Οι δύο όμοιες ομογενείς τροχαλίες του σχήματος έχουν ακτίνα R=0,08m, μάζα Μ=8Kg και
είναι συνδεδεμένες με νήμα αμελητέας μάζας που είναι τυλιγμένο στις περιφέρειες τους. Η μία τροχαλία έχει σταθερό το κέντρο μάζας της Κ1 . Η άλλη είναι αρχικά ακίνητη και το
είναι συνδεδεμένες με νήμα αμελητέας μάζας που είναι τυλιγμένο στις περιφέρειες τους. Η μία τροχαλία έχει σταθερό το κέντρο μάζας της Κ1 . Η άλλη είναι αρχικά ακίνητη και το
κέντρο μάζας της Κ2 είναι στο ίδιο ύψος με αυτό της σταθερής τροχαλίας. Οι δύο τροχαλίες μπορούν να περιστρέφονται γύρω από άξονες που διέρχονται από τα κέντρα μάζας τους Κ1 και Κ2 και είναι κάθετοι σε αυτές. Αφήνουμε κάποια στιγμή ελεύθερη την τροχαλία
κέντρου μάζας Κ2.Κατά την διάρκεια της πτώσης της το νήμα ξετυλίγεται και από τις δύο τροχαλίες χωρίς να ολισθαίνει σ’ αυτές παραμένοντας διαρκώς κατακόρυφο και αυτές
στρέφονται με την ίδια φορά.
Η συνέχεια στο Blogspot…
![]()
Σχόλιο από τον/την Νίκος Ανδρεάδης στις 16 Φεβρουάριος 2010 στις 17:53
Ευχαριστώ πολύ για τη άσκηση και κυρίως για την πολύ καλή παρουσίαση.
Μια λεπτομέρεια, στο σχήμα της εκφώνησης δεν έχουν σημειωθεί τα σημεία Α και Γ.
Αλλη διατύπωση που δεν χρειάζεται συγκεκριμένα σημεία. Άλλωστε εδώ κάθε χρονική στιγμή από τα δεδομένα γεωμετρικά σημεία Α και Γ διέρχονται διαφορετικά υλικά σημεία.
Να βρεθεί η σχέση που συνδέει το μέτρο της ταχύτητας του κέντρου μάζας Κ2 με τα
μέτρα των γραμμικών ταχυτήτων των υλικών σημείων των περιφερειών των δύο τροχαλιών.
Σχόλιο από τον/την Στεργιάδης Ξενοφών στις 17 Φεβρουάριος 2010 στις 9:19
Αφού ευχαριστήσω με τη σειρά μου για τα σχόλια, να πω ότι ο λόγος που “ξέφυγαν” από το σχήμα της εκφώνησης τα σημεία Α και Γ είναι ότι ακόμη και μετά την ανάρτηση δεν ήμουν “πεπεισμένος” για τη διατύπωση που χρησιμοποίησα. Να ομολογήσω ότι η αρχική επιλογή μου ήταν η διατύπωση που σωστά προτείνεται ως πιο λειτουργική. Ενέδωσα όμως στη σκέψη να “αισθητοποιήσω” περισσότερο τις ζητούμενες σχέσεις στα δύο πρώτα ερωτήματα. Σε κάθε περίπτωση οι επισημάνσεις είναι σωστές.