web analytics

Τραβήξτε το ένα βιβλίο μέσα από το άλλο

_1Δημοσιεύτηκε από το χρήστη Σαράντος Οικονομίδης στις 8 Σεπτέμβριος 2013 στις 10:50 στην ομάδα Ολυμπιάδες Φυσικής

Τα φύλλα δύο ίδιων βιβλίων Α και Β, χωρίς εξώφυλλα, υπερκαλύπτουν το ένα το άλλο. Η μάζα κάθε βιβλίου είναι 1000g και το κάθε βιβλίο έχει 200 φύλλα. Ο συντελεστής τριβής μεταξύ των φύλλων είναι μ=0,3.To A είναι στερεωμένο στο τραπέζι. Βρείτε το μέτρο της ελάχιστης οριζόντιας δύναμης Fmin που πρέπει να ασκηθεί στο Β ώστε να αρχίσει να εξέρχεται από το Α. Θεωρείστε ότι το πρώτο επάνω φύλλο του Α είναι κάτω από το πρώτο φύλλο του Β και ότι η επιτάχυνση λόγω της βαρύτητας είναι g=9,8m/s2.

Απάντηση:

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
1 Σχόλιο
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
admin
Διαχειριστής
06/11/2016 4:10 ΜΜ

Απάντηση από τον/την Κορκίζογλου Πρόδρομος στις 8 Σεπτέμβριος 2013 στις 13:08

Σαράντο καλημέρα. Πολύ καλή για διαγωνισμό Φυσικής. Καλή Σχολική χρονιά με υγεία ,εμπνεύσεις,δημιουργητικότητα.

Απάντηση από τον/την Σαράντος Οικονομίδης στις 8 Σεπτέμβριος 2013 στις 14:46

Πρόδρομε καλημέρα και σε ευχαριστώ πολύ. Σου εύχομαι και εγώ μια καλή σχολική χρονιά και να είσαι καλά και πάντα δυνατός και δημιουργικός.

 Απάντηση από τον/την Βαγγέλης Κουντούρης στις 8 Σεπτέμβριος 2013 στις 18:59

καλή χρονιά σε όλους

Πολύ έξυπνη Σαράντο,

αλλά δυσνόητη η εκφώνηση,

χρειάζεται καλύτερη περιγραφή,

ίσως και ένα σχήμα…

 Απάντηση από τον/την Σαράντος Οικονομίδης στις 8 Σεπτέμβριος 2013 στις 19:36

Καλησπέρα Βαγγέλη. Ναι έχεις δίκιο για το σχήμα σίγουρα, αλλά που ο χρόνος;…Πάντως μου έκανε εντύπωση ότι οι περισσότεροι ανταποκρίθηκαν ικανοποιητικά αφού δόθηκαν και προφορικές εξηγήσεις στο θέμα αυτό.

Να είσαι καλά

 Απάντηση από τον/την Ηλίας Ζαρνάς στις 8 Σεπτέμβριος 2013 στις 20:09

Καλησπέρα Σαράντο . Αν οι σελίδες των 2 βιβλίων είναι σε κατακόρυφο επίπεδο , νομίζω πως δεν αποχωρίζονται τα 2 βιβλία (Κρατάμε το  και δεν πέφτει το άλλο ,ακόμα κι αν το τραβάμε) . Αν πράγματικά αυτό συμβαίνει εχεις υπ οψιν σου κάποια εξήγηση .

Καταγραφή1 Απάντηση από τον/την ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΟΓΡΑΜΑΤΖΑΚΗΣ στις 8 Σεπτέμβριος 2013 στις 20:36

Σαράντο ωραίο και έξυπνο.

Ο κόλπος του Μεραμπέλου ήταν σήμερα πανέμορφος.

Έτσι για να …ζηλέψεις.

 Απάντηση από τον/την Βαγγέλης Κουντούρης στις 8 Σεπτέμβριος 2013 στις 20:53

Ωχ!
Τώρα είδα ότι υπάρχει και η λύση.
Νόμιζα ότι επρόκειτο για πρόβλημα εβδομάδας

και πάλευα με το τρίτο φύλλο για να βρω τη γενική σχέση.
Δεύτερο ωχ!
Νομίζεις Ηλία ή έχεις κάνει πείραμα;
γιατί αν το πείραμα δείχνει ότι δεν…, αυτό και ισχύει.
Σαράντο
και για την οριζόντια περίπτωση,
αν αεροστεγώς τα φύλλα,
μήπως ο συντελεστής τριβής γίνεται τεράστιος,

άρα και η δύναμη;

 Απάντηση από τον/την Ηλίας Ζαρνάς στις 8 Σεπτέμβριος 2013 στις 21:26

Βαγγέλη εχεις δίκιο , ναι έχω κάνει το πείραμα χρησιμοποιώντας 2 «χρυσούς οδηγούς»

 Απάντηση από τον/την Σαράντος Οικονομίδης στις 8 Σεπτέμβριος 2013 στις 21:29

Hλία καλησπέρα. Ναι έπρεπε στην εκφώνηση να αναφέρεται ότι τα φύλλα είναι οριζόντια αλλά αυτό το είπαμε  στους μαθητές και εδώ είναι σημαντική η έλλειψη του σχήματος. Αυτό που αναφέρεις δεν το έχω ξανακούσει  ούτε δοκιμάσει. Νομίζω ότι θα μπορούσε να συμβαίνει αν ήταν αεροστεγώς όπως λέει ο Βαγγέλης όμως δε νομίζω ότι μπορούμε να υποθέσουμε ότι γίνεται αυτό ούτε νομίζω ότι πειραματικά επαληθεύεται έτσι απλά κάτι τέτοιο, δηλαδή δεν έχω ιδέα…..Βαγγέλη γιατί να γίνεται τεράστιος ο συντελεστής τριβής; Νομίζω ότι η τριβή πράγματι θα ήταν πολύ μεγαλύτερη.

Γιάννη ζηλεύω πολύ….ζηλεύω πολύ…  Πάντως η φωτό δεν είναι από τον κόλπο του Μεράμπελου…. έτσι..;

Να είσαστε καλά

 Απάντηση από τον/την Εμμανουήλ Λαμπράκης στις 8 Σεπτέμβριος 2013 στις 22:03

Σαράντο καλησπέρα και καλή χρονιά

Πολύ ενδιαφέρον θέμα.

Καταγραφή1 Απάντηση από τον/την ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΟΓΡΑΜΑΤΖΑΚΗΣ στις 8 Σεπτέμβριος 2013 στις 22:10

Σαράντο δεν είναι κόλπος του Μεραμπέλου.

Αυτός είναι φίλε μου.

img_0695

Απάντηση από τον/την Σαράντος Οικονομίδης στις 8 Σεπτέμβριος 2013 στις 22:31

Μανώλη σε ευχαριστώ πολύ. Μακάρι η ευχή σου να βγει γιατί τα πράγματα μου φαίνονται πολύ δύσκολα. Να είσαι πάντα καλά.

Βέβαια Γιάννη..:-)

Απάντηση από τον/την Φιορεντίνος Γιάννης στις 8 Σεπτέμβριος 2013 στις 22:46

Καλησπέρα και καλή σχολική χρονιά σε όλους.

Σαράντο πολύ όμορφη ιδέα!

Απάντηση από τον/την Ανδρέας Ιωάννου Κασσέτας στις 9 Σεπτέμβριος 2013 στις 0:04

Αγαπητέ Σαράντο

Ένα θέμα όπως αυτό που προτείνεις

εκτός του ότι εμπλουτίζει το αρχείο με θέματα για την Ολυμπιάδα

α. Προσφέρει κίνητρο σε μας τους άλλους να ενεργοποιήσουμε τη φαντασία μας για ένα ακόμα θέμα, αλλά και

β. Ενθαρρύνει όλους όσους αναζητούν μια ισορροπία ανάμεσα στο έμπρακτο – στο αριστοτελική πτυχή της επιστήμης μας – και στις  θεωρητικές αναζητήσεις.

Συμβαίνει να γνωρίζω καθόλου λίγους εκπαιδευτικούς οι οποίοι έχουν φέρει στην τάξη παλιούς τηλεφωνικούς καταλόγους και έχουν αναθέσει σε διδασκόμενους να εμπλέξουν τις σελίδες και στη συνέχεια να επιχειρήσουν

να αποσπάσουν τον έναν από τον άλλο. Άλλοι πάλι το έχουν δοκιμάσει με δύο ίδια σχολικά βιβλία φυσικής ως αφετηρία για τη διδασκαλία της έννοιας στατική τριβή.

Να σαι καλά

ο Ανδρέας

Απάντηση από τον/την Σαράντος Οικονομίδης στις 9 Σεπτέμβριος 2013 στις 0:53

Γιάννη σε ευχαριστώ και εύχομαι και εγώ καλό κουράγιο. Δάσκαλε Αντρέα σε ευχαριστώ πολύ.

Να είσαι καλά να μας εμπνέεις.

Απάντηση από τον/την Σαράντος Οικονομίδης στις 9 Σεπτέμβριος 2013 στις 1:29

H «γαντζοδύναμη» στατική τριβή λέτε να ευθύνεται γι αυτό που λέει ο Ηλίας; Μήπως σπρώχνονται οριζόντια τα φύλλα και εμφανίζεται; Είναι δε τόσα πολλά τα φύλλα που την καθιστούν πολύ μεγάλη;

Απάντηση από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 9 Σεπτέμβριος 2013 στις 7:57

Καλημέρα Σαράντο.

Πολύ καλή η ιδέα της άσκησης. Δόθηκε σε κάποιο διαγωνισμό ή στα πλαίσια προετοιμασίας της ομάδας;

Απάντηση από τον/την Τίνα Νάντσου στις 9 Σεπτέμβριος 2013 στις 8:42

Μπράβο Σαράντο. Πολύ ενδιαφέρον θέμα και δύσκολο. Καλημέρα και καλή χρονιά!

Απάντηση από τον/την Σαράντος Οικονομίδης στις 9 Σεπτέμβριος 2013 στις 15:38

Διονύση σε ευχαριστώ, το θέμα τέθηκε φέτος στη Β φάση του ΠΔΦ. Είπα να το βάλω και μόνο του και να που τέθηκαν κάποια ερωτήματα, εμπειρίες και απόψεις που δεν τις είχα σκεφτεί.

Τίνα σε ευχαριστώ και σου εύχομαι και εγώ καλή χρονιά. Σήμερα γύρισα απογοητευμένος από το σχολείο. Για πολλοστή φορά έλλειπαν βρύσες και φρεάτια από το προαύλιο χώρο τα οποία μόλις είχαμε αποκαταστήσει. Άντε πάλι από την αρχή και δε βρίσκεις εύκολα φρεάτια. Όσον αφορά τις βρύσες μας προτάθηκε να βάλουμε πλαστικές….

Απάντηση από τον/την Βαγγέλης Κουντούρης στις 9 Σεπτέμβριος 2013 στις 15:58

Habemus papam!

Εννοείται πραγματοποίησα

(δεν έβλεπα την ώρα…) και

επιβεβαίωσα το πείραμα που λέει ο Ηλίας

(και με οριζόντια τα βιβλία)

Μπράβο Ηλία!

Πράγματι δεν «ξεκολλάνε»

Εξακολουθώ να θεωρώ ότι και ο συντελεστής τριβής έχει μεγαλώσει

αλλά και, κυρίως, οι πιεστικές δυνάμεις,(αν αεροστεγώς)

λόγω της ατμοσφαιρικής πίεσης εξωτερικά και της μηδέν εσωτερικά, είναι τεράστιες

και άρα γίνονται τεράστιες και οι δυνάμεις τριβής

(αν επιχειρήσετε το πείραμα,

σκεφτείτε ότι μετά θα πρέπει να ξεκολλήσετε τα φύλλα ένα-ένα,

δε γίνεται με τη μία…)

 

(Γιάννη

ένα χταπόδι που φαίνεται δεξιά στον κόλπο Μεραμπέλου…, το γνωστό κόλπο…, κατεψυγμένο, 4 κιλά, δήθεν μόλις το χτυπήσαμε, άστο να λιαστεί;

Σαράντο

οι σχολικοί φύλακες, παναπεί, ήτανε χρήσιμοι…)

Απάντηση από τον/την Ηλίας Ζαρνάς στις 9 Σεπτέμβριος 2013 στις 22:30

Βαγγέλη Καλησπέρα αν μπορείς ρίξε μετάφραση στο » Habemus papam!»

Η μετάφραση της google απο λατινικά σε ελληνικά βγάζει «έχουμε ένα »

Απάντηση από τον/την Βαγγέλης Κουντούρης στις 9 Σεπτέμβριος 2013 στις 23:15

«Ως εκ του Κλασσικού…»

(4 χρόνια Λατινικά υψηλότατου επιπέδου,

μέχρι και την Αινειάδα διδάχτηκα στα Λατινικά,

βαθμός στη Γ΄Λυκείου 20)

Habemus papam

ήταν η φράση με την οποία ο αρχικαρδινάλιος

ανακοίνωνε στους πιστούς που είχαν συγκεντρωθεί στο προαύλιο του Βατικανού

ότι εξελέγη Πάπας,

“έχουμε Πάπα” σήμαινε κυριολεξία,

μεταφορικά σήμερα σημαίνει: υπάρχει απάντηση,  λύθηκε ένα πρόβλημα

(μετά από πολλές ψηφοφορίες ενίοτε

και μετά  τον “άσπρο καπνό” που είχε βγει από την Καμινάδα

και μετά, χμ…, το ψάξιμο του εκλεγέντος από τον νεότερο των Καρδιναλίων

και την επιβεβαίωση, δια της αφής, ότι ο εκλεγείς ήταν αρσενικός,

εξ ου και η φράση “έπιασε τον Πάπα από …”,

μεγάλη τιμή για τον “πιάσαντα”,

διαδικασία που εξακολουθεί να τηρείται και σήμερα βεβαίως-βεβαίως… )

Απάντηση από τον/την ΚΡΙΚΕΛΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ στις 11 Σεπτέμβριος 2013 στις 18:13

Δες τε και αυτό!!!!!!!! http://www.youtube.com/watch?v=AHq82D78Igg, διότι το πείραμα πρέπει να συμβαδίζει με την θεωρία.

Απάντηση από τον/την Σαράντος Οικονομίδης στις 11 Σεπτέμβριος 2013 στις 21:58

Αγαπητέ Αλέξανδρε καλησπέρα. Σε ευχαριστώ για το βίντεο. Δεν το είχα δει. Πραγματικά εντυπωσιακό. Παρατηρώ ότι δεν είναι οι σελίδες η μία κάτω από την άλλη ολόκληρες αλλά μέρος τους και το υπόλοιπο πιέζεται από τα ξύλα για το τράβηγμα.

Να είσαι καλά