Αυτό το έγγραφο ήρθε σήμερα στο σχολείο μας.
Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι στο ΠΣ myschool εφαρμόζεται το ΠΔ 68/2014 για Α’ ΓΕΛ, Α’ εσπερινό ΓΕΛ, Β’ εσπερινό ΓΕΛ.
Μέχρι τώρα, στις Φυσικές Επιστήμες αν ο μαθητής σε ένα από τα κλαδικά μαθήματα (Φυσική, Χημεία, Βιολογία) έχει βαθμό κάτω από τη βάση (η βάση στα μαθήματά μας είναι το 8), τότε παραπεμπόταν στα μαθήματα.
Πλέον, αν σε ένα από τα κλαδικά μαθήματα (Φυσική, Χημεία, Βιολογία) έχει βαθμό κάτω από τη βάση, αλλά ο βαθμός του μαθήματος “Φυσικές Επιστήμες” (που προκύπτει από τα 3 κλαδικά μαθήματα) είναι πάνω από τη βάση, τότε ο μαθητής προάγεται.
Σαν καθηγήτρια Φυσικής αισθάνθηκα ότι με αυτόν τον τρόπο τα μαθήματα των φυσικών επιστημών υποβιβάζονται σε μαθήματα 2ης κατηγορίας. Στα Μαθηματικά και στα Φιλολογικά αν κάποιος μαθητής δεν βγάλει μέσο όρο 10 σε κάποιο από τα κλαδικά μαθήματα (Αλγεβρα, γεωμετρία, αρχαία, γλώσσα κτλ) παραπέμπεται στο αντίστοιχο μάθημα. Στα μαθήματα όμως φυσικών επιστημών όπως διαβάσατε παραπάνω δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο. Θα συμφωνήσω στο να είναι η βάση 8 γιατί οι μαθητές από το γυμνάσιο στο λύκειο δυσκολεύονται πολύ στη φυσική – χημεία λόγο της απότομης αύξησης της δυσκολίας των μαθημάτων καθώς έχουν να αντιμετωπίσουν σύνθετες ασκήσεις, αλλά με το να καταργείται το διακριτό αντικείμενο και να βάζουμε όλα τα μαθήματα των φυσικών επιστημών σε ένα “τσουβάλι” δεν νομίζω ότι κερδίζουν κάτι ούτε οι μαθητές ούτε οι καθηγητές. Κατά τη γνώμη μου θα έπρεπε αν κάποιος μαθητής δεν έβγαζε μέσο όρο 8 π.χ. στη φυσική θα έπρεπε να παραπέμπεται για επανεξέταση το Σεπτέμβρη σ’ αυτό το αντικείμενο έστω κι αν ο μέσος όρος των φυσικών επιστημών ήταν πάνω από τη βάση του 8.
Θα ήθελα να ακούσω και την δική σας γνώμη συνάδελφοι.
![]()

Τα σχόλια…