O Φυσικός … Δείπνος

Προστέθηκε από τον/την ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΟΓΡΑΜΑΤΖΑΚΗΣ στις 6 Νοέμβριος 2013 στις 16:19

Τα σχόλια

 

Σχόλιο από τον/την Νίκος Δαπόντες στις 6 Νοέμβριος 2013 στις 17:44

Γιάννη, πολύ ωραίο το φωτογραφικό μοντάζ!

Δημήτρη, νομίζω ότι ο Euler όσο μεγάλος και να είναι δεν παύει να είναι αυτός που αναδείχτηκε κυρίως ως Μαθηματικός. Μ’ έκανες να δω στη wikipedia (Ελληνικά, Γαλλικά, Αγγλικά) από όπου άντλησα και το γραμματόσημο της τότε Σοβιετικής Ένωσης.

%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%b1%ce%b3%cf%81%ce%b1%cf%86%ce%ae-32Σχόλιο από τον/την Σαράντος Οικονομίδης στις 6 Νοέμβριος 2013 στις 17:44

Καλησπέρα Γιάννη. Εμένα πάλι δε μ’ αρέσει. Δεν αντιλαμβάνομαι το νόημα..:-) ή την αντιστοιχία.

Όχι και υπερεκτιμημένος Δημήτρη ο Γαλιλαίος. Εγώ θα τον έβαζα στο κέντρο στη θέση του Αλβέρτου.

Να είσαι καλά

Σχόλιο από τον/την Νίκος Δαπόντες στις 6 Νοέμβριος 2013 στις 17:57

Σαράντο, συμφωνώ για το Γαλιλαίο μόνο που δεν μπορώ να τον τοποθετήσω κάπου στο τραπέζι. Μάλλον θα προτιμούσα “στρογγυλό” τραπέζι……

%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%b1%ce%b3%cf%81%ce%b1%cf%86%ce%ae-30Σχόλιο από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 6 Νοέμβριος 2013 στις 18:02

Καλησπέρα συνάδελφοι.

Μιας και πιάσατε αυτή τη συζήτηση, να ρωτήσω κάτι;

Και γιατί στη θέση του Κυρίου, ο Αλβέρτος;

Την αξίζει ή είναι με βάση την αγοραία αντίληψη;

Σχόλιο από τον/την Νίκος Δαπόντες στις 6 Νοέμβριος 2013 στις 18:12

Σαράντο,

Σύμφωνα με το Quardian “The 10 best physicists”
ΕΔΩ! αλλά και μερικές άλλες “κατατάξεις”……

%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%b1%ce%b3%cf%81%ce%b1%cf%86%ce%ae-30Σχόλιο από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 6 Νοέμβριος 2013 στις 18:19

Γεια σου Νίκο.

Επιβεβαιώνεις νομίζω τον ενδοιασμό που εξέφρασα!!!

Η κατάταξη που παραπέμπει το Link, είναι νομίζω πολύ πιο αξιοκρατική:-)

%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%b1%ce%b3%cf%81%ce%b1%cf%86%ce%ae-32Σχόλιο από τον/την Σαράντος Οικονομίδης στις 6 Νοέμβριος 2013 στις 18:25

Καλησπέρα Νίκο. Ναι δεν έχω αντίρρηση για το ποιος ήταν ο μεγαλύτερος, αλλά ποιος ο δημιουργός της φυσικής ως επιστήμης με τη σημερινή έννοια του όρου του οποίου οι υπόλοιποι να μπορούν  να θεωρηθούν “μαθητές”. Νομίζω ότι ως αντιστοιχία θα ταίριαζε καλύτερα ο Γαλιλαίος, άντε ο Αριστοτέλης με μια ευρύτερη έννοια. Πάντως όπως και να έχει δε βρίσκω άλλη αντιστοιχία.

1-5Σχόλιο από τον/την ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΟΓΡΑΜΑΤΖΑΚΗΣ στις 6 Νοέμβριος 2013 στις 18:25

Kαλησπέρα Δημήτρη – Νίκο – Σαράντο – Διονύση.

Γιατί έβαλα αυτή την εικόνα.

Απλά είχα και εγώ τον προβληματισμό μου …όταν την βρήκα.

Ο τίτλος εχει μπει από μένα.

Πιθανά να ήταν καλύτερος …” Ένας Φυσικός …Δείπνος” .

”Παλεύω” να βρώ … την αντιστοιχία .

Γιατί πρέπει να ψάξω …και για τον ”Ιούδα”

Πραγματικά …δεν μου ”κολλάει”.

Ναι στο στρογγυλό τραπέζι.

Η αναζήτηση συνεχίζεται.

Σχόλιο από τον/την Νίκος Δαπόντες στις 6 Νοέμβριος 2013 στις 18:29

Διονύση, μόλις ανάρτησα το σχόλιο μου είδα και το δικό σου, δεν σε πρόλαβα. Πράγματι έχεις δίκιο! Αν μάλιστα γράψεις στο Google “The best physicists” θα βρεις και πολλές άλλες.

1-5Σχόλιο από τον/την ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΟΓΡΑΜΑΤΖΑΚΗΣ στις 6 Νοέμβριος 2013 στις 18:53

Δημήτρη καλησπέρα …σου εύχομαι ότι καλύτερο στην παρουσίαση της διατριβής σου.

Όλα να σου πάνε καλά.

Σχόλιο από τον/την Νίκος Δαπόντες στις 6 Νοέμβριος 2013 στις 18:55

Δημήτρη, καλή επιτυχία στην παρουσίαση. Μόνο ψυχραιμία χρειάζεται να έχεις, τίποτα άλλο!

%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%b1%ce%b3%cf%81%ce%b1%cf%86%ce%ae-32Σχόλιο από τον/την Σαράντος Οικονομίδης στις 6 Νοέμβριος 2013 στις 19:14

Δημήτρη μου προξενεί και εμένα θλίψη η κατάσταση αυτή που δυσφημεί τα Ελληνικά Πανεπιστήμια και ιδιαίτερα το ΕΜΠ. Ελπίζω να τελειώνει αυτό με τον καλύτερο τρόπο και σου εύχομαι ολόψυχα καλή επιτυχία και τη συνέχεια που εσύ  θα ήθελες. Για να χαλαρώσουμε λίγο μη ξεχάσεις να ακουμπήσεις κάποια από τις χελώνες που υπάρχουν στους ναούς του Κομφούκιου. Λέγεται ότι όποιος τις ακουμπά παίρνει το διδακτορικό του…:-) Δυστυχώς ο Euler δεν έχει χελώνες ή κάτι παρόμοιο 🙂

Γιάννη θα μπορούσε ο Truesdell με τη θερμοδυναμική του και την κριτική που λέει ο Δημήτρης να έχει το ρόλο του Ιούδα:-)

Να είσαστε καλά.

moiΣχόλιο από τον/την Κυριακόπουλος Γιάννης στις 6 Νοέμβριος 2013 στις 19:24

Καλή επιτυχία.

Φυσικά δεν αμφιβάλλω για την έκβαση.

3Σχόλιο από τον/την Αντώνης Μπαλτζόπουλος στις 6 Νοέμβριος 2013 στις 20:59

γκούχου γκούχου …. εγώ βλέπω και μια γυναίκα

( και έχω διαβάσει το Da Vinci Code )

a1-6Σχόλιο από τον/την Γκενές Δημήτρης στις 6 Νοέμβριος 2013 στις 21:17

Καλησπέρα συνάδελφοι

Θα ήθελα μια αναφορά των ονομάτων … δεν τους αναγνωρίζω όλους … και δεν βρίσκω  κάποιους που περίμενα ( Dirac, Feyman … )

Διονύση δεν βλέπω αντιπρόταση … χωρίς αντιπρόταση η αποδοχή της προκαθεδρείας του Αλβέρτου είναι – πως να το πω – φορσέ;

Δημήτρη καλή επιτυχία.

Έχεις “εν μέρει” δίκιο για το Γαλιλαίο.

Θα δικαιολογήσω το “εν μέρει” γιατί α) η λειτουργία ενός επιστήμονα ως κοινωνικού πρότυπου, στην εποχή του αλλά και διαχρονικά, δεν εξαρτάται μόνο από τις προθέσεις και τα επιστημονικά αποτελέσματα της εργασίας του αλλά και από στάσεις ( π.χ. η φράση “και όμως κινείται” μπροστά σε δικαστήριο μπορεί να μην ειπώθηκε… αλλά έχει σημασία ότι δεν έτσι διαδόθηκε )

β) Γιατί  το πραγματικό διακύβευμα της δίκης δεν ήταν μόνο όσα φάνηκαν εξ αρχής : η κίνηση της Γης δηλ  του κέντρου όλης της Δημιουργίας η τελευταία ευκαιρία της Εκκλησίας να δείξει ότι αν και αποχωρεί από τον διοικητικό έλεγχο των Πανεπιστημίων συνεχίζει να έχει λόγο στην έρευνα και την κατεύθυνσή της … οι φήμες για ερωτικές κινήσεις του Γαλιλαίου με προστατευόμενες ιερωμένων  ,… Αλλά ήταν, όπως διατείνονται κάποιοι αιρετικοί αναλυτές ( π.χ. Pietro Redondi ),  και η σημασία της έρευνας για την σύσταση της ύλης που επανέφερε ο Γαλιλαίος .

και γ) Μέχρι και σήμερα στην διδακτική προσέγγιση της φυσικής προτιμάμε την μεθοδολογία που επέβαλε ο Γαλιλαίος δηλαδή πρώτα από την κινητική περιγραφή των φαινομένων και μετά η αναζήτηση των δυναμικών ή άλλων ( ενεργειακών…) περιγραφών. Πριν από τον Γαλιλαίο ήταν αδιανόητη η διάκριση της κινητικής από την δυναμική ….

Σαράντο η χελώνα είναι η μόνη που έχει σωστό timing αδιαφορώντας για τον χρόνο…Τυχαίο;…όσο για το ΕΜΠ … είναι γνωστό … είμαστε λαός ανοργάνωτων τεμπέληδων … τώρα όμως βρήκαμε τον Γερμανό μας και θα … ξανασωθούμε.

%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%b1%ce%b3%cf%81%ce%b1%cf%86%ce%ae-32Σχόλιο από τον/την Σαράντος Οικονομίδης στις 6 Νοέμβριος 2013 στις 21:41

Καλησπέρα Δημήτρη. Δες εδώ.

%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%b1%ce%b3%cf%81%ce%b1%cf%86%ce%ae-32Σχόλιο από τον/την Σαράντος Οικονομίδης στις 6 Νοέμβριος 2013 στις 21:52

Μου αρέσει η παρουσία του Κάρλ Σαγκάν τον Νιλ Ντεγκράς Τάισον δεν τον ήξερα. Νόμιζα ότι είναι ο Τάισον ο μποξέρ. Πάντως δεν είναι ακριβώς φυσικός δείπνος.

Το ότι ο Γαλιλαίος θεωρούσε αδρανειακή την κυκλική κίνηση των πλανητών δε μειώνει το έργο του και τις μεθόδους που ακολούθησε σε ένα συγκεκριμένο κοινωνικό πλαίσιο, όντας ένα πολύ φωτεινό μυαλό νομίζω.

Όσον αφορά το τι λαός είμαστε Δημήτρη νομίζω ότι δεν είμαστε καθόλου τεμπέληδες ίσα ίσα. Απλά είμαστε Νεοέλληνες…

1-5Σχόλιο από τον/την ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΟΓΡΑΜΑΤΖΑΚΗΣ στις 6 Νοέμβριος 2013 στις 22:04

Kαλησπέρα σε όλη την παρέα …για δες τε και αυτό για να χαλαρώσουμε.

To τραγούδι …της κβαντικής φυσικής

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
0 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια