Διαθέτουμε έναν κυκλικό ομογενή συρμάτινο αγωγό κέντρου Κ και ακτίνας α. Ο αγωγός έχει σταθερή διατομή και συνδέουμε δύο σημεία του Β και Γ στους πόλους μίας πηγής μέσω ενός ιδανικού αμπερομέτρου, όπως φαίνεται στο σχήμα. Η αντίσταση του αγωγού είναι ίση με R=5Ω, η ΗΕΔ της πηγής ισούται με E=12V και η εσωτερική της αντίσταση με r=1Ω. Διατηρούμε σταθερό το σημείο Β, ενώ μετακινούμε κατά μήκος του αγωγού το σημείο Γ, με αποτέλεσμα να μεταβάλλεται η επίκεντρη γωνία θ (ισχύει ότι 0≤θ≤2π rad).
Α. Να υπολογίσετε την ένδειξη του αμπερομέτρου όταν θ=0 και όταν θ=2π rad.
Β. Να προσδιορίσετε τη θέση του σημείου Γ ώστε η ένδειξη του αμπερομέτρου να γίνεται η ελάχιστη.
Γ. Να γράψετε τη σχέση που δίνει την ένδειξη του αμπερομέτρου σε συνάρτηση με το μέτρο της επίκεντρης γωνίας θ.
Η συνέχεια εδώ.
Εξαιρετική!
Γεια σου Μίλτο, πολύ όμορφη ανάρτηση!
Καλησπέρα Γιάννη, καλησπέρα Παύλο.
Σας ευχαριστώ πολύ.
Καλησπέρα Μίλτο.
Θα συμφωνήσω με Γιάννη και Παύλο (γεια σας παιδιά).
Και, επιτέλους, μια άσκηση για Β΄Γενικής…
Υπάρχει και αυτή η Φυσική;
Λέω να … ακολουθήσω.
Γεια σου Διονύση.
Φυσικά και η άσκηση «κλείνει το μάτι» στη Γ´ Λυκείου, αλλά ναι, είναι Β´ Γενικής!
Μίλτο το “να κλείνει το μάτι” επιτρέπεται. 🙂
Και η Γ΄ας προσέχει…
Καλησπέρα Μίλτο.
Σε συμφωνία με τους προλαλήσαντες,
πολύ καλή!
Καλό Σαββατόβραδο
Καλησπέρα Μίλτο.
Πολύ ποιοτική για Β Γενικής.
Θα συμφωνήσω με τον Διονύση -γεια σου Διονύση-“Υπάρχει και αυτή η Φυσική;”
Καλησπέρα σε όλους.
Μίλτο πολύ ωραία άσκηση.
Μου αρέσει και η διαβάθμιση με τη σειρά των ερωτημάτων!
Παντελή, Άρη και Βασίλη καλησπέρα!
Σας ευχαριστώ για το σχολιασμό.
Γεια σου Μίλτο, συμφωνώ πως τα ερωτήματα (α),(β) είναι πολύ όμορφα,
με επιτρεπτό βαθμό δυσκολίας για ……. Γ Θετικού Προσανατολισμού
Φοβάμαι πως το (γ) θα φέρει λιποθυμίες….
Θα μου επιτρέψεις μία παρατήρηση. Κάνοντας κάτι αντίστοιχο στη Γ Λυκείου,
σε εφαρμογή του Νόμου Biot-Savart, όταν έγραφα τη σχέση R1+R2=R,
έβλεπα αρκετά μάτια να κοιτάζουν παράξενα, αφού η σχέση αυτή παραπέμπει
σε συνδεσμολογία σε σειρά.
Αποφάσισα λοιπόν να ξεκινάω τη σχέση από τα πιο βασικά:
L(1)+L(2)=L–> R*L(1)+R*L(2)=R*L–>R1+R2=R
οπότε οι όποιες αμφιβολίες ξεπερνιόνταν …
Γεια σου Θοδωρή.
Ουσιαστική η παρατήρησή σου σε μία μάλλον “τυπική παρανόηση” και απολύτως ξεκάθαρη η προσπάθειά σου για να την ξεπεράσεις.
Ευχαριστώ που το αναδεικνύεις εδώ!
Καλησπέρα σε όλους!
Επιτρέψτε μου να παραπέμψω και σε μία αντίστοιχη παλαιότερη εδώ.
Καλησπέρα Μίλτο. Πολύ καλή. Στην τάξη Φυσικής Β΄Γενικής μπορεί να γίνει για όλους το Α και κάποιους λίγους το Β. Η συνάρτηση με πολυώνυμο στον παρονομαστή είναι απαγορευτική για τη σημασία που δίνουν οι μαθητές στο μάθημα, αλλά πολύ ωραία πινελιά γα εμάς, αφού με τη γραφική παράσταση κουμπώνουν και τα προηγούμενα ερωτήματα.
Καλησπέρα Ανδρέα, ευχαριστώ για το σχόλιο και χαίρομαι που σου άρεσε.
Όπως και ο Θοδωρής παραπάνω, έτσι κι εσύ θεωρείς ότι το ερώτημα (Γ) είναι “απαγορευτικό”.
Η άποψη μου είναι πως εάν έχει γίνει η “βρώμικη δουλειά” της εύρεσης της ισοδύναμης αντίστασης στο ερώτημα (Β), μετά πρόκειται για απλή αντικατάσταση στο νόμο του Ohm. Φυσικά, η γραφική παράσταση δεν ανήκει στο ερώτημα.
Να είσαι καλά!