Θα ρισκάρω την ερμηνεία μεταβαλλόμενο ηλεκτρικό πεδίο→μαγνητικό πεδίο μια και κάποιος πρέπει να ξεκινήσει. Η αλήθεια όμως είναι ότι δεν θα πίστευα ότι μπορεί να περιστραφεί.
Απάντηση από τον/την Γκενές Δημήτρης στις 24 Οκτώβριος 2011 στις 15:28
Το επανέλαβα με διάφορους τρόπους.
Το δοκίμασα με ελαφρό καρφί από αλουμίνιο κάνει απλά ταλάντωση.
Τελικά μόνο με μαγνήτη γίνεται.
Σκέφτηκα μήπως έπαιζε ρόλο και το μαγνητικό πεδίο της γής.
Όμως σε οποιοδήποτε προσανατολισμό αυτό γυρνάει.
Δεν ξέρω πως ξεκινάει η περιστροφή. Τα υπόλοιπα θα εξηγηθούν.
Απάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 24 Οκτώβριος 2011 στις 17:29
Πολύ καλό Δημήτρη. Να πω κάποιες σκέψεις ακατέργαστες;
Δεν έχουμε μεταφορά φορτίων από τη μηχανή στον αέρα; Έχουμε. Αυτή η μεταφορά δεν ισοδυναμεί με ηλεκτρικά ρεύματα; Προς διάφορες κατευθύνσεις; Μήπως το μαγνητικό τους πεδίο θέτει σε περιστροφή το μαγνήτη; Το ότι δεν στρέφεται με καρφί, αλλά μόνο με μαγνήτη, εκεί με οδηγεί.
Απάντηση από τον/την Γκενές Δημήτρης στις 24 Οκτώβριος 2011 στις 18:59
Βαγγέλη θα προσπαθήσω να βρώ κάποιον τρόπο να ανεβάσω με άλλο πρόγραμμα το βιντεάκι που τράβηξα με το κινητό. Αν δεν τα καταφέρω να πω ότι ένας μαγνήτης αρχίζει να περιστρέφεται όταν βρεθεί ανάμεσα στους πόλους μιας Wimshurt
Διονύση όσο το σκέφτομαι μάλλον είναι η μόνη εξήγηση. Περίπου αυτό είπε και ο Κυριακόπουλος αλλά η διατύπωση χρειάζεται προσοχή. Διότι είναι άλλο πράγμα να έχω μεταβαλλόμενο ηλεκτροστατικό πεδίο ή ρεύμα μετατόπισης κι’ άλλο να μιλήσουμε για σπινθήρες στον αέρα. Πολύ θα ήθελα να ξερα αν το φαινόμενο παρατηρείται και στο κενό ή όχι όπως με τον ηλεκτρικό στρόβιλο. Ίσως αργότερα καταφέρω να το ελέγξω κι’ αυτό.
Αν οφείλεται στο ρεύμα μεταξύ πόλων θα πρέπει η βελόνα να εκτελεί στροφική ταλάντωση (κάτι πάντως που φαίνεται αρχικά). Ερώτηση: Το ασθενές αυτό ρεύμα μεταξύ των πόλων μπορεί να δημιουργήσει τέτοιο μαγνητικό πεδίο ώστε η βελόνα να περιστρέφεται τόσο γρήγορα;
Πιό λογικό μου φαίνεται να οφείλεται στο μαγνητικό πεδίο που δημιουργείται από μεταβαλλόμενο ηλεκτρικό πεδίο (το ηλεκτρικό πεδίο εξασθενεί) . Αλλά και πάλι υπάρχει ένα πρόβλημα: Νομίζω ότι όταν ο μαθητής άρχισε και πάλι να περιστρέφει την γεννήτρια θα έπρεπε η βελόνα να περιστρέφεται ανάποδα (γιατί τώρα η ένταση του ηλεκτρικού πεδίου αυξάνεται)
Απάντηση από τον/την ΜΑΝΩΛΗΣ ΔΡΑΚΑΚΗΣ στις 24 Οκτώβριος 2011 στις 22:13
Με αυτό το πολύ ωραίο πείραμα, επιβεβαιώνεται με τρόπο χειροπιαστό και παραστατικό ολόκληρη η θεωρία του Maxwell !
Τι συμβαίνει κατά την αρχική φάση που στρέφεται η μηχανή;
Αντίθετα φορτία συσσωρεύονται με αυξανόμενο ρυθμό στα σφαιρίδια της μηχανής.
Άρα στον χώρο ανάμεσα και γύρω από τα σφαιρίδια προκύπτει ένα μεταβαλλόμενο ηλεκτρικό πεδίο το οποίο συνοδεύεται από ένα χρονικά επίσης μεταβαλλόμενο μαγνητικό πεδίο.
Το τελευταίο επιδρά στην μαγνητική βελόνα και την περιστρέφει μεταβιβάζοντας σ’ αυτήν μέρος της ενέργειας που δόθηκε στην μηχανή για την περιστροφή της.
Αποδεικνύεται δηλαδή ότι το μαγνητικό πεδίο όταν είναι χρονικά μεταβαλλόμενο μεταφέρει ενέργεια.
Προεκτεινόμενοι μπορούμε να πούμε για ρεύμα μετατόπισης .
Θα είχε ενδιαφέρον να δοκιμάσεις Δημήτρη και με σπινθήρα.
Απάντηση από τον/την Δημήτρης Β στις 25 Οκτώβριος 2011 στις 0:09
Το βλέπω δύσκολο αυτή η γρήγορη περιστροφή να οφείλεται σε μαγνητικό πεδίο. Το ηλεκτρικό ρεύμα μεταξύ των ακροδεκτών της Wimshurst πρέπει να είναι πολύ ασθενικό (όταν δεν υπάρχει σπινθήρας). Επίσης για να δημιουργείται υπολογίσιμο μαγνητικό πεδίο από μεταβαλλόμενο ηλεκτρικό πεδίο θα πρέπει η μεταβολή του ηλεκτρικού πεδίου να είναι αρκετά γρήγορη πράγμα που δεν συμβαίνει εδώ.
Ίσως πρέπει να εξεταστεί και η περίπτωση να επάγονται αντίθετα φορτία στα άκρα της μαγνητικής βελόνας από το ισχυρότατο ανομοιογενές ηλεκτρικό πεδίο.
Θα πρότεινα στον Δημήτρη να απομαγνητίσει την μαγνητική βελόνα (π.χ. με την βοήθεια πηνίου που διαρρέεται από ισχυρό εναλλασσόμενο ρεύμα) και να επαναλάβει το πείραμα , ή αν διαθέτει MultiLog να προσπαθήσει να ανιχνεύσει με τον αισθητήρα μαγνητικού πεδίου την ύπαρξη πρόσθετου μαγνητικού πεδίου κοντά στους ακροδέκτες της Wimshurst
Δημήτρη (Β) κάτι παρόμοιο σκέφτηκα και εγώ. Γι΄αυτό ρώτησα το Δημήτρη (Γκ.) αν δοκίμασε πλησιάζοντας αντί της μαγν. βελόνας τον ηλεκτρικό στρόβιλο.
Απάντηση από τον/την Γκενές Δημήτρης στις 25 Οκτώβριος 2011 στις 1:03
Ευχαριστώ όλους για το ενδιαφέρον και τις ιδέες.
Επειδή δεν έχω MultiLog θα ξεκινήσω με πιο απλούς ελέγχους π.χ. ( μη μαγνητισμένο σιδηρομαγνητικό υλικό π.χ. σακοράφα;).
Ίσως μπορώ να ελέγξω το μαγνητικό πεδίο και με ένα πηνίο με πάρα πολλές σπείρες συνδεδεμένο με μικροαμπερόμετρο ( κυκλοφορούσε ένα για την αρχή επίδειξης της λειτουργίας των αμπερομέτρων που ήταν πολύ ευαίσθητο και σε ασθενή μαγνητικά πεδία.)
Ίσως ενδιαφερθεί και κάποιος από ΕΚΦΕ , γιατί…. δεν ήμουν ποτέ ιδιαίτερα καλός στα μαστορέματα.
Δημήτρη Καλησπερα …σημερα το εκανα στο εργαστηριο και μου βγηκε ...με ενα πολυ λεπτο λαμακι αλουμινιου... αντι για μαγνητη…Ηταν εξαιρετικο..Αρκει να βρεις την καταλληλη θεση..
Απάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 25 Οκτώβριος 2011 στις 22:28
Αν έγινε με αλουμίνιο Γιάννη, τότε η ερμηνεία είναι αυτή που έδωσε ο Δημήτρης Β. Επαγώμενα ηλεκτρικά φορτία και δυνάμεις μεταξύ φορτίων.
Διονυση Καλησπερα…Επισης εκανα και …αλλη μια σκεψη …Εβαλα το ηλεκτροσκοπιο σε μια αρκετα μεγαλη αποσταση απο την Wimshurst …σε διαφορες θεσεις και παρατηρησα την κινηση των φυλλων του…Καπου εκει καταληγω…και εγω…
Απάντηση από τον/την Γκενές Δημήτρης στις 25 Οκτώβριος 2011 στις 23:39
Γιάννη Μπράβο
είχα την αίσθηση ότι γίνεται αλλά προσπαθούσα μέρες και δεν τα εχω καταφέρει.
Συμφωνώ με Δημήτρη Βλάχο ( και τον Μάργαρη )
Ίσως όμως συνεισφέρει και κάποιο άλλο φαινόμενο: Πιθανόν η επαγωγή αντίθετων φορτίων στο άκρο που προσεγγίζει κάποιον πόλο δημιουργεί κάποιου είδους ταλάντωση ηλεκτρική και μέσα στο μέταλλο. Aν αυτή παρουσιάζει μια μικρή διαφορά φάσης ( υστέρηση ) σε σχέση με την ταλάντωση του μεγέθους απόσταση (πόλου μηχανής και άκρου μετάλλου) τότε έχουμε σίγουρα την δυνατότητα επιτάχυνσης με αύξηση της έντασης του πεδίου. Ypothesis figo.
Δημήτρη Καλησπερα ..Παρατηρησα επισης οτι πριν μπει σε περιστροφη παρουσιαζει …μια μικρη ταλαντωση …και για να μπει σε περιστροφη…χρειαζεται μια μικρη ωθηση…οσο την διαφορα φασης που αναφερεις…ειναι πολυ φανερη …στο ηλεκτροσκοπιο…Επισης κατι αλλο παρατηρησα…Οταν εφερνα το λαμακι του αλουμινιου κοντα στους ακροδεκτες τη μηχανης …ξεσπουσαν μικρης εντασης σπινθηρες …και φαινοταν…σαν να ηταν…(μπορει και να ηταν )...κλειστο κυκλωμα με πηγη…και αποδεκτη..Πολυ ενδιαφερον πειραμα..
Γκενές Δημήτρης είπε:
Γιάννη Μπράβο
Απάντηση από τον/την Τίνα Νάντσου στις 28 Οκτώβριος 2011 στις 9:19
Πολύ καλό δεν το ήξερα καθόλου αυτό το πείραμα θα το δοκιμάσω
Με διπλό κλικ σε κάθε μπαλάκι φαίνεται πως μεταβάλλεται το φορτίο του. Τα μπαλάκια τα συνδεδεμένα με τη ράβδο αλλάζουν φορτίο όταν αλλάζει πρόσημο η χ συντεταγμένη τους.
Ταιριάζει όμως ότι έκανα με φόρτιση επαγωγική;
Απάντηση από τον/την Σπύρος Χόρτης στις 28 Οκτώβριος 2011 στις 21:24
Γιάννη Κυριακόπουλε στο IP που έφτιαξες δώσε αρχική γωνιακή ταχύτητα -155 r/s και κάνε την ακρίβεια 0.001. Το αποτέλεσμα μοιάζει πολύ με το πείραμα….
Απάντηση από τον/την Γκενές Δημήτρης στις 28 Οκτώβριος 2011 στις 22:19
Γιάννη Ευχαριστώ πάρα πολύ.
1. Δεν είχα ακυρώσει την βαρύτητα.
2. Είμαι σίγουρος ότι από i.p. ΜΟΝΟ δεν βγάζουμε συμπέρασμα αλλά. Απλά βλέπουμε παραμέτρους που δεν τις έχουμε σκεφτεί πρίν
3. Όταν αφήνω να τρέξουν αρκετά το δικό σου βλέπω τα φορτία να ….αποκολλώνται;
Θα το απαντήσουμε όταν ωριμάσει….είμαστε πολλοί και είναι απλά μια παρατήρηση.
Απάντηση από τον/την Σπύρος Χόρτης στις 28 Οκτώβριος 2011 στις 22:26
Γιάννη δεν ήμουν σαφής γιά την αλλαγή. Το βήμα ολοκλήρωσης κανε 0.001. Κατά πάσα πιθανότητα βέβαια δεν αντιγράφεται το φαινόμενο με το IP, απλά μου έκανε εντύπωση η ομοιότητα με το πείραμα.
Απαντήσεις σε αυτή τη συζήτηση
Ακυρώνω το σχόλιό μου και προτρέπω όλους να το κατεβάσουν.
Δημήτρη είσαι ο δράστης;
Όχι από την 1η σελίδα.
Άνοιξε την συζήτηση.
πάτα το link και περίμενε να το κατεβάσει, θέλει 1-2 λεπτά .
μετα ως mp4 ανοίγει ή με vlc media player, ή με qyickTime player. ή με….ότι χρησιμοποιείς ( εν ανάγκη απποθηκευσέ το πρώτα ).
και συγνώμη για τις φωνές.
Θα ρισκάρω την ερμηνεία μεταβαλλόμενο ηλεκτρικό πεδίο→μαγνητικό πεδίο μια και κάποιος πρέπει να ξεκινήσει. Η αλήθεια όμως είναι ότι δεν θα πίστευα ότι μπορεί να περιστραφεί.
Το επανέλαβα με διάφορους τρόπους.
Το δοκίμασα με ελαφρό καρφί από αλουμίνιο κάνει απλά ταλάντωση.
Τελικά μόνο με μαγνήτη γίνεται.
Σκέφτηκα μήπως έπαιζε ρόλο και το μαγνητικό πεδίο της γής.
Όμως σε οποιοδήποτε προσανατολισμό αυτό γυρνάει.
Δεν ξέρω πως ξεκινάει η περιστροφή. Τα υπόλοιπα θα εξηγηθούν.
Γιάννη το δοκίμασα. Έκανε μια μικρή ταλάντωση.
( Ο στρόβιλος που έχω είναι και πολύ βαρύς , όμως άρχίζει περιστροφή όταν τον συνδέσεις με τον ένα πόλο)
Μόνο η μαγνητική βελόνα και ένας μικρός μαγνήτης περιστρέφονται ( και χωρίς σύνδεση ).
Δεν βλέπω τίποτα
για να πάρω θέση
(και δεν προλαβαίνω για άλλο πτυχίο …)
Πολύ καλό Δημήτρη. Να πω κάποιες σκέψεις ακατέργαστες;
Δεν έχουμε μεταφορά φορτίων από τη μηχανή στον αέρα; Έχουμε. Αυτή η μεταφορά δεν ισοδυναμεί με ηλεκτρικά ρεύματα; Προς διάφορες κατευθύνσεις; Μήπως το μαγνητικό τους πεδίο θέτει σε περιστροφή το μαγνήτη; Το ότι δεν στρέφεται με καρφί, αλλά μόνο με μαγνήτη, εκεί με οδηγεί.
Βαγγέλη θα προσπαθήσω να βρώ κάποιον τρόπο να ανεβάσω με άλλο πρόγραμμα το βιντεάκι που τράβηξα με το κινητό. Αν δεν τα καταφέρω να πω ότι ένας μαγνήτης αρχίζει να περιστρέφεται όταν βρεθεί ανάμεσα στους πόλους μιας Wimshurt
Διονύση όσο το σκέφτομαι μάλλον είναι η μόνη εξήγηση. Περίπου αυτό είπε και ο Κυριακόπουλος αλλά η διατύπωση χρειάζεται προσοχή. Διότι είναι άλλο πράγμα να έχω μεταβαλλόμενο ηλεκτροστατικό πεδίο ή ρεύμα μετατόπισης κι’ άλλο να μιλήσουμε για σπινθήρες στον αέρα. Πολύ θα ήθελα να ξερα αν το φαινόμενο παρατηρείται και στο κενό ή όχι όπως με τον ηλεκτρικό στρόβιλο. Ίσως αργότερα καταφέρω να το ελέγξω κι’ αυτό.
Δημήτρη δεν μπόρεσα να το δω,
αλλά αν κατάλαβα καλά ο μαγνήτης τοποθετείται
(κρεμασμένος με σπάγκο από το μέσον του;)
ανάμεσα στους πόλους φορτισμένης μηχανής.
Ρεύμα μεταξύ των πόλων υπάρχει (ασθενές)
ακόμη και αν δεν φαίνεται ως σπινθήρας.
Πιθανολογώ ότι πρόκειται για επίδραση του μαγνητικού πεδίου αυτού του ρεύματος
(ως ευθυγράμμου αγωγού).
Δοκίμασε να τοποθετήσεις, αρχικά, τον μαγνήτη ανάποδα να δεις αν θα αναστραφεί η φορά περιστροφής.
Συνάδελφε Δημήτρη, πολύ ενδιαφέρον!
Μερικές σκέψεις μου:
Αν οφείλεται στο ρεύμα μεταξύ πόλων θα πρέπει η βελόνα να εκτελεί στροφική ταλάντωση (κάτι πάντως που φαίνεται αρχικά). Ερώτηση: Το ασθενές αυτό ρεύμα μεταξύ των πόλων μπορεί να δημιουργήσει τέτοιο μαγνητικό πεδίο ώστε η βελόνα να περιστρέφεται τόσο γρήγορα;
Πιό λογικό μου φαίνεται να οφείλεται στο μαγνητικό πεδίο που δημιουργείται από μεταβαλλόμενο ηλεκτρικό πεδίο (το ηλεκτρικό πεδίο εξασθενεί) . Αλλά και πάλι υπάρχει ένα πρόβλημα: Νομίζω ότι όταν ο μαθητής άρχισε και πάλι να περιστρέφει την γεννήτρια θα έπρεπε η βελόνα να περιστρέφεται ανάποδα (γιατί τώρα η ένταση του ηλεκτρικού πεδίου αυξάνεται)
Με αυτό το πολύ ωραίο πείραμα, επιβεβαιώνεται με τρόπο χειροπιαστό και παραστατικό ολόκληρη η θεωρία του Maxwell !
Τι συμβαίνει κατά την αρχική φάση που στρέφεται η μηχανή;
Αντίθετα φορτία συσσωρεύονται με αυξανόμενο ρυθμό στα σφαιρίδια της μηχανής.
Άρα στον χώρο ανάμεσα και γύρω από τα σφαιρίδια προκύπτει ένα μεταβαλλόμενο ηλεκτρικό πεδίο το οποίο συνοδεύεται από ένα χρονικά επίσης μεταβαλλόμενο μαγνητικό πεδίο.
Το τελευταίο επιδρά στην μαγνητική βελόνα και την περιστρέφει μεταβιβάζοντας σ’ αυτήν μέρος της ενέργειας που δόθηκε στην μηχανή για την περιστροφή της.
Αποδεικνύεται δηλαδή ότι το μαγνητικό πεδίο όταν είναι χρονικά μεταβαλλόμενο μεταφέρει ενέργεια.
Προεκτεινόμενοι μπορούμε να πούμε για ρεύμα μετατόπισης .
Θα είχε ενδιαφέρον να δοκιμάσεις Δημήτρη και με σπινθήρα.
Το βλέπω δύσκολο αυτή η γρήγορη περιστροφή να οφείλεται σε μαγνητικό πεδίο. Το ηλεκτρικό ρεύμα μεταξύ των ακροδεκτών της Wimshurst πρέπει να είναι πολύ ασθενικό (όταν δεν υπάρχει σπινθήρας). Επίσης για να δημιουργείται υπολογίσιμο μαγνητικό πεδίο από μεταβαλλόμενο ηλεκτρικό πεδίο θα πρέπει η μεταβολή του ηλεκτρικού πεδίου να είναι αρκετά γρήγορη πράγμα που δεν συμβαίνει εδώ.
Ίσως πρέπει να εξεταστεί και η περίπτωση να επάγονται αντίθετα φορτία στα άκρα της μαγνητικής βελόνας από το ισχυρότατο ανομοιογενές ηλεκτρικό πεδίο.
Θα πρότεινα στον Δημήτρη να απομαγνητίσει την μαγνητική βελόνα (π.χ. με την βοήθεια πηνίου που διαρρέεται από ισχυρό εναλλασσόμενο ρεύμα) και να επαναλάβει το πείραμα , ή αν διαθέτει MultiLog να προσπαθήσει να ανιχνεύσει με τον αισθητήρα μαγνητικού πεδίου την ύπαρξη πρόσθετου μαγνητικού πεδίου κοντά στους ακροδέκτες της Wimshurst
Ευχαριστώ όλους για το ενδιαφέρον και τις ιδέες.
Επειδή δεν έχω MultiLog θα ξεκινήσω με πιο απλούς ελέγχους π.χ. ( μη μαγνητισμένο σιδηρομαγνητικό υλικό π.χ. σακοράφα;).
Ίσως μπορώ να ελέγξω το μαγνητικό πεδίο και με ένα πηνίο με πάρα πολλές σπείρες συνδεδεμένο με μικροαμπερόμετρο ( κυκλοφορούσε ένα για την αρχή επίδειξης της λειτουργίας των αμπερομέτρων που ήταν πολύ ευαίσθητο και σε ασθενή μαγνητικά πεδία.)
Ίσως ενδιαφερθεί και κάποιος από ΕΚΦΕ , γιατί…. δεν ήμουν ποτέ ιδιαίτερα καλός στα μαστορέματα.
Νάστε καλά.
Διονυση Καλησπερα…Επισης εκανα και …αλλη μια σκεψη …Εβαλα το ηλεκτροσκοπιο σε μια αρκετα μεγαλη αποσταση απο την Wimshurst …σε διαφορες θεσεις και παρατηρησα την κινηση των φυλλων του…Καπου εκει καταληγω…και εγω…
Γιάννη Μπράβο
είχα την αίσθηση ότι γίνεται αλλά προσπαθούσα μέρες και δεν τα εχω καταφέρει.
Συμφωνώ με Δημήτρη Βλάχο ( και τον Μάργαρη )
Ίσως όμως συνεισφέρει και κάποιο άλλο φαινόμενο: Πιθανόν η επαγωγή αντίθετων φορτίων στο άκρο που προσεγγίζει κάποιον πόλο δημιουργεί κάποιου είδους ταλάντωση ηλεκτρική και μέσα στο μέταλλο. Aν αυτή παρουσιάζει μια μικρή διαφορά φάσης ( υστέρηση ) σε σχέση με την ταλάντωση του μεγέθους απόσταση (πόλου μηχανής και άκρου μετάλλου) τότε έχουμε σίγουρα την δυνατότητα επιτάχυνσης με αύξηση της έντασης του πεδίου. Ypothesis figo.
Δημήτρη Καλησπερα ..Παρατηρησα επισης οτι πριν μπει σε περιστροφη παρουσιαζει …μια μικρη ταλαντωση …και για να μπει σε περιστροφη…χρειαζεται μια μικρη ωθηση…οσο την διαφορα φασης που αναφερεις…ειναι πολυ φανερη …στο ηλεκτροσκοπιο…Επισης κατι αλλο παρατηρησα…Οταν εφερνα το λαμακι του αλουμινιου κοντα στους ακροδεκτες τη μηχανης …ξεσπουσαν μικρης εντασης σπινθηρες …και φαινοταν…σαν να ηταν…(μπορει και να ηταν )...κλειστο κυκλωμα με πηγη…και αποδεκτη..Πολυ ενδιαφερον πειραμα..
Γκενές Δημήτρης είπε:
Μάλλον “ο βασιλιάς είναι γυμνός”
δηλαδή η μαγνητική βελόνα λειτουργεί ως απλά βελόνα,
άρα το ίδιο με τον στρόβιλο,
δηλαδή στο κενό δεν …
Πάνο ευχαριστώ για τον χρόνο και τις σκέψεις σου.
Δεν αποκλείω τίποτα αλλά έχω την αίσθηση ότι το φαινόμενο δεν θα εέχει τόσο περίπλοκη ερμηνεία (ή τόσο απλή ).
Κυριακόπουλε έχω φτιάξει ένα i.p. (Επισυναπτόμενο)
Αλλά δεν βρίσκω τρόπο να κάνω μεταβαλλόμενο το φορτίο των ακροδεκτών .
Αν μπορείς να βοηθήσεις ;
Έτσι από περιέργεια…
Το καλύτερο που μπορώ να κάνω είναι αυτό.
Με διπλό κλικ σε κάθε μπαλάκι φαίνεται πως μεταβάλλεται το φορτίο του. Τα μπαλάκια τα συνδεδεμένα με τη ράβδο αλλάζουν φορτίο όταν αλλάζει πρόσημο η χ συντεταγμένη τους.
Ταιριάζει όμως ότι έκανα με φόρτιση επαγωγική;
Γιάννη Κυριακόπουλε στο IP που έφτιαξες δώσε αρχική γωνιακή ταχύτητα -155 r/s και κάνε την ακρίβεια 0.001. Το αποτέλεσμα μοιάζει πολύ με το πείραμα….
Εν τάξει.
Το έκανα.
Όμως η βελόνα του Δημήτρη είναι αρχικά ακίνητη.
Γιάννη Ευχαριστώ πάρα πολύ.
1. Δεν είχα ακυρώσει την βαρύτητα.
2. Είμαι σίγουρος ότι από i.p. ΜΟΝΟ δεν βγάζουμε συμπέρασμα αλλά. Απλά βλέπουμε παραμέτρους που δεν τις έχουμε σκεφτεί πρίν
3. Όταν αφήνω να τρέξουν αρκετά το δικό σου βλέπω τα φορτία να ….αποκολλώνται;
Θα το απαντήσουμε όταν ωριμάσει….είμαστε πολλοί και είναι απλά μια παρατήρηση.
Δημήτρη είναι bugs του προγράμματος.
Σπύρο το σφάλμα ολοκλήρωσης έχω βάλει στο 0.001
Αν υπάρχουν, η φλόγα θα πλαγιάζει …
Μην βάλλεις καπνό στο στόμα σου.