web analytics

Kαι μία άσκηση τρίτης Γυμνασίου.

Έστω όλοι οι θετικοί ακέραιοι από το 1 έως το 70.  Διαλέγουμε στην τύχη 35 από αυτούς και τους ονομάζουμε  α12,….,α35 έτσι ώστε: α12<….<α35 .

Τους υπόλοιπους 35 ακεραίους που δεν διαλέξαμε,τους ονομάζουμε β12,….,β35 έτσι ώστε β12>….>β35.                              Να δείξετε ότι:  Ια11Ι+Ια22Ι+….+Ια3535Ι=352

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
54 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλημέρα Κωνσταντίνε.
Ωραία η λύση σου!
Δεν συμφωνώ με την ένστασή σου.
Βρίσκω λάθος στο αντιπαράδειγμα. Το ξανακάνω με παιδάκια:
comment image

Είναι ακριβώς αυτό που έστειλες και βγαίνει 9 και στις δύο περιπτώσεις.
Δεν βγαίνει 5 και 6.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Χρόνια Πολλά Κωνσταντίνε.
Δεν είναι έτσι.
Μεταφράζω σε νούμερα:
comment image

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Τι έκανες εσύ με την αντιμετάθεση;
Μείωσες τη δύναμη του κοριτσιού κατά 1 και αύξησες τη δύναμη του αγοριού κατά 1.
Το άθροισμα παρέμεινε σταθερό.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Κωνσταντίνε μετέφρασα το πρόβλημα που έδωσες. Ακριβής μετάφραση.
Δηλαδή το αριστερότερο κοριτσάκι πόσες θέσεις διαφέρει από το δεξιότερο αγοράκι.
Το αμέσως επόμενο κοριτσάκι από το αγοράκι που βρίσκεται δεξιότερα αλλά δεν είναι το προηγούμενο, κ.λ.π.
Εσύ έβαλες νούμερα στα μπαλάκια. Αυτό δεν είναι στην εκφώνηση.
Για παράδειγμα η μπλε που είναι στη θέση 3 είναι το β2 και όχι το β1.
Δηλαδή β2=3 και όχι β2=1.

Φυσικά δεν χρειάζονται νούμερα. μπερδεύουν χωρίς λόγο.
Άσε που το λάθος είναι εύκολο.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Το ότι έχει γίνει λάθος φαίνεται και από το αποτέλεσμα που δεν βγήκε 9 αλλά κάτι άλλο.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Κωνσταντίνε δεν κάνει 7 κάνει 9.
Φαίνεται καθαρά στο σχήμα.
Για μια στιγμή αποφάσισα να μιλήσω με αριθμούς και μετέφρασα. Πάλι 9 βγαίνει.
Διότι η πρόταση που γράφεις στην εκφώνηση είναι σωστή. Δηλαδή δεν βγαίνει 7 .
Δεν μπορεί να βγει 7.
Επιμένω ότι η γεωμετρική αναπαράσταση είναι και σωστή και καλή.
Ένα μπαλάκι ή παιδάκι στη θέση 2 είναι το νούμερο 2. Ένα παιδάκι στη θέση 8 είναι το νούμερο 8 (το ξέρουν όλοι με αυτό κατά Σκούρτη).
Πόσα βήματα πρέπει να κάνει για να το συναντήσει;
8-2=6 προς τα δεξιά.
Το άλλο παιδάκι;
Ι2-8Ι=6 προς τα αριστερά.
Με σχήμα:
comment image

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Δυο ομάδες παρελαύνουν στην αριθμογραμμή κινούμενες όπως στο σχήμα:
comment image
Α1 η ηγουμένη της μίας ομάδας και Β1 ο ηγούμενος της άλλης.
Έτσι το Α1 <Α2<Α3 ενώ Β1>Β2>Β3.
Αυτό λέει το πρόβλημα.
Εδώ το άθροισμα βγαίνει 9. Δεν μπορεί να βγει κάτι άλλο.

Τελευταία διόρθωση29 ημέρες πριν από Γιάννης Κυριακόπουλος
Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Κωνσταντίνε διαφωνώ αλλά η ευθύνη είναι δική μου.
Είπα πολύ σύντομα κάτι και είναι λογικό το να μην είμαι κατανοητός.
Θα γράψω κάτι απλό μεν με πολλά λόγια δε.
Σχήματα και Πρακτική Αριθμητική.
Απαγορεύω στον εαυτό μου να επικαλεστεί την έννοια της απόλυτης τιμής και της προόδου.

Θυμιος Τσιτζηρας
25/03/2025 2:04 ΜΜ

Καλό μεσημέρι σε όλους.Η επίκληση οποιασδήποτε λύσης,γεωμετρικής ή αλγεβρικης είναι υποσύνολο της λύσης του Κωνσταντινου

Τελευταία διόρθωση29 ημέρες πριν από Θυμιος Τσιτζηρας
Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Ελπίζω τώρα να είναι κατανοητή:
Το άθροισμα των αποστάσεων.

Η απόδειξη γίνεται για τη γενική περίπτωση με ν ζευγάρια.
Είναι εικονογραφημένη και απέφυγε σχέσεις και αλγεβρισμούς όσο μπορούσε με εξαίρεση τον υπολογισμό του εύκολου αθροίσματος.
Και εκεί όμως αποφεύγει την πρόοδο.

Υπάρχει λύση και με Επαγωγή.