
Δημοσιεύτηκε από τον/την Γιώργο Φασουλόπουλο, στις 28 Ιανουάριος 2010 και ώρα 17:32
«ΑΔΡΑΝΕΙΣ» ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΑΣΚΗΣΗ 4 Inertia feast δηλαδή, μια γιορτή της αδράνειας
Σχόλια
Σχόλιο από τον/την Νίκος Ανδρεάδης στις 28 Ιανουάριος 2010 στις 22:56
![]()
Το λεγόμενο “απότομο τράβηγμα” είναι ατυχές παράδειγμα για επιβεβαίωση της αδράνειας όπως φαίνεται από την ανάρτηση του Διονύση ΕΔΩ.
Θεωρώ καλύτερο παράδειγμα να πούμε στα παιδιά ότι η άμυνα (και όχι μόνο) του Ολυμπιακού είναι αδρανής!!!
Ο Ολυμπιακός φοράει κόκκινα.
Αυτός με τα πράσινα είναι ο Παναθηναϊκός (με την άμυνα-αρχή της αδράνειας-ατελείωτη θλίψη-άγκυρα στη δεύτερη θέση κ.λπ.)
Γιάννη το κείμενο ως επικεφαλίδα φέρει, ” Inertia feast, μια γιορτή της αδράνειας” ενώ πρόκειται για “γιορτή της τριβής και του Β΄ νόμου του Νεύτωνα”. Σ’ ένα κείμενο η επικεφαλίδα ξεχωρίζει και είναι δηλωτική του στόχου που επιθυμούμε να πετύχουμε. Αυτό και μόνο μπορεί να δημιουργήσει σύγχυση.
Να σημειώσω ακόμα ότι η στατική τριβή δυσκολεύει τα παιδιά ακόμα και στο λύκειο, οπότε δεν είναι η κατάλληλη δύναμη για κατανόηση του Β΄ νόμου του Νεύτωνα. Άλλωστε στο απότομο τράβηγμα της πετσέτας έχουμε και σχετική κίνηση!!!
Κατά τη γνώμη μου πρέπει να περιορίσουμε την αδράνεια στη κίνηση με μηδενική συνισταμένη δύναμη και να την χαρακτηρίσουμε ως καταδικασμένη θέληση για διατήρηση της ταχύτητας διότι οποιαδήποτε στιγμή μπορούμε με κατάλληλη παρέμβαση να αλλάξουμε την ταχύτητα.
Η έννοια της αδράνειας φορτώνει τα παιδιά δίχως χρησιμότητα. Ειδικά αυτό που γράφουν ορισμένα βιβλία βιβλία γυμνασίου ή λυκείου περί “αντίστασης” το θεωρώ εντελώς άστοχο.
Φυσικά τα παραπάνω αποτελούν γνώμη μου και δεν διεκδικώ το αλάθητο. Αν πεισθώ πως κάνω λάθος θα αναθεωρήσω δηλ. δεν θα παραμείνω αδρανής…
Βαγγέλη είναι προτιμότερο να πούμε ότι το ελληνικό ποδόσφαιρο είναι αδρανής φούσκα και εδώ διεκδικώ το αλάθητο!!!
Γιώργο καλησπέρα και καλή αρχή στην παρουσίαση αναρτήσεων.
Σχετικά με τις “Αδρανείς” Δραστηριότητες:
Αν το φύλλο εργασίας το δώσουμε σε μαθητές Λυκείου, τι ποσοστά επιτυχίας νομίζεις θα έχουμε;
Με βάζεις στον πειρασμό να το δώσω για να πειραματιστώ. Θα μπορούσε να είναι ένα πολύ καλό διερευνητικό test για την κατανόηση της ύλης στην Α Λυκείου.
Χωρίς ενέργειες μπορούμε να δώσουμε πειστικές απαντήσεις; Μόνο με δυνάμεις κάτι δε μου πάει καλά….δε μου βγαίνει…
Πάντως Γιώργο, είναι και αυτό μια άλλη μορφή του “problem solving” γιατί όπως και να το καμουφλάρουμε “problem solving” κάνουμε…
feast.doc