλο (γεια σας παιδιά).
Και, επιτέλους, μια άσκηση για Β΄Γενικής…
Υπάρχει και αυτή η Φυσική;
Λέω να … ακολουθήσω.

Διονύσης Μάργαρης
18/01/2025 5:53 ΜΜ

Μίλτο το “να κλείνει το μάτι” επιτρέπεται. 🙂
Και η Γ΄ας προσέχει…

Παντελεήμων Παπαδάκης
Αρχισυντάκτης

Καλησπέρα Μίλτο.
Σε συμφωνία με τους προλαλήσαντες,
πολύ καλή!
Καλό Σαββατόβραδο

Αρης Αλεβίζος
Αρχισυντάκτης
18/01/2025 8:40 ΜΜ

Καλησπέρα Μίλτο.
Πολύ ποιοτική για Β Γενικής.
Θα συμφωνήσω με τον Διονύση -γεια σου Διονύση-“Υπάρχει και αυτή η Φυσική;”

Βασίλειος Μπάφας
18/01/2025 8:53 ΜΜ

Καλησπέρα σε όλους.
Μίλτο πολύ ωραία άσκηση.
Μου αρέσει και η διαβάθμιση με τη σειρά των ερωτημάτων!

Θοδωρής Παπασγουρίδης

Γεια σου Μίλτο, συμφωνώ πως τα ερωτήματα (α),(β) είναι πολύ όμορφα,
με επιτρεπτό βαθμό δυσκολίας για ……. Γ Θετικού Προσανατολισμού
Φοβάμαι πως το (γ) θα φέρει λιποθυμίες….

Θα μου επιτρέψεις μία παρατήρηση. Κάνοντας κάτι αντίστοιχο στη Γ Λυκείου,
σε εφαρμογή του Νόμου Biot-Savart, όταν έγραφα τη σχέση R1+R2=R,
έβλεπα αρκετά μάτια να κοιτάζουν παράξενα, αφού η σχέση αυτή παραπέμπει
σε συνδεσμολογία σε σειρά.
Αποφάσισα λοιπόν να ξεκινάω τη σχέση από τα πιο βασικά:
L(1)+L(2)=L–> R*L(1)+R*L(2)=R*L–>R1+R2=R
οπότε οι όποιες αμφιβολίες ξεπερνιόνταν …

Ανδρέας Ριζόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλησπέρα Μίλτο. Πολύ καλή. Στην τάξη Φυσικής Β΄Γενικής μπορεί να γίνει για όλους το Α και κάποιους λίγους το Β. Η συνάρτηση με πολυώνυμο στον παρονομαστή είναι απαγορευτική για τη σημασία που δίνουν οι μαθητές στο μάθημα, αλλά πολύ ωραία πινελιά γα εμάς, αφού με τη γραφική παράσταση κουμπώνουν και τα προηγούμενα ερωτήματα.