Ένα φύλλο εργασίας για την εισαγωγή στα μείγματα, στη χημεία της β’ γυμνασίου.
Διαθέσιμο εδώ.
Περισσότερα φύλλα εργασίας διαθέσιμα στο epsimos.com
Επειδή το να μοιράζεσαι πράγματα, είναι καλό για όλους…
Ένα φύλλο εργασίας για την εισαγωγή στα μείγματα, στη χημεία της β’ γυμνασίου.
Διαθέσιμο εδώ.
Περισσότερα φύλλα εργασίας διαθέσιμα στο epsimos.com
Καλησπέρα Γιώργο.
Καταλαβαίνω ότι ακολουθείς το βιβλίο.
Εγώ θεωρούσα λάθος του βιβλίου να δίνει ως παράδείγματα ετερογενών μειγμάτων
α)τις δυο φάσεις ελαιολάδου ( πάνω ) και νερού ( κάτω )
β) δυο πέτρες την μιια πάνω στην άλλη.
Συνεχίζω να θεωρώ ότι δυο σαφώς διακεκριμένες και οριοθετημένες περιοχές διακριτών φάσεων δεν αποτελουν μείγμα
Το τηλέφωνο πάνω στο τραπέζει δεν συνιστούν μείγμα τραπεζιού και τηλεφώνου.
Πολύ καλά παραδείγματα ετερογενών μειγμάτων που συνήθιζα να αναφέρω και να αναλύω ήταν
α) το λασπόνερο ενός χειμάρου
β) το μείγμα σιδηρόσκονης με σκόνη θείου
γ) μείγμα καφέ και ζάχαρης σε στερεή κατάσταση.
δ) ο φυσικός χυμός πορτοκαλιού
ε) το αίμα
Απέφευγα την αναφορά στις δυο φάσεις νερό λάδι και έδινα εξηγήσεις μόνο όταν κάποιος με ρωτούσε. Αναγκαστικά έκανα μια παρένθεση για τα γαλακτώματα ή άλλα κολλοειδή συστήματα διασποράς τα οποία ΝΑΙ είναι ετερογενεή μείγματα
Έλα Δημήτρη καλήμέρα
Επιβεβαιώνω ότι: α ) δεν είμαι σίγουρος για το ερώτημα "νερό+λάδι=μείγμα?" β) ακολουθώ το βιβλίο και γ) το α και το β έχουν σχέση μεταξύ τους 🙂
Το ερώτημα βέβαια που βάζεις δεν αφορά στο διαχωρισμό ετερογενές ή ομογενές μείγμα, όσο στο αν κάτι θεωρείται μείγμα ή όχι.
Σε ποιο σημείο δηλαδή της παρακάτω διαδρομής γίνεται η αλλαγή και μιλάμε πλέον για μείγμα;
Κομμάτι σιδερο πάνω σε κομμάτι Θείο –> κομματάκια Fe + S –> σιδηρόσκονη και σκόνη θείου
Αλλά νομίζω ενδιαφέρον εχει ο διαχωρισμός "ομογενές/ετερογενές" μείγμα, με το τνωστό κριτήριο "αν τα συστατικά είναι διακριτά με γυμνό μάτι ή κοινό μικροσκόπιο". Αυτό το τελευταίο εμένα μου φαίνεται προβληματικό. Πόσοι μαθητές/άνθρωποι γνωρίζουν πως "βλέπουν" τα μικροσκόπια; "-Και γιατί κύριε το αίμα είναι ετερογενές, όταν εγώ που το κοιτάω το βλέπω τόσο ομογενώς κόκκινο;" κτλ.
Επίσης, είναι κρίμα που δεν αναρωτιόμαστε ποιο είναι το νόημα αυτού του διαχωρισμού, για το υπόλοιπο της ύλης θέλω να πω. Δηλαδή στη συνέχεια ας πούμε που μιλάμε για περιεκτικότητα, μιλάμε μόνο για τα ομογενή (ενώ ξέρουμε ότι και για το αίμα πχ υπάρχουν τρόποι να μετράμε τα συστατικά του, ή στο χείμαρρο την περιεκτικότητα των λασπόνερων κτλ κτλ ..)