Με αφορμή την τέταρτη ερώτηση του πρώτου θέματος των εξετάσεων του 2007. ΗΤΑΝ ΣΩΣΤΗ Η ΕΡΩΤΗΣΗ.pdf
Επειδή το να μοιράζεσαι πράγματα, είναι καλό για όλους…
Με αφορμή την τέταρτη ερώτηση του πρώτου θέματος των εξετάσεων του 2007. ΗΤΑΝ ΣΩΣΤΗ Η ΕΡΩΤΗΣΗ.pdf
Σχόλιο από τον/την Διονύσης Μητρόπουλος στις 9 Απρίλιος 2010 στις 21:02
Αγαπητέ συνάδελφε Ξενοφώντα, την ίδια χρονιά λίγο πιο κάτω, στην 5η ερώτηση (Σωστό-Λάθος) του 1ου θέματος, η (β) πρόταση ήταν:
«Το ορατό φως είναι μέρος της ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας την οποία ανιχνεύει το ανθρώπινο μάτι.»
Η πρόταση θεωρήθηκε Σωστή.
Αν όμως τονιστεί το «μέρος» κατά την ανάγνωση, τότε αλλάζει το νόημα:
«Το ορατό φως είναι ένα μέρος μόνο της ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας που είναι σε θέση να ανιχνεύσει το ανθρώπινο μάτι.»
Κάποιοι μαθητές σκέφτηκαν ότι παραείναι απλή, μπορεί να είναι ερώτηση-παγίδα και απάντησαν «Λάθος».
Δεν είμαι φιλόλογος, αλλά πιστεύω ότι θα έπρεπε να υπάρχει τουλάχιστον ένα κόμμα μετά τη λέξη ακτινοβολία ώστε να είναι πιο σαφές ότι η επεξήγηση «την οποία …» αναφέρεται στο υποκείμενο της προηγούμενης πρότασης και όχι στην «ακτινοβολία».
Σχόλιο από τον/την Στεργιάδης Ξενοφών στις 9 Απρίλιος 2010 στις 21:24
Αφού ευχηθώ “Χρόνια Πολλά” σε όλους τους συναδέλφους, να προσθέσω: Αγαπητέ συνάδελφε Διονύση δεν πρέπει απαραίτητα να είναι κάποιος φιλόλογος για να χειρίζεται καλά τη μητρική του γλώσσα. Στο μάθημα που διδάσκουμε αυτό επιβάλλεται από την υφή του μαθήματος αφού όλοι μας ξέρουμε πόσο εύκολα μπορεί να αλλάξει ένα νόημα από μία άστοχη διατύπωση. Συμφωνώ προφανώς για το θέμα που θέτεις για την πέμπτη ερώτηση (Σ-Λ) του πρώτου θέματος και δε σου κρύβω ότι έχω βάσιμη υποψία ότι στην ερώτηση στην οποία αναφέρομαι το “δεν” τέθηκε αντί του σωστού “δε” επειδή για όσους βιώνουν την κατάσταση του εκπαιδευτικού συστήματος τα τελευταία χρόνια δε θα αποτελούσε έκπληξη το ενδεχόμενο κάποιοι υποψήφιοι να εκλάβουν το “δε” ως αντιθετικό σύνδεσμο (μεν – δε) αν και τότε θα έπρεπε να ακολουθείται από κόμμα…