web analytics

Θέμα ομογενών 2012

1Δημοσιεύτηκε από το χρήστη Αντώνης Χρονάκης στις 9 Σεπτέμβριος 2012 στις 1:25 στην ομάδα Χημεία Γ΄Λυκείου

Δεν θα με αφήσουν να αγιάσω φέτος αυτοί οι θεματοδότες.

Δείτε θέμα στις εξετάσεις ομογενών 2012. Δεν δίνεται ούτε θερμοκρασία ούτε Κb.

Α4. Κατά την ογκομέτρηση διαλύματος NH3 με πρότυπο διάλυμα HCl,το pH στο ισοδύναμο σημείο μπορεί να είναι

α. 7

β. 1

γ. 11

δ. 5

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
2 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
admin
Διαχειριστής
02/11/2016 8:23 ΜΜ

=======================

Τα θέματα είναι διαθέσιμα Εδώ

=======================

Τελικά πρέπει να υπάρχουν 1-2 στην επιτροπή που βγάζει τα θέματα που είτε αγνοούν την επίδραση της θερμοκρασίας στις σταθερές ( χλωμό ) είτε θεωρούν δεδομένο ότι σε ερωτήματα που η θερμοκρασία δεν δηλώνεται είναι εξ ορισμού 25C. ( ψηφίζω το 2ο σενάριο )

Να προσθέσω στις “ατυχίες” των θεμάτων:

Α3 … εφόσον η απάντηση βρίσκεται μέσω τις δόμησης του CL ( ώστε να βρεθεί με ποια τροχιακά συμμετέχει το CL στην δημιουργία ομοιοπολικού δεσμού ) θα έπρεπε να δίνεται ο Ατομικός αριθμός του CL ( κατ’ επέκταση και του Η ). ΚΑΝΕΝΑΣ ατομικός αριθμός στοιχείου δεν θεωρείται γνωστός.

ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ … απλά , κατανοητά και με σαφήνεια δοσμένα τα θέματα των φετινών εξετάσεων των ομογενών ( είδατε … μπορώ και εγω να γράφω αλά ΕΕΧ ). Το διαγώνισμα εξέτασε τις βασικές αρχές της θεωρίας που καλύπτει η εξεταστέα ύλη χωρίς ακρότητες και με απλοποιημένο το αριθμητικό της κομμάτι.

Μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση :

α. το ερώτημα περί H2S που ( σε συνδυασμό με το H2SO4 που έπεσε στα ημερήσια ) έφερε τα διπρωτικά οξέα ξανά στην επικαιρότητα ( αντε και στην αμφιπρωτική συμπεριφορά του ιόντος του χρόνου βρε ατιμούληδες )

β. το πάρα πολύ εύκολο Δ4 ( που όμως με έστειλε αμέσως στο γραφείο για να δώ την άσκηση που δεν γίνεται η προσέγγιση … 14*44)

Σωστή η επισήμανσή σου Αντώνη για το Α3.

Eμένα μου ξέφυγε τη νύχτα που κοίταξα τα θέματα

Σχετικά με το θέμα Α4, νομίζω πως είναι απαράδεκτο να συνεχίζονται οι αστοχίες σε θέματα Πανελληνίων Εξετάσεων. Θεωρώ πως αν κάτι τέτοιο συνέβαινε στα ημερήσια θα ξεσήκωνε σοβαρές αντιδράσεις που θα έφερνε σε δύσκολη θέση την επιτροπή ενώ τώρα είναι απλά οι ομογενείς, οπότε δεν τρέχει τίποτα.

Επίσης άσχημο είναι να επιβεβαιώνεται πως οι χημικοί λειτουργούμε κατά το δοκούν.Όποτε “συμφέρει” επιτροπές, συγγραφείς βιβλίων, καθηγητές σχολείων υπάρχει  αυστηρότητα στις λεπτομέρειες και τα πρωτόκολλα και όποτε όχι αυτά εννοούνται (όπως η θερμοκρασία, Κb στο θέμα αυτό).

Πρέπει επίσης να καταλάβουμε πως σκοπός των εξετάσεων δεν είναι να βρίσκουμε όλο και πιο πονηρούς τρόπους ώστε να κάνουν οι μαθητές λάθος. Σκοπός είναι να εξετάζουμε ποιος κατέχει την ύλη και ποιος γνωρίζει χημεία. Αν λόγο ύλης δεν μπορούμε να τους δυσκολέψουμε όσο θέλουμε, είναι καλύτερο να ξανασκεφτούμε τι μπορεί να γίνει με το θέμα αυτό. Το να προσπαθείς να τους πιάσεις στον ύπνο όμως είναι κάπως κομπλεξικό και στα σίγουρα όχι το εκπαιδευτικά ενδεδειγμένο.

Συμφωνώ με το Δημήτρη

Υπάρχουν ακόμα αρκετά θέματα που ελέγχουν

αν οι μαθητές ξέρουν Χημεία

Ας αρχίσουμε όλοι εμείς οι χημικοί να δημοσιεύουμε τέτοια θέματα

να παίρνουν ιδέες και οι επιτροπές…

Συμφωνω για το Cl οτι πρέπει να δώσει τον Ζ. Δεν είναι όμως σοβαρή παράλειψη γιατι οι μαθητές πρέπει νμα γνωρίζουν ότι είναι αλογόνο οπότε ανήκει στη 17η ομάδα και σε τομέα p.Άρα το μονήρες ηλεκτρόνιο το έχει σε p τροχιακό οπότε στο σ δεσμό που κάνει με τον άνθρακα επικαλύπτεται το p τροχιακό. Στο Α4 είναι λάθος η διατύπωση αλλά δύσκολα μπερδεύει τον μαθητή αφού η τιμή 1 μάλλον απορρίπτεται εύκολα. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι δεν πρέπει οι θεματοδότες να είναι άψογοι στις διατυπώσεις των θεμάτων.

δάσκαλος άγγελος είπε:

 

… αυτό ακριβώς. Όταν ετοιμάζεις θέματα πανελληνίων οφείλεις να είσαι άψογος. Δεν είναι ένα διαγώνισμα που είσαι παρών και μπορείς να δώσεις απ’ευθείας την διευκρίνηση ή την διόρθωση. Στο α4 κάλλιστα ένας μαθητής θα μπορούσε να έδινε ως σωστή την απάντηση α λέγοντας ότι η εξουδετέρωση έχει γίνει σε θερμοκρασία μικρότερη των 25C. ( σε αυτήν την περίπτωση το pH=7 είναι όξινο … )

Εκτος των όσων έχουν ηδη αναφερθει θα ήθελα να σταθω και στα εξης:

στο Α5 ζητανε 2 ορισμους, οπως και στις προσφατες πανελληνιες, η επιστροφη της “παπαγαλιας” ..

στο Γ2/γ η αλκοολη (Α) αντιδρα με Οξικό οξύ, το δείνει δηλαδή με το εμπειρικό όνομα!

στο Δ4 ειναι εξαιρετικά δύσκολο για εναν μαθητη να καταλαβει οτι δεν μπορει να κανει την (αναμενομενη) προσεγγιση στην “ΕΚΙ”. Δηλαδή να αντιληφθεί οτι το ισχυρο οξύ έχει μικρη C (0,008M) και το ασθενες ΗΑ εχει μεγαλη c (0,02M). Εγω λεω στους μαθητες να ελεγχουν στο τελος της επιλυσης οτι πραγματι x < < C     [Εδω θα εβγαινε x=0,0025 ενω C HCl =0,008]

Κι αν δεν ισχύει να ξαναλύνουν χωρις προσεγγιση.

(τελικά υπολογισα απο την δευτεροβαθμια εξισωση [Η3Ο+]=10^-2 Μ ]

Σε τελικη αναλυση σε ποιο σημειο του βιβλιου εξηγει με ποια κριτηρια γινεται η προσεγγιση στην ΕΚΙ? Και τι ακριβώς σημαίνει x <  < C ?

Θεωρω οτι το θεμα Δ4 ειναι απαραδεκτο!

Μήπως στην επιτροπη ηταν παλι ο μιστερ Μπλακ? (οπως τον αναφερει ο συναδελφος Κουλιφετης)

Με αυτα θα εξαφανιστουν και οι ελαχιστοι εναπομειναντες μαθητες της θετικης κατ/σης..

 

… Δημήτρη , μήπως στο Δ4 το χ βγαίνει 25*10^-6 ( και όχι 25*10^-4) οπότε η προσέγγιση γίνεται ?

ΥΓ. Το ξέρατε ότι το KMnO4 οξειδώνει χωρίς την ύπαρξη όξινου περιβάλλοντος. Οχι ? Στο Γ3 των ομογενών συμβαίνει και αυτό.

 

Επηρεασμενος απο το αρχικο σου σχολιο ( “θα ξανακοιταξω την σχετικη ασκηση”) νομισα οτι δεν γινεται η προσεγγιση..

Συνεπως αναιρω το “απαραδεκτο” για το Δ4, τα υπολοιπα ισχυουν.

 

… όπως έγραψα και πιο πάνω , το Δ4 ήταν πάρα πολύ έυκολο θέμα.

Βέβαια , όταν το πρωτοδιάβασα ( και γνωρίζοντας ότι έχω απέναντυ μου ένα Δ4 ) φοβήθηκα μήπως παίξει τίποτα με την προσέγγιση ( που όμως είναι 1:4 και τελικά ερχόμαστε σε τελικές συγκεντρώσεις που επιτρέπουν προσεγγίσεις ). Επέστρεψα στα βιβλία για να δώ την 14*44 γιατί θυμώνουν ότι ο Σαλτερής έχει παρόμοια άσκηση με τέτοια δεδομένα όπου δεν γίνεται προσέγγιση ( έχει και “παρατήρηση” )

Θα είναι κρίμα να δούμε θέματα όπου η σωστή επίλυση τους θα είναι θέμα προσεγγίσεων αλλά πολύ φοβάμαι ότι αργά ή γρήγορα θα το δούμε ΚΑΙ αυτό. ( η φετινή αριθμητική των δεκαδικών του Δ3 δεν απέχει και πολύ από αυτό)

 

Αντωνης Μπαλτζοπουλος είπε:

… όπως έγραψα και πιο πάνω , το Δ4 ήταν πάρα πολύ έυκολο θέμα.

Βέβαια , όταν το πρωτοδιάβασα ( και γνωρίζοντας ότι έχω απέναντυ μου ένα Δ4 ) φοβήθηκα μήπως παίξει τίποτα με την προσέγγιση ( που όμως είναι 1:4 και τελικά ερχόμαστε σε τελικές συγκεντρώσεις που επιτρέπουν προσεγγίσεις ). Επέστρεψα στα βιβλία για να δώ την 14*44 γιατί θυμώνουν ότι ο Σαλτερής έχει παρόμοια άσκηση με τέτοια δεδομένα όπου δεν γίνεται προσέγγιση ( έχει και “παρατήρηση” )

Θα είναι κρίμα να δούμε θέματα όπου η σωστή επίλυση τους θα είναι θέμα προσεγγίσεων αλλά πολύ φοβάμαι ότι αργά ή γρήγορα θα το δούμε ΚΑΙ αυτό. ( η φετινή αριθμητική των δεκαδικών του Δ3 δεν απέχει και πολύ από αυτό)

 

spantidis dimitrios είπε: Στο Α3 καλώς δεν δίνεται ο Ζ του χλωρίου , δεδομένου του ότι sp2 υβριδισμένο άνθρακα συναντούμε στις απαντήσεις β και γ και  η β απορρίπτεται λόγω Η

admin
Διαχειριστής
02/11/2016 8:24 ΜΜ

 Απάντηση από τον/την Αντώνης Μπαλτζόπουλος στις 13 Σεπτέμβριος 2012 στις 19:14

κανένας ατομικός αριθμός δεν θεωρείται γνωστός ( όπως και καμία σχετική ατομική μάζα )