Προσομοίωση , επίδειξη περισσότερο , για τον 3ο Νόμο του Νεύτωνα. https://users.sch.gr/lefgeo/3osNewton2025/3osn_03032025.html
με βίντεο βοήθειας https://users.sch.gr/lefgeo/3osNewton2025/video.mp4
Οι άλλες 70++ προσομοιώσεις εδώ https://users.sch.gr/lefgeo/
Πριν την προσομοίωση που όντως μπορούμε να “παίξουμε” με πολλές τιμές , μήπως λέγω μήπως να αισθητοποιήσουμε τον γ΄ νόμο με μαγνητάκια που πλέουν σε φελλούς (από απόσταση), ή με τα καροτσάκια με το ενδιάμεσο ελατήριο (από επαφή) που υπάρχουν σε πολλά εργαστήρια?
Φυσικά και έχεις δίκιο Βασίλη. Καμμιά προσομοίωση δεν αντικαθιστά το πείραμα, Το ”κοινό” που διάλεξα είναι οι μαθητές μου στην β’ γυμνασίου και προσπαθεί να απαντήσει στο γνωστό ερώτημα <<τι ασκεί μεγαλύτερη δύναμη>> ο μαγνήτης ή η καρφίτσα. Υπάρχει άλλωστε μια πάρα πολύ καλή προσομοίωση του seilias. Την δική μου σκέφτομαι να την κάνω πιο παραμετρική. Να αλλάζει η δύναμη , να διπλασιάζεται ή να υποδιπλασιάζεται η μάζα το κάθε σώματος κτλ. Επίσης θα ήταν πολύ καλό να έκανα μια πιο ”γήινη” προσομοίωση με στατική τριβή. Νομίζω η τελευταία θα είχε ενδιαφέρον μια και θα έκανε αισθητή και την στατική τριβή. Κάτι που δεν φαίνεται στο πείραμα, Δυστυχώς δεν έχω και πολύ χρόνο (στα 57 περνάω αξιολόγησή όπως πολλοί άλλοι) . Το χειρότερο δεν έχω διάθεση πια. Σε ευχαριστώ πολύ που μπήκες στον κόπο να σχολιάσεις ην προσομοίωση μου. Αν σκεφτείς και κάποια άλλη παρατήρηση ή ιδέα θα χαρώ πολύ να μου την πεις.
Επίσης μπορείς να δεις
https://users.sch.gr/lefgeo/trackvscar2021/truckvscar04082018.html
https://users.sch.gr/lefgeo/rocket21072018/rocket21072018.html
https://users.sch.gr/lefgeo/dx_dt/ironman23012018.html
https://users.sch.gr/lefgeo/coulomb02062018/coulomb02062018.html
σε παρόμοιο θέμα.