web analytics

ΦΘΙΝΟΥΣΑ ΚΑΙ ΕΞΑΝΑΓΚΑΣΜΕΝΗ ΤΑΛΑΝΤΩΣΗ….. ΜΕ ΔΥΝΑΜΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ ΤΗΝ ΤΡΙΒΗ

Δημοσιεύτηκε από τον/την ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΟΓΡΑΜΑΤΖΑΚΗΣ στις 23 Νοέμβριος 2011 και ώρα 16:30

ME ΑΦΟΡΜΗ  ΜΙΑ  ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ …

ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΥΝΑΜΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ

Στο παρακάτω σχήμα το σώμα ηρεμεί στην θέση ισορροπίας (Θ.Ι) που αντιστοιχεί στο φυσικό μήκος του ελατηρίου…

4. Το σώμα εκτελεί εξαναγκασμένη  Γ.Α.Τ. με πλάτος  (Α0)…

Συνέχεια.pdf

 

Στις πολύ αξιόλογες αναρτήσεις

των αγαπητών συναδέλφων…Διονύση (Μαργ)…Διονύση (Μητρ)…Δημήτρη Αναγνώστου …

πάνω στο ίδιο θέμα που προηγήθηκαν…ήθελα να προσθέσω…και εγώ τις σκέψεις μου…

 

Τα σχόλια

11Σχόλιο από τον/την Διονύσης Μητρόπουλος στις 24 Νοέμβριος 2011 στις 0:51

Πολύ ωραία Γιάννη !

Ευχάριστο ξάφνιασμα η γραφική παράσταση του ρυθμού dQ/dt. Είχα να δω “μύτες” στα ημίτονα από την εποχή της πλήρως ανορθωμένης τάσης 🙂

Εικόνα προφίλ του/της Βαγγέλης ΚουντούρηςΣχόλιο από τον/την Βαγγέλης Κουντούρης στις 24 Νοέμβριος 2011 στις 1:32

Πολύ καλή Γιάννη.

Επιλέγω την 3, διότι “ύποπτη” …

Διευκρινιστικά τα σχόλιά σου.

(στο 1β, πάντως, θα “έτρωγα” τα “=”, και θα

έδινα την απάντηση ως μ<kAo/mg, διότι τα άλλα δίνονται)

1Σχόλιο από τον/την ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΟΓΡΑΜΑΤΖΑΚΗΣ στις 24 Νοέμβριος 2011 στις 7:25

ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΔΙΟΝΥΣΗ …ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΒΑΓΓΕΛΗ…ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ…

ΒΑΓΓΕΛΗ ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ …ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ ΣΟΥ…

%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%b1%ce%b3%cf%81%ce%b1%cf%86%ce%aeΣχόλιο από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 24 Νοέμβριος 2011 στις 13:21

Πολύ ωραία Γιάννη η μελέτη σου, σε ευχαριστούμε.

Μια επισήμανση μόνο. Όταν το σώμα εκτελεί εξαναγκασμένη ταλάντωση, δεν είναι γνωστή η συχνότητα του διεγέρτη. Προφανώς εσύ παίρνεις ότι ταλαντώνεται με την ιδιοσυχνότητά του, αλλά νομίζω ότι αυτό πρέπει με κάποιο τρόπο να δίνεται.

Φαντάζομαι ότι δέχεσαι ότι στο σώμα ασκείται κάθε στιγμή μια σταθερή εξωτερική δύναμη, αντίθετη της τριβής, με αποτέλεσμα να μετατρέπεται η φθίνουσα σε  αμείωτη, ή με άλλα λόγια ότι ο ρυθμός dQ/dt που υπολογίζεις είναι ίσος και με το ρυθμό που προσφέρεται ενέργεια στο σύστημα από την εξωτερική δύναμη.

Όμως δεν είμαι σίγουρος αν αυτήν την ταλάντωση έχουμε δικαίωμα να την αποκαλούμε εξαναγκασμένη. Μάλλον είναι μια ελεύθερη, όπου με κατάλληλο μηχανισμό αναπληρώνουμε τις απώλειες. Θυμίζει περισσότερο ένα ρολόι εκκρεμές που παίρνει ενέργεια μέσω ενός μηχανισμού, όπως π.χ. ένα βαράκι. Αλλά το ρολόι εκτελεί ελεύθερη ταλάντωση και αν μείνει πίσω, θα του μεταβάλουμε το μήκος για να διορθώσουμε την περίοδό του.

1Σχόλιο από τον/την ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΟΓΡΑΜΑΤΖΑΚΗΣ στις 24 Νοέμβριος 2011 στις 14:17

ΔΙΟΝΥΣΗ Σ’ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ..ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΛΟ ΣΟΥ ΛΟΓΟ…ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΙΣΗΜΑΝΕΙΣ ΣΟΥ..

1.ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ ΣΟΥ ΣΥΜΦΩΝΩ … ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΑΡΟ ΟΤΙ ΤΑΛΑΝΤΩΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΙΔΙΟΣΥΧΝΟΤΗΤΑ ΤΟΥ… Η ΝΑ ΔΙΝΕΤΑΙ Η ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΤΑΛΑΝΤΩΣΗΣ ΤΟΥ.

2.ΜΕ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΕ ΠΟΛΥ …Η ΕΚΦΡΑΣΗ..”ΕΞΑΝΑΓΚΑΣΜΕΝΗ”…ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΠΟΥ ΤΗΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΗΣ F=-bu …ΤΟΝ ΟΡΟ ΕΞΑΝΑΓΚΑΣΜΕΝΗ ΤΟΝ ΕΒΑΛΑ …ΜΕ ΤΗΝ ΣΚΕΨΗ ΟΤΙ …ΥΠΑΡΧΕΙ  ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΚΑΙ ΑΠΟΡΡΟΦΗΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ…ΓΙ’ΑΥΤΟ EΓΡΑΨΑ ΤΗΝ ΕΚΦΡΑΣΗ …”Η ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΠΟΥ ΑΠΟΡΡΟΦΑ ΑΝΑ ΠΕΡΙΟΔΟ…” ΑΝΤΙ ΤΗΣ ”…Η ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΠΟΥ ΤΟΥ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ..”

ΘΑ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΩ ΤΗΝ ΛΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΥΤΗ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΔΩΣΕΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ..

ΔΙΟΝΥΣΗ … ΤΑΥΤΙΖΟΜΑΙ ΑΠΟΛΥΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΟΥ…ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΕΙ…

ΤΟ ΘΕΜΑ ΜΕΝΕΙ ΑΝΟΙΧΤΟ…ΚΑΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟ ΣΥΖΗΤΗΣΟΥΜΕ…ΝΑ’ΣΑΙ ΚΑΛΑ…

a2Σχόλιο από τον/την Φιορεντίνος Γιάννης στις 24 Νοέμβριος 2011 στις 14:45

   Πολύ καλή δουλειά Γιάννη. Μου άρεσαν ιδιαίτερα τα σχόλια.

Σχόλιο από τον/την Στεργιάδης Ξενοφών στις 24 Νοέμβριος 2011 στις 16:36

Γιάννη πολύ χρήσιμη η εξέταση των περιπτώσεων.Στο 3 επειδή στην εκφώνηση το έχεις θέσει σωστά κάνε και στη λύση το”…ανά περίοδο” σε “κάθε περίοδο”. Συμφωνώ με τον Διονύση για το θέμα της συχνότητας.Να είσαι καλά.

1Σχόλιο από τον/την ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΟΓΡΑΜΑΤΖΑΚΗΣ στις 24 Νοέμβριος 2011 στις 16:51

ΓΙΑΝΝΗ ΚΑΙ ΞΕΝΟΦΩΝΤΑ …ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.

ΞΕΝΟΦΩΝ …ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ…ΝΑ’ΣΑΙ ΚΑΛΑ.

1Σχόλιο από τον/την ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΟΓΡΑΜΑΤΖΑΚΗΣ στις 24 Νοέμβριος 2011 στις 17:14

ΒΑΓΓΕΛΗ…ΔΙΟΝΥΣΗ(ΜΑΡΓ)…ΞΕΝΟΦΩΝΤΑ…ΟΙ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ ΣΑΣ…ΕΝΣΩΜΑΤΟΘΗΚΑΝ ΣΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ…ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.

a5Σχόλιο από τον/την Εμμανουήλ Λαμπράκης στις 24 Νοέμβριος 2011 στις 18:14

Αγαπητέ Γιάννη

Μετά και τις προθήκες που έκανες λαμβάνοντας υπόψη τις επισημάνσεις οι οποίες προηγήθηκαν όλα είναι καλύτερα.

Πιστεύω ότι πρόκειται για εξαναγκασμένη ταλάντωση με το διεγέρτη να ασκεί δύναμη αντίθετη της τριβής. Το αντίστοιχο θα μπορούσε να συμβεί και στην «πρότυπη» περίπτωση όπου F’=-bυ αν ασκούσαμε διεγείρουσα δύναμη Fεξ=bυ. Και στις δυο περιπτώσεις η διεγείρουσα δύναμη θα μεταβαλλόταν με συχνότητα όσο η ιδιοσυχνότητα του ταλαντωτή μόνο που στην πρώτη περίπτωση η μεταβολή δεν θα ήταν αρμονική. Ενδεικτική θα ήταν η γραφική παράσταση Fεξ-t στην περίπτωση που μελετάς.

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
0 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια