Την Τετάρτη 3 Νοεμβρίου 2021 διοργανώθηκε από το 3ο ΠΕΚΕΣ και τα ΕΚΦΕ Αγίων Αναργύρων και Αιγάλεω ημερίδα με θέμα «Εργαστηριακές ασκήσεις Φυσικής και Χημείας Α’ Λυκείου, στην Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας».
Στο παρακάτω αρχείο μπορείτε να δείτε την παρουσίασή μου για τα “Εργαστηριακά” θέματα που αφορούν το μάθημα της Χημείας Α΄ Λυκείου:
ή
Καλημέρα Αντώνη, συγχαρητήρια για την συγκεκριμένη ημερίδα και γενικά για τη προσπάθεια σου να αναδείξεις τις εργαστηριακές ασκήσεις στη χημεία, οι οποίες αδιαμφισβήτητα αποτελούν τον ακρογωνιαίο λίθο στην απόκτηση της γνώσης. Μπράβο και πάλι!
Αλέξανδρε ευχαριστώ για τα σχόλιά σου.
Βέβαια αντιλαμβάνομαι τους φόβους των συναδέλφων.
Αυτές οι δύο τελευταίες χρονιές κύλησαν με τεράστιες δυσκολίες.
Όμως από την αρχή πίστεψα ότι αυτή είναι μια υπέροχη ευκαιρία την οποία δεν έπρεπε να χάσω.
Τα «εργαστηριακά» θέματα της Χημείας αποτελούν περίπου το 10 % των θεμάτων 4.
Η προσαρμογή πρέπει να γίνει σταδιακά καθώς οι συνάδελφοι είναι αντιμέτωποι με πλήθος προβλημάτων αυτή τη σχολική χρονιά.
ΟΛΑ τα εργαστηριακά όργανα που αναφέρονται στην τράπεζα θεμάτων μπορούν να παρουσιαστούν στους μαθητές σε λιγότερο από 30 λεπτά.
ΟΛΑ απαιτούν γνώσεις παρασκευής διαλυμάτων και τίποτα παραπάνω. Πραγματεύονται έννοιες οι οποίες έχουν διδαχθεί στα «Φυσικά» του Δημοτικού, στη Χημεία της Β΄ Γυμνασίου καθώς και στα κεφάλαια 1 αλλά και 4 της Α΄ Λυκείου.
Για να προετοιμάσει λοιπόν κάποιος τους μαθητές του θα πρέπει να πραγματοποιήσει το υποχρεωτικό πείραμα «Παρασκευή Διαλυμάτων» το οποίο διαρκεί το πολύ μία διδακτική ώρα και δεν απαιτεί κάποιο επικίνδυνο ή ακριβό αντιδραστήριο.
Πάντα πίστευα ότι οι εκπλήξεις δεν πρέπει να έρχονται την τελευταία στιγμή των πανελλαδικών εξετάσεων. Η Α΄ Λυκείου είναι η κατάλληλη τάξη πιστεύω για να ξεκινήσουμε να προσαρμόζουμε προς αυτή την κατεύθυνση τη διδασκαλία της Χημείας.
Προσωπικά μου αρέσουν πολύ οι θεωρητικές ασκήσεις που κάνουμε στη Χημεία του Λυκείου.
Όμως αυτή δεν είναι Χημεία συνάδελφοι.
Χημεία χωρίς εργαστήριο είναι απλά ένα φανταστικό σενάριο.