Διεθνές Απολυτήριο: Προστίθεται ένα ακόμη μάθημα το οποίο θα διδάσκουν όλες οι ειδικότητες- Αναθέσεις ανά μάθημα
Με τροποποιητική απόφαση της υπουργού Παιδείας Σοφίας Ζαχαράκη:
α) Το όνομα του μαθήματος με Α/Α 1 «Modern Greek Literature Νέα Ελληνική Λογοτεχνία», αντικαθίσταται από το όνομα «Modern Greek Language and Literature Νέα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία»,
β) στην Πρώτη Ανάθεση του μαθήματος Environmental Systems and Societies Περιβαλλοντικά Συστήματα και Κοινωνίες προστίθεται η ειδικότητα ΠΕ88.01, και
γ) προστίθενται ένα ακόμη μάθημα, το Theory of Knowledge (TOK) Θεωρία της Γνώσης το οποίο θα μπορεί να ανατεθεί σε όλες τις ειδικότητες που διδάσκουν στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
- Πατήστε εδώ για να ανοίξετε τν τροποποιητική απόφαση
Ειδικότερα , μετά την τροποποιητική απόφαση, οι αναθέσεις των μαθημάτων στις ειδικότητες των εκπαιδευτικών, έχουν ως εξής:


ΟΔΗΓΙΕΣ:
Α. Με τα μαθήματα πρώτης (Α’ ) ανάθεσης οι εκπαιδευτικοί καλύπτουν το υποχρεωτικό τους ωράριο, ενώ με τα μαθήματα δεύτερης (Β’ ) ανάθεσης συμπληρώνουν το υποχρεωτικό τους ωράριο ή καλύπτουν εκπαιδευτικές ανάγκες.
Οι διδακτικές ώρες της δεύτερης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας καθώς και οι διδακτικές ώρες της πρώτης και δεύτερης ανάθεσης της δεύτερης ειδικότητας δεν πρέπει να υπερβαίνουν το όριο των έντεκα (11) διδακτικών ωρών.
Β. Στην κάλυψη των ωρών των μαθημάτων Α’ ανάθεσης, μεταξύ εκπαιδευτικών του ίδιου κλάδου ή ειδικότητας, προηγείται ο παλαιότερος οργανικά τοποθετηθείς στη σχολική μονάδα.
Το ίδιο ισχύει και για τις περιπτώσεις εκ- παιδευτικών διαφορετικών κλάδων ή ειδικοτήτων με οργανική τοποθέτηση στην ίδια σχολική μονάδα, οι οποίοι έχουν ώρες μαθημάτων σε κοινή Α’ ανάθεση.
Γ. Στην κάλυψη των ωρών των μαθημάτων Β’ ανάθεσης, μεταξύ εκπαιδευτικών του ίδιου κλάδου ή ειδικότητας, προηγείται ο παλαιότερος οργανικά τοποθετηθείς στη σχολική μονάδα.
Το ίδιο ισχύει και για τις περιπτώσεις εκ- παιδευτικών διαφορετικών κλάδων ή ειδικοτήτων με οργανική τοποθέτηση στην ίδια σχολική μονάδα, οι οποίοι έχουν ώρες μαθημάτων σε κοινή Β’ ανάθεση.
Τι πρέπει να γνωρίζουν οι μαθητές/τριες
Από το σχολικό έτος 2026-2027 θα παρέχεται στους/στις μαθητές/τριες η δυνατότητα να παρακολουθήσουν Πρόγραμμα για το Δίπλωμα Διεθνούς Απολυτηρίου (International Baccalaureate Diploma Programme – IB DP), το οποίο θα διδάσκεται στην αγγλική γλώσσα, στις ακόλουθες δεκατρείς (13) δημόσιες σχολικές μονάδες :
- ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΒΑΡΒΑΚΕΙΟΥ ΣΧΟΛΗΣ
- ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΓ. ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ
- ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
- ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΘΗΝΑΣ
- ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΝΑΒΡΥΤΩΝ
- ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΙΩΝΙΔΕΙΟΥ ΣΧΟΛΗΣ ΠΕΙΡΑΙΑ
- ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΓΕΡΑΚΑ ΜΕ ΛΥΚΕΙΑΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ
- ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΠΑΛΛΗΝΗΣ
- ΜΟΥΣΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ ΜΕ ΛΥΚΕΙΑΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ
- 1ο ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ – ΜΑΝΟΛΗΣ ΑΝΔΡΟΝΙΚΟΣ
- ΜΟΥΣΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΜΕ ΛΥΚΕΙΑΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ
- ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
- ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
Πρόκειται για ένα διετές εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τελικές εξετάσεις, το οποίο πραγματοποιείται στη Β ́ και Γ ́ Λυκείου και έχει ως στόχο να ενισχύσει τις ευκαιρίες μάθησης για τους/τις μαθητές/τριες και τις μαθήτριες, εστιάζοντας στην ανάπτυξη κριτικής σκέψης, ερευνητικών δεξιοτήτων, αναστοχασμού και επικοινωνίας σε διεθνές περιβάλλον.
Με την επιτυχή ολοκλήρωσή του οι μαθητές/τριες αποκτούν το Δίπλωμα του ΙΒ, το οποίο είναι ισότιμο με το ελληνικό Απολυτήριο.
Οι μαθητές/τριες του IB DP επιλέγουν ένα μάθημα από κάθε μία από τις ακόλουθες έξι θεματικές ομάδες , αποκτώντας έτσι ένα ευρύ φάσμα γνώσεων:
Α. Γλώσσα και λογοτεχνία (studies in language and literature),
Β. Δεύτερη ξένη γλώσσα (language acquisition),
Γ. Άτομα και κοινωνίες (individuals and societies),
Δ. Επιστήμες (sciences),
Ε. Μαθηματικά (mathematics),
ΣΤ. Τέχνες (the arts) (ή ένα επιπλέον μάθημα από τις ομάδες A-E).
Τα μαθήματα του ΙΒ DP μπορούν να διδαχθούν σε Ανώτερο Επίπεδο (Higher Level – HL) ή σε Βασικό Επίπεδο (Standard Level – SL).
Τουλάχιστον τρία, και το πολύ τέσσερα, μαθήματα παρακολουθούνται από κάθε μαθητή/τρια σε επίπεδο HL (240 ώρες), ενώ τα υπόλοιπα σε επίπεδο SL (150 ώρες).
Τα μαθήματα SL εξασφαλίζουν ότι οι μαθητές/τριες συμμετέχουν σε ένα ευρύ φάσμα γνωστικών αντικειμένων, ενώ τα μαθήματα HL τους επιτρέπουν να εμβαθύνουν σε τομείς που τους ενδιαφέρουν περισσότερο.
Όλα τα μαθήματα του ΙΒDP, ανεξάρτητα από το αν είναι SL ή HL, αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του προγράμματος.
Εκτός από τα παραπάνω μαθήματα, το DP περιλαμβάνει τρία βασικά στοιχεία που εμπλουτίζουν την εκπαιδευτική εμπειρία των μαθητών/τριών και τους/τις καλούν να εφαρμόσουν τις γνώσεις και τις δεξιότητές τους:
Α) Εκτεταμένο Δοκίμιο (Extended Essay – EE)
Β) Θεωρία της Γνώσης (Theory of Knowledge – TOK)
Γ) Πρόγραμμα Δημιουργικότητας, Δραστηριότητας, Κοινωνικής Προσφοράς (Creativity, Activity, Service – CAS)
Οι μαθητές/τριες εξετάζονται γραπτώς στο τέλος του προγράμματος, με τις εξετάσεις να βαθμολογούνται από εξωτερικούς αξιολογητές/τριες του ΙΒ.
Επιπλέον, ολοκληρώνουν εργασίες αξιολόγησης στο σχολείο, οι οποίες είτε αρχικά βαθμολογούνται από τους/τις εκπαιδευτικούς και στη συνέχεια ελέγχονται από εξωτερικούς/ές αξιολογητές/τριες είτε αποστέλλονται απευθείας σε εξωτερικούς/ές αξιολογήτες/τριες.
Η βαθμολογία για κάθε μάθημα κυμαίνεται από 1 (χαμηλότερη) έως 7 (υψηλότερη).
Επιπλέον, οι μαθητές/τριες μπορούν να λάβουν έως και τρεις (3) επιπλέον μονάδες για τα συνδυασμένα αποτελέσματα του γνωστικού αντικειμένου TOK και του EE.
Το Δίπλωμα απονέμεται σε μαθητές/τριες που συγκεντρώνουν τουλάχιστον 24 μονάδες, υπό την προϋπόθεση ότι πληρούν ορισμένα ελάχιστα κριτήρια απόδοσης και έχουν επιτυχώς ολοκληρώσει το πρόγραμμα CAS.
Η μέγιστη συνολική βαθμολογία που μπορεί να επιτευχθεί είναι 45 μονάδες (7 σε κάθε ένα από τα 6 μαθήματα και 3 μονάδες για τα EE, TOK, CAS).
Τα 20 μαθήματα στο IB
- Modern Greek Literature- Νέα Ελληνική Λογοτεχνία
- English ΠΕ06 Αγγλικά- Business Management ΠΕ80 (με
- Διοίκηση Επιχειρήσεων προτεραιότητα
- Digital Society – Ψηφιακή Κοινωνία
- Economics
- Geography- Γεωγραφία
- Global Politics- Παγκόσμια Πολιτική
- History – Ιστορία
- Philosophy Φιλοσοφία
- Social and cultural anthropology- Κοινωνική και Πολιτισμική Ανθρωπολογία
- Biology – Βιολογία
- Chemistry – Χημεία
- Computer Science- Πληροφορική
- Environmental Systems and Societies -Περιβαλλοντικά Συστήματα και Κοινωνίες
- Physics -Φυσική
- Sports Exercise and Health Science -Επιστήμη του Αθλητισμού, της Άσκησης και της Υγείας
- Mathematics- Μαθηματικά
- Music- Μουσική
- Theatre -Θέατρο
- Visual Arts- Εικαστικές τέχνες
Οι υποχρεώσεις των εκπαιδευτικών
Οι εκπαιδευτικοί που θα επιλεγούν να διδάξυν υποχρεούνται να τηρούν τις διαδικασίες που ορίζονται από το IB και το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. σχετικά με:
- Την υποχρεωτική επιμόρφωση και πιστοποίηση στις μεθοδολογίες και πρακτικές του IB Diploma Programme (DP).
- Την τήρηση του επίσημου προγράμματος σπουδών του IB και των σχετικών διδακτικών υλικών.
- Την ακριβή εφαρμογή των κριτηρίων αξιολόγησης και των προτύπων βαθμολόγησης του IB.
Οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να εφαρμόζουν τις παιδαγωγικές αρχές του IB, συμπεριλαμβανομένων της:
- διερευνητικής μάθησης (Inquiry-based learning).
- εννοιολογικής κατανόησης (Conceptual understanding).
- διαθεματικής και διερευνητικής διδασκαλίας.
Οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να συμμετέχουν ενεργά στις επιμορφώσεις του IB στις οποίες θα κληθούν και στις επαγγελματικές κοινότητες μάθησης, ώστε να διατηρούν την ιδιότητα του/της εκπαιδευτικού IB.
Οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να τηρούν τις αρχές δεοντολογίας και τις πολιτικές του IB, διασφαλίζοντας την ακαδημαϊκή ακεραιότητα κατά τις εξετάσεις και παρέχοντας κατάλληλη υποστήριξη στους/στις μαθητές/τριες στο πλαίσιο των EE, TOK και του CAS.
Οι εκπαιδευτικοί που θα επιλεγούν για την επιμόρφωση και στη συνέχεια για διδασκαλία στο Πρόγραμμα IB διατίθενται να υλοποιήσουν το ανατεθέν έργο για δύο (2) τουλάχιστον συναπτά σχολικά έτη.
πηγή: esos.gr
 
 by
by 
Και ένα σχόλιο, κάτω από το παραπάνω άρθρο:
Τα “κουρέλια” τραγουδούν ακόμα
|
18 Οκτ 2025 00:14
Όλοι ξέρουν πως η μέση ελληνική οικογένεια δεν μπορεί να πληρώσει το κόστος φοίτησης σε πανεπιστήμια του εξωτερικού που θα κάνουν δεκτούς τους κατόχους απολυτηρίου ΙΒ από δημόσια σχολεία. Συνεπώς, για να πετύχει το εγχείρημα που τόσο πολύ στηρίζει το ΙΕΠ, πρέπει να δοθεί ισχυρό κίνητρο. Το μόνο ισχυρό κίνητρο είναι η εισαγωγή σε ελληνικά δημόσια ΑΕΙ.
Θεωρείστε δεδομένο πως στην προσπάθεια να διαφημιστούν τα τμήματα ΙΒ στα δημόσια σχολεία, σύντομα θα υπάρξει νομοθετική ρύθμιση που θα δίνει ποσόστωση εισαγωγής στα ελληνικά δημόσια ΑΕΙ για κατόχους απολυτηρίου ΙΒ από δημόσια σχολεία.
Το γεγονός ότι αυτό θα συμπαρασύρει στην εισαγωγή σε δημόσια ελληνικά ΑΕΙ και τους κατόχους απολυτηρίου ΙΒ από ιδιωτικά σχολεία.
Αν αυτό δεν αποτελεί τον επιθυμητό στόχο, σίγουρα δεν προβληματίζει αυτούς που αποφασίζουν για το μέλλον της εκπαίδευσης.
Τον τελευταίο καιρό αμφισβητείται όλο και περισσότερο η εκπαιδευτική διαδικασία στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Μεγάλη μερίδα των ΜΜΕ προσπαθούσε και προσπαθεί να παρουσιάσει τον Έλληνα εκπαιδευτικό ως επιεικώς ….. αδιάφορο.
Τελευταία ακούγεται όλο και περισσότερο πως το σύστημα των πανελλαδικών
εξετάσεων εισαγωγής στα ΑΕΙ είναι ξεπερασμένο, οδηγεί στην αποστήθιση και όχι στην κριτική σκέψη. Προφανώς αυτά τα υποστηρίζουν, όχι μόνο όσοι δεν γνωρίζουν, αλλά κυρίως αυτοί που έχουν συμφέρον να βγαίνει προς τα έξω αυτή η άποψη.
Οι ανάγκες όμως της ελεύθερης αγοράς πολιορκούν και την δημόσια εκπαίδευση.
Είναι τυχαίο που μεγάλα επενδυτικά funds αγόρασαν ιδιωτικά σχολεία στα οποία λειτουργούσαν τμήματα ΙΒ, λίγο πριν ανακοινωθεί πως τμήματα ΙΒ θα δημιουργηθούν σε δημόσια σχολεία;
Τί πρόκειται να συμβεί;
Δημόσια σχολεία τα οποία λειτουργούσαν εύρυθμα, στα οποία μαθητές και γονείς ήταν απόλυτα ευχαριστημένοι από την ποιότητα της καθημερινής εκπαιδευτικής πραγματικότητας, αναγκάζονται να δεχθούν στις ήδη περιορισμένες υποδομές που διαθέτουν και ένα «άλλο σχολείο».
Γιατί το ΙΒ στο δημόσιο σχολείο αποτελεί ξένο σώμα. Ξένο σώμα και μόνο από το γεγονός, πως η γλώσσα διδασκαλίας θα είναι τα αγγλικά.
Στον ίδιο χώρο θα συνυπάρχουν «δύο σύλλογοι» διδασκόντων, με διαφορετική διδακτική κουλτούρα και ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Στο ίδιο προαύλιο θα βρίσκονται μαθητές «ξένοι» μεταξύ τους, με διαφορετικά προγράμματα σπουδών, διαφορετική γλώσσα διδασκαλίας, διαφορετική στόχευση σπουδών και διαφορετική κουλτούρα μάθησης.
Αυτά προφανώς δεν απασχολούν ούτε το ΙΕΠ, ούτε την ΔΕΠΠΣ, η οποία επικρότησε τα μεγαλεπήβολα σχέδια, όσων δεν είχαν και ποτέ δεν απέκτησαν επαφή με την κουλτούρα του δημόσιου σχολείου.
Επαφή απέκτησαν μόνο στα λόγια, αφού χρόνια τώρα ό,τι καλό γίνεται στο δημόσιο σχολείο και είναι πολλά τα καλά που γίνονται, άσχετα αν τα πιο πολλά ΜΜΕ δεν τα επικοινωνούν προς τα έξω, βασίζεται στο φιλότιμο του Έλληνα εκπαιδευτικού.
Αν τόσο πολύ ήθελαν τη δημιουργία τμημάτων ΙΒ στο δημόσιο σχολείο, για το καλό υποτίθεται των μαθητών που δεν έχουν τη δυνατότητα να φοιτήσουν σε ιδιωτικά σχολεία, γιατί δεν όριζαν ανεξάρτητα σχολεία με τμήματα ΙΒ;
Σχολεία ανεξάρτητα από τα δημόσια πρότυπα και πειραματικά, στα οποία ΠΠ φοιτούν μαθητές από τη μέση ελληνική οικογένεια, χωρίς υψηλά οικογενειακά εισοδήματα, αλλά μαθητές που αγαπούν τη γνώση και είναι διατεθειμένοι να μοχθήσουν για να την αποκτήσουν. Μαθητές που στη συντριπτική πλειοψηφία επιτυγχάνουν στις σχολές πρώτης επιλογής τους και δεν έχουν καμία ανάγκη να περάσουν την πόρτα της εισόδου των δημόσιων ελληνικών πανεπιστημίων με άλλο τρόπο, πέρα από τον πιο αξιοκρατικό και αψεγάδιαστο των πανελλαδικών εξετάσεων.
Επαναλαμβάνω, δεν είναι δυνατόν στον ίδιο χώρο να συνυπάρξουν δύο διαφορετικές εκπαιδευτικές κουλτούρες. Η “νέα” αδοκίμαστη αλλά πριμοδοτούμενη από τα ΜΜΕ,
για να κατοχυρωθεί και να βρει ενδιαφερόμενους :
α) θα αμφισβητήσει τον θεσμό των πανελλαδικών άμεσα και έμμεσα, με ρητορικές περί απαρχαιωμένων μεθόδων που μόνο σε υποανάπτυκτες χώρες υπάρχει
(άσχετα αν το επίπεδο εξέτασης είναι πολύ πιο υψηλό από το επιδερμικό του ΙΒ)
οι οποίες μέθοδοι δεν προάγουν την κριτική σκέψη αλλά την αποστήθιση
β) θα πρέπει να δώσει ισχυρό κίνητρο, που δεν μπορεί να είναι άλλο από την εισαγωγή στα δημόσια ελληνικά ΑΕΙ, κάτι που συνταγματικά θα συμπαρασύρει και την είσοδο κατόχων τίτλου ΙΒ από ιδιωτικά σχολεία
Έτσι τα τμήματα ΙΒ των δημόσιων σχολείων θα γίνουν ο Δούρειος Ίππος εισόδου στα δημόσια πανεπιστήμια με τρόπο αμφίβολης αξιοκρατίας
Δεν ξέρω ποιός είναι ο admin αλλά θεωρώ εύστοχο το σχόλιο του…
Καλημέρα Πάνο. Το σχόλιο έγινε από αναγνώστη του άρθρου που δημοσίευσε το esos…
Πέρα από αυτά που γράφει το σχόλιο θα υπάρχει και ένας άλλος λόγος για να γράψεις το παιδί σου σε ΙΒ ιδιωτικού σχολείου.
Εννοώ τις εξετάσεις πανελλαδικού τύπου σε Α, Β και Γ Λυκείου για να πάρεις το εθνικό απολυτήριο, όπως σκοπεύει να καθιερώσει το Υπουργείο.
Το ΙΒ πρόγραμμα έχει τους δικούς του κανόνες και όρους.
Άρα λεφτά να έχει ο γονιός και η είσοδος στα δημόσια πανεπιστήμια με τρόπο αμφίβολης αξιοκρατίας είναι ανοικτός.
Σκέψεις για τις πρόσφατες ανακοινώσεις σχετικά με το Διεθνές Απολυτήριο (IB)
Διάβασα με προσοχή τις τελευταίες ανακοινώσεις του Υπουργείου Παιδείας σχετικά με την εφαρμογή του Διεθνούς Απολυτηρίου (IB) στα δημόσια σχολεία, όπως παρουσιάστηκαν και στο esos.gr. Ανάμεσα στα σημεία που προβλέπονται, περιλαμβάνεται και η δυνατότητα «διπλής δεύτερης ανάθεσης» στη Φυσική, επιτρέποντας σε εκπαιδευτικούς άλλων ειδικοτήτων να αναλάβουν τη διδασκαλία.
Αν κάποιος στο ΙΕΠ είχε πραγματική γνώση του τι είναι το IB, θα αντιλαμβανόταν ότι μια τέτοια πρόβλεψη αντιβαίνει πλήρως στη φιλοσοφία και τις προδιαγραφές του προγράμματος. Η Φυσική στο IB δεν είναι ένα απλό μάθημα θεωρητικής προσέγγισης· απαιτεί υψηλό επίπεδο επιστημονικής επάρκειας, εξειδικευμένα εργαστήρια, inquiry-based διδασκαλία και παιδαγωγική ευαισθησία που καλλιεργείται μέσα από συνεχή επιμόρφωση. Σε κανένα σχολείο παγκοσμίως που λειτουργεί με το IB δεν αναλαμβάνει τη Φυσική μη ειδικός.
Έχοντας προσωπική εμπειρία διδασκαλίας της Φυσικής στο IB, ομολογώ ότι μένω ειλικρινά άφωνη με αυτή την απόφαση. Είτε θα εφαρμοστεί με σοβαρότητα και συνέπεια ως προς τα διεθνή πρότυπα, είτε δεν πρέπει να εφαρμοστεί καθόλου. Αν πράγματι θέλουμε τα παιδιά των δημόσιων σχολείων να έχουν ουσιαστικές προοπτικές εισαγωγής σε κορυφαία πανεπιστήμια του εξωτερικού, οφείλουμε να διασφαλίσουμε την ποιότητα του προγράμματος: κατάλληλα καταρτισμένους καθηγητές, μικρά τμήματα (ως 6–7 μαθητές), πλήρως εξοπλισμένα εργαστήρια, mentoring και συνεχή αξιολόγηση.
Αλλιώς, θα μιλάμε για ακόμη ένα εγχείρημα επικοινωνιακού χαρακτήρα, χωρίς πραγματική παιδαγωγική ουσία. Και δυστυχώς, η εκπαίδευση δεν αντέχει άλλες «βιτρίνες».