Καλημέρα στο Υλικονέτ!
Για όσες/όσους ενδιαφέρονται για ένα επαναληπτικό Διαγώνισμα για τα Κεφάλαια 1 έως 3 ….
Απο κάτω οι λύσεις
Ελπίζω να θεωρήσετε ενδιαφέροντα τα:
Β1: Ωσμωτική Πίεση έναντι χρόνου.
Β2: Κατανομή Maxwell – Boltzmann
Δ3: Κλασματική τάξη αντίδρασης.
Καλή συνέχεια σε όλους, με σχόλια και διορθώσεις !
….Αφιερωμένο στον φίλο Γιώργο Μαρνέρη.
Για όσους ενδιαφέρονται για παλαιότερα διαγωνίσματα (2019-2020):
Διαγώνισμα στο Κεφάλαιο 1 – Διαμοριακές Δυνάμεις & Ωσμωτκή Πίεση (2019-2020)
Ωραίο το Β2. Θα το χρησιμοποιήσω.
Μήπως έχεις δώσει λάθος απάντηση στην ερώτηση 9;
Καλησπέρα Πέτρο – σε ευχαριστώ πολύ – έχεις δίκιο έπρεπε να λέει παρουσία και όχι απουσία καταλύτη – θα το αλλάξω!
Καλό Βράδυ!
Παναγιώτη, πραγματικά πολύ ωραίο διαγώνισμα!!!
Βαγγέλη σε ευχαριστώ πολύ ! … ευχαριστώ για τις διορθώσεις τον Αντρεα Βιλλιώτη και Αντρέα Μιχελη
Σύμφωνα με το σχολικό βιβλίο και το βιβλίο της Φυσικής προσανατολισμού της Β Λυκείου (σελ. 83), τα εμβαδά δείχνουν αριθμό μορίων και όχι κλάσμα μορίων. Πιθανόν να μην το έχω καταλάβει καλά αν και, πιστεύω, ότι οι δύο έννοιες (κλάσμα μορίων και αριθμός μορίων) είναι ανάλογες (άρα δεν διαφοροποιούνται οι απαντήσεις). Ψάχνοντας και στα πανεπιστημιακά παλιά μου βιβλία της Φυσικοχημείας δεν είμαι σίγουρη για το τι είναι σωστό.
Το θέμα πάντως είναι πολύ καλό για κατανόηση αυτού του δύσκολου διαγράμματος. Ευχαριστώ για το χρόνο σας.
Καλησπέρα σας και ευχαριστώ για τον χρόνο σας. Πολύ σωστές οι παρατηρήσεις σας.
Υιοθέτησα στο Διαγώνισμα τους συμβολισμούς του σχολικού βιβλίου, για να μην δημιουργηθεί σύγχυση στα παιδιά και στους συναδέλφους.
Και στον άξονα x, επίσης δεν έχει ταχύτητα (ως συνήθως) αλλά όπως αναφέρατε κι εσείς τα μεγέθη και στους 2 άξονες έχουν ανάλογη συμπεριφορά. Σίγουρα και η έκφραση ποσοστό / κλάσμα μορίων που χρησιμοποίησα έχει μια απλοποιημένη σημασία, αλλά νομίζω ότι οι απαντήσεις όντως, δεν διαφοροποιούνται.
Στη Φυσικοχημεία του Atkins αναφέρει το εξής διάγραμμα:
Καλό βράδυ !
Στο θέμα Β2 τα εμβαδά απεικονίζουν τον αριθμό των μορίων και όχι το ποσοστό (κλάσμα) που έχουν την ελαχίστη ενέργεια για να αντιδράσουν
ευχαριστώ- καλό βράδυ
Καλησπέρα σας και ευχαριστώ για τον χρόνο σας. Πολύ σωστές οι παρατηρήσεις σας .
Υιοθέτησα στο Διαγώνισμα τους συμβολισμούς του σχολικού βιβλίου (σελ 90-τεύχος 1ο), για να μην δημιουργηθεί σύγχυση στα παιδιά και στους συναδέλφους.
Καλό σας βράδυ !
Κύριε Φραντζεσκάκη καλησπέρα. Διαφωνώ με αυτό που λέτε για τα εμβαδά. Αυτό που έχω δει στη βιβλιογραφία, σε βιβλία φυσικοχημείας, είναι ότι τα εμβαδά κάτω από τις καμπύλες εκφράζουν το κλάσμα ή ποσοστό των μορίων που έχουν κινητική ενέργεια από μια τιμή και πάνω και όχι τον αριθμό των μορίων.
Καλησπέρα . Μηπως θα μπορούσατε να μου δώσετε την αναλυτική λύση του Δ3 με τον νόμο της ταχύτητας? Ευχαριστώ.
Καλησπέρα σας !
Τσεκάρετε την απαντηση εδω αν θελετε:
ΑΠΑΝΤΗΣΗ Δ3
Πηγή
https://en.wikipedia.org/wiki/Rate_equation
Σας ευχαριστώ πολύ.
Να είστε καλά!