
Για το κύκλωμα του παραπάνω σχήματος, δίνονται η ΗΕΔ της πηγής Ε=24V (r=0), R1=2Ω, R2=8Ω, R3=6Ω και R4=4Ω. Το αμπερόμετρο είναι ιδανικό και ο διακόπτης ανοικτός.
i) Να υπολογιστούν οι εντάσεις των ρευμάτων που διαρρέουν τους αντιστάτες του σχήματος.
ii) Να υπολογιστεί η τάση VΑΒ=VΑ-VΒ.
iii) Κλείνουμε το διακόπτη δ. Να υπολογιστούν:
α) η τάση VΑΒ=VΑ-VΒ.
β) Η ένδειξη του αμπερομέτρου.
Η απάντηση με κλικ ΕΔΩ ή και ΕΔΩ.
Καλησπέρα Στέφανε.
Χαίρομαι που συμφωνούμε.
Καλησπέρα Διονύση, καλησπέρα σε όλους
Να θυμίσω πως από τη σχολική χρονιά 2021-22 ο 2ος κανόνας Kirchhoff
διδάσκεται ή πρέπει να διδάσκεται στη Β’ Λυκείου.
Με χρήση του 2ου ΚΚ μπορούμε άμεσα να βρούμε οποιαδήποτε διαφορά δυναμικού.
Καλό θα ήταν να το χρησιμοποιούμε στη Β’ Λυκείου ώστε στη Γ’ τα παιδιά να μην
το συναντούν για πρώτη φορά…..
Για το κύκλωμα με κλειστό τον (δ), αφού βρούμε το ρεύμα που διαρρέει την πηγή Ι=6Α, αρκεί από τις σχέσεις I1*R1=I2*R2 να βρούμε πως Ι1=4*Ι2 και από 1ο ΚΚ Ι=Ι1+Ι2 να βρούμε τα ρεύματα.
Αντίστοιχα I3*R3=I4*R4 και 1ο ΚΚ Ι=Ι3+Ι4 να βρούμε τα ρεύματα.
Επίσης, θα προτιμούσα τον 1ο ΚΚ στον κόμβο Β Ι2=Ι(Α)+Ι4, ώστε να προκύψει
Ι(Α)=-1,2Α και να γίνει κουβέντα για τις αλγεβρικές τιμές των εντάσεων…
Καλημέρα Θοδωρή και σε ευχαριστώ για το σχολιασμό και τις παράλληλες διδακτικές πορείες που προτείνεις.