web analytics

Αλληλεπίδραση μεταξύ σταθερά συνδεδεμένων ράβδων

11Δημοσιεύτηκε από τον/την Διονύσης Μητρόπουλος στις 18 Μάρτιος 2013 και ώρα 15:13

Δύο λεπτές ομογενείς ράβδοι ΑΒ και ΑΓ έχουν μάζες Μ, 2Μ και μήκη L, 2L αντίστοιχα. Τις συνδέουμε σταθερά στο ένα άκρο Α (π.χ. με συγκόλληση ή με βίδα / παξιμάδι και καλό σφίξιμο) έτσι ώστε να δημιουργηθεί ένα στερεό σχήματος (ανοικτού) ορθογωνίου τριγώνου με γωνία θ=60º μεταξύ των ράβδων. Το στερεό ηρεμεί ακουμπισμένο πάνω σε λείο οριζόντιο δάπεδο και κάποια στιγμή ασκούμε σταθερή οριζόντια δύναμη μέτρου Fεξστο μέσο της μικρής ράβδου και κάθετα προς αυτή, όπως στο σχήμα.

Α) Να προσδιορίσετε τη μεταφορική και τη γωνιακή επιτάχυνση του στερεού.

Β) Να περιγράψετε το είδος της αλληλεπίδρασης ανάμεσα στις δύο ράβδους και να προσδιορίσετε τα χαρακτηριστικά της.

( Δίνονται: Μ = 2 kg  ,  L = 3m  ,  Fεξ = 30 N )

 

Συνέχεια στο Blogspot …

(Εναλλακτικά, ΕΔΩ)

 

Τα σχόλια

 

 

%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%b1%ce%b3%cf%81%ce%b1%cf%86%ce%aeΣχόλιο από τον/την Σαράντος Οικονομίδης στις 18 Μάρτιος 2013 στις 17:06

Καλησπέρα Διονύση.Και μια προσομοίωση εδώ. Αλλάξτε αν θέλετε την κατεύθυνση της δύναμης και δείτε πως μεταβάλλονται οι δυνάμεις από την άκαμπτη άρθρωση.

Να είσαι καλά

%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%b1%ce%b3%cf%81%ce%b1%cf%86%ce%aeΣχόλιο από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 18 Μάρτιος 2013 στις 17:21

Καλησπέρα Διονύση. Νόμιζα ότι μου έβαλες μόνο εμένα δουλειά για το τριήμερο!!! ( Η δύναμη και η επιπλέον ροπή ζεύγους.) Αλλά βλέπω ότι και συ δεν έμεινες με δεμένα χέρια. Σε ευχαριστώ για την βοήθεια και το ξεκαθάρισμα ενός λεπτού ζητήματος ΚΑΙ με την βοήθεια και της ανάρτησής σου αυτής.

 

Σχόλιο από τον/την Στεργιάδης Ξενοφών στις 18 Μάρτιος 2013 στις 19:15

Διονύση πολύ ουσιαστική, όπως πάντα, η παρέμβασή σου,(όπως και του Διονύση Μάργαρη),όπως γράφω και στην ανάρτηση του Διονύση, υπερθεματίζω στο αυστηρώς ακατάλληλη για μαθητές.

a5Σχόλιο από τον/την Θρασύβουλος Μαχαίρας στις 18 Μάρτιος 2013 στις 19:35

Διονύση με όλη τη συμπάθεια και εκτίνηση στο πρόσωποό σου και με το “δικαίωμα” που πήρα  ως φίλος σου, να ρωτήσω κάτι;

Υπάρχει αλληλεπίδραση μεταξύ σταθερά συνδεδεμένων σωμάτων; Υπάρχει “σταθερή” σύνδεση που μπορεέι να χαρακτηριστεί αλληλεπίδραση ή υπάρχει ένα και  μόνο ένα σώμα; Οι λέξεις αποδίδουν όσα εννοούμε;

Μπορεί να κάνω λάθος αλλά αλληλεπίδραση σταθερά δεμένων σωμάτων νομίζω ότι δεν υπάρχει…

1Σχόλιο από τον/την Νίκος Ανδρεάδης στις 18 Μάρτιος 2013 στις 20:24

Δημήτρη οι αντιδράσεις στήριξης στην πάκτωση είναι μία κατακόρυφη δύναμη σε κάθε επιφάνεια.

Δηλ. δύο αντίρροπες δυνάμεις διαφορετικών μέτρων που ισοδυναμούν με μια δύναμη και μια ροπή.

Η διαφωνία μου είναι στην “εξ ουρανού” εμφάνιση της ροπής ζεύγους.

a5Σχόλιο από τον/την Θρασύβουλος Μαχαίρας στις 18 Μάρτιος 2013 στις 20:37

Είναι αλληλεπίδραση αυτά που λες Δημήτρη ή στερεό με κατανομές διατμητικών τάσεων και ίσως κάποτε (ακόμη χειρότερα) διαφορικές κινήσεις ρευστών;

Τελικά Δημήτρη τί είναι αλληλεπίδραση;

Μεταξύ υλικών σημείων που διατηρούν με ισχυρότατους δεσμούς τις αποστάσεις τους, αυτό είναι αλληλεπίδραση; Και έχουμε δικαίωμα να κάνουμε άσκηση με δεσμούς που είναι τόσο δυνατοιί όσο να τα κάνουν όλα ένα πράγμα;

Τελικά Δημήτρη πόσο δικαίωμα έχουμε να λέμε αλληλεπίδραση κάτι απόλυτα δεμένο;

Τα υλικά σημεία ενός στερεού σώματος είναι αλληλεπίδραση;

a1Σχόλιο από τον/την Γκενές Δημήτρης στις 18 Μάρτιος 2013 στις 20:47

Καλησπέρα

Διονύση έχεις δίκιο.

Παρά το γεγονός πως μεθοδολογικά υπολογίζουμε την ροπή που απαιτείται από την αναγκαία κεντρομόλο …φυσικά η ράβδος ΟΑ πρέπει να ασκήσει αυτή τη ροπή στην ΑΒ .

Αν είχαμε άρθρωση των ράβδων με πείρο γύρω από το οποίο η ΑΒ θα μπορούσε να περιστραφεί χωρίς τριβές τότε δεν θα μπορούσε να εξασφαλιστεί η αναγκαία ροπή για την γωνιακή επιτάχυνση (επιβράδυνση στη θέση που εξετάζουμε ) και η κίνηση δεν θα ήταν αυτή…εξ αρχής.

Ένα ip με τα δεδομένα του προβλήματος με άκαμπτη και με ελεύθερη άρθρωση για σύγκριση.

11Σχόλιο από τον/την Διονύσης Μητρόπουλος στις 18 Μάρτιος 2013 στις 21:29

Συνάδελφοι καλησπέρα,

Δημήτρη, Σαράντο, Διονύση, Ξενοφώντα σας ευχαριστώ θερμά για τα λόγια σας !

Η αφορμή όμως γι’ αυτή την ανάρτηση ήταν η “μια ορθή γωνία στρέφεται” του Διονύση, και η συζήτηση που είχα μαζί του ήταν που μου έβαλε δουλειά για το Σαββατοκύριακο (κι ας λέει από μετριοφροσύνη ο Διονύσης το αντίθετο :-))

Σαράντο η προσομοίωση πολύ καλή.

 

Θρασύβουλε μπορεί να έχεις δίκιο για τον όρο “αλληλεπίδραση”, αν υποθέσουμε ότι τον χρησιμοποιούμε μόνο για να αναφερθούμε στις βαρυτικές, ηλεκτρομαγνητικές και ασθενείς/ισχυρές αλληλεπιδράσεις.

Αλλά οι δύο ράβδοι ασκούν δυνάμεις η μία στην άλλη και οι κατανομές αυτών των δυνάμεων είναι τέτοιες που μπορούν να προκαλέσουν και ροπές στρέψης.

Αυτές οι κατανομές δυνάμεων δεν είναι μια “αλληλεπίδραση” ανάμεσα στα δύο σώματα;

Δεν ξέρω πως αλλιώς θα μπορούσα να τη χαρακτηρίσω.

Καταλαβαίνω ότι πρόκειται για εσωτερικές δυνάμεις μεταξύ των τμημάτων του στερεού (ή ακόμη και μεταξύ των δομικών του λίθων αν θέλεις) που τις αγνοοώ όταν μελετώ το στερεό σαν μια οντότητα, αλλά καταργεί αυτό την ύπαρξή τους;

Δεν μπορώ να μελετήσω κάθε τμήμα ενός στερεού ως ένα άλλο στερεό σώμα;

(Ανεξάρτητα από το βαθμό δυσκολίας που μπορεί να παρουσιάζει ο προσδιορισμός των δυνάμεων που ασκεί το ένα τμήμα του στερεού στο άλλο.)

11Σχόλιο από τον/την Διονύσης Μητρόπουλος στις 18 Μάρτιος 2013 στις 21:35

_

…. και βέβαια, έκανα ανανέωση στον φυλλομετρητή και διαπίστωσα ότι είχα μείνει πολλά σχόλια πίσω!

Νίκο, Δημήτρη (Γκενέ) γειά σας!

Μετά τον … καταιγισμό του Δημήτρη (Αναγν.), τί άλλο να πω εγώ … 🙂

a5Σχόλιο από τον/την Θρασύβουλος Μαχαίρας στις 18 Μάρτιος 2013 στις 22:07

Τι είναι η αλληλεπίδραση; Κάτι που δίνει δυνατότητες αλλαγής ή κάτι που σα στερεό κρατάει τα πάντα άκαμπτα και άρα από την αρχή πεθαμένα;

Συνέχεια σχολίων

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
0 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια