Στο σχήμα βλέπετε την τομή ενός ομογενούς μαγνητικού πεδίου, στο επίπεδο της σελίδας, σχήματος τετραγώνου πλευράς α=0,4m, με ένταση Β=10-4Τ κάθετη στο επίπεδο της σελίδας. Κάποια στιγμή βλέπουμε ένα πρωτόνιο να περνά με ταχύτητα υ, από το κέντρο Κ του τετραγώνου, παράλληλη στην πλευρά ΑΒ. Το πρωτόνιο μετά από λίγο εξέρχεται από το πεδίο από την κορυφή Δ με ταχύτητα στην διεύθυνση της ΑΔ, όπως στο σχήμα.
i) Ποια η φορά της έντασης του πεδίου;
ii) Να υπολογιστεί το μέτρο της ταχύτητας υ.
iii) Αν το πρωτόνιο εξέρχεται από το πεδίο από το σημείο Ε της πλευράς ΑΔ, όπου (ΕΔ)=0,1m, ποια η ταχύτητά του;
iv) Για ποιες τιμές της ταχύτητας υ, το πρωτόνιο δεν θα βγει από το πεδίο;
Δίνεται το ειδικό φορτίο του πρωτονίου q/m=108C/kg, ενώ δεν υπάρχει στο χώρο βαρυτικό πεδίο.
Η απάντηση με κλικ ΕΔΩ ή και ΕΔΩ.
Γεια σου Διονύση. Ωραία η αντιστροφή της συνηθισμένης διαδικασίας. Στην απάντηση του ii γράφεις: ‘ Και αν η δύναμη στη θέση Κ περνάει από το κέντρο του τετραγώνου
και είναι παράλληλη στην πλευρά ΑΔ, ως κάθετη στην υ, τότε το Κ είναι το μέσον της πλευράς ΓΔ.’ Προφανώς το Ο είναι το μέσο της ΓΔ και σε βάζω σε ταλαιπωρία διόρθωσης 🙂
Γεια σας παιδιά.
Πολύ καλή Διονύση.
Ας ξαναπούμε ότι αφού περνάει από το Δ δεν μπορεί παρά η διεύθυνση της ταχύτητας να είναι αυτή της ΑΔ. Τομή δύο μεσοκαθέτων…..
Καλό μεσημέρι στην παρέα.
Γιάννη ορθά λες πως … ” αφού περνάει από το Δ δεν μπορεί παρά η διεύθυνση της ταχύτητας να είναι αυτή της ΑΔ” .Εννοείς όμως ότι αν δεν δοθεί η διεύθυνση δεν είναι απαραίτητο να αποδειχθεί …;
Ο Διονύσης την δίνει μάλλον για λιγότερη γεωμετρία.
Γεια σου Παντελή.
Φυσικά πρέπει να αποδειχθεί.
Κατασκευάζουμε ανθρώπους που μαθαίνουν τα κόλπα με τη διακρίνουσα και το μέγιστο. Που μαθαίνουν τα καπαπί και την εύρεση των ακίνητων σημείων.
Που όμως δεν ανακαλούν βασικές Μαθηματικές γνώσεις.
Που τους λέμε στην ουσία:
-Μη διαβάζεις Γεωμετρία στις μικρές τάξεις. Προπονήσου στα ελατήρια.
Καλησπέρα συνάδελφοι.
Αποστόλη, Γιάννη και Παντελή σας ευχαριστώ για το σχολιασμό.
Αποστόλη θυμάσαι τον στίχο του τραγουδιού “όταν δω κανένα φίλο, τρέμω μην με θυμηθεί;” Κάπως έτσι κοντεύω να την πάθω με τις διορθώσεις…
Γιάννη, σωστά ο Παντελής το διατύπωσε:
“Ο Διονύσης την δίνει μάλλον για λιγότερη γεωμετρία.”
Προφανώς εμείς εδώ είμαστε οι τελευταίοι που μπορούμε να αλλάξουμε μια πορεία χρόνων, όσον αφορά την αγάπη των παιδιών για την γεωμετρία και κυρίως τις γνώσεις που αποκτούν από την διδασκαλία του μαθήματος στο σχολείο.
Εμείς μπορούμε να προτείνουμε μια άσκηση φυσικής, η οποία να μπορεί να απασχολήσει κάποιους ελάχιστους ή ελαχιστότατους, από τους σημερινούς μαθητές…
Καλησπέρα Διονύση. Ωραία άσκηση. Μου άρεσε σαν ιδέα και την έφτιαξα στo i.p.
Η εκτόξευση από σημείο εντός του πεδίου
Μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε διαδραστικό…
Μπράβο Ανδρέα!
Καλύτερα να βάλεις στον “έλεγχο παύσης” :
OR(body[10].p.y<-3,body[10].p.x<-1)
Καλησπέρα Ανδρέα και σε ευχαριστώ για το σχολιασμό, αλλά και για την οπτικοποίηση του φαινομένου.
Το ίδιο αρχείο, με την προσθήκη του περιορισμού που πρότεινε ο Γιάννης, με κλικ ΕΔΩ.