Ένα ακόμα απαιτητικό διαγώνισμα, με πολύ πρωτότυπα θέματα όπως μας έχει συνηθίσει ο Παύλος… Αλήθεια πως τα σκέφτεσαι όλα αυτά; Συνέχισε να μας δίνεις τροφή για σκέψη και συζήτηση… Πολλά από τα θέματά σου θα τα χρησιμοποιήσω στην τελική επανάληψη που θα κάνω στους μαθητές μου…
Β1γ. Βασίλη οι μάζες του πρωτονίου και νετρονίου, γράφω ότι θεωρούνται ίσες (από μόνη της η λέξη υπέχει προσέγγιση ) και όχι ότι είναι ίσες .Νομίζω ότι τα ίδια σου γράφει και ο Αντώνης.
Η επιμονή και η αναφορά σ΄αυτό κούρασε αρκετά συναδέλφους και μαθητές.
Β3γ. Επαναλαμβάνω ότι δίνω ενδεικτικές απαντήσεις και όχι λύσεις, καθώς για το 4oκαι 5ο δ/μα εκτός από την τιμή αραίωσης 10V, θα μπορούσε να ήταν και άλλες τιμές.
Β3δ. Στόχος μου σε Λυκειακό επίπεδο για τις εξετάσεις , είναι να δουν οι μαθητές (και αυτό είναι το ζητούμενο για μένα) ότι πέραν της εκλύσεως αερίου , καθίζησης ιζημάτων και αλλαγής χρωμάτων των δ/των, μπορούν να χρησιμοποιούν στις διακρίσεις , οποιοδήποτε εργαστηριακό αποτέλεσμα μπορεί να γίνει αντιληπτό δια των αισθήσεων μας, όπως στην προκειμένη περίπτωση η αύξηση της θερμοκρασίας.
Άλλωστε οι μαθητές γνωρίζουν ότι οι καταλυτικές αντιδράσεις γίνονται και χωρίς καταλύτες, άλλα πολύ πιο αργά και δεν έχουν τις απαιτούμενες γνώσεις χημικής κινητικής.
Επειδή δηλαδή μας ενδιαφέρει μόνο το ποιοτικό αποτέλεσμα, θεώρησα ότι δεν χρειάζεται απαραίτητα να αναφερθώ σε θερμαινόμενους καταλύτες , σε μεθόδους υδρογόνωσης με βοράνια , αυξημένες πιέσεις κ.λ.π.
Δυνατό το διαγώνισμα σας για δυνατούς μαθητές βέβαια που αν μπορούν να λύσουν αυτά τα θέματα δεν θα χουν κανένα πρόβλημα στις πανελλήνιες!
Να πω κάτι όμως.
Στα σημεία που έχει επισημάνει ο κ. Δουκατζής έχει δίκιο.
Για το p και το n ας δίνουμε τις μάζες ή τι θέλουμε να θεωρήσει ο μαθητής ώστε να τον τεστάρουμε αν έχει κριτική ικανότητα όχι αν θα πάρει ίσο ή περίπου ίσο το m.
Επίσης για τα ισότοπα του Η νομίζω θα πρέπει να γίνεται αναφορά ότι αναφερόμαστε στο D(δευτέριο) ή στο Τ(τρίτιο), αλλιώς θεωρώ ότι βάζουμε τρικλοποδιά στον μαθητή και όχι τον εξετάζουμε ουσιαστικά.
Και για το τελευταίο με την Υδρογόνωση αλκενίων, νομίζω ήταν μία άτυχη επιλογή, γιατί εντάξει οι αλλαγές χρώματος (οξειδωτικά ή δείκτες) οι φυσαλίδες τα ιζήματα, αλλά μία αντίδραση που πρακτικά δεν θα γίνει, εμείς να την θέλουμε με καλή απόδοση ώστε να γίνει αισθητή η μεταβολή της θερμοκρασίας με το χέρι δεν είναι τραβηγμένο;
Δεν έχω κάτι άλλο να πω, το αφήνω στην κρίση των συναδέλφων.
Να αναμασάμε τα ίδια και να προσπαθώ να αποδείξω ότι δεν είμαι ελέφαντας δεν έχει νόημα, το νόημα είναι να βλέπουμε τα πιθανά λάθη που καλοπροαίρετα επισημαίνουν οι συνάδελφοι και ….
Μου το αφιερώνω.
"Έβγαλε βρωμα η ιστορία ότι ξοφλήσαμε
είμαστε λέει το παρατράγουδο στα ωραία άσματα …"
Πολλές πρωτότυπες ιδέες και ασκήσεις που κρατούν αμείωτο το ενδιαφέρον μαθητών και καθηγητών. Είναι ικανές να ανιχνεύσουν το επίπεδο κατανόησης περιοχών της εξεταστέας ύλης που συχνά παραβλέπονται και άρα ιδιαίτερα χρήσιμες. Ιδιαίτερα μου άρεσε η ιδέα στο Α3, το Α5-ii (mol/g σε πολυμερισμό που βασανίζει αρκετούς μαθητές), το Β1-ε (πάντα μου άρεσε η ιδέα άσκησης με pH σε θ πέραν των 25 C), το B3-α, το Β3-γ (διάκριση διαλυμάτων με αραίωση και πεχαμέτρηση, ευφυέστατο θέμα!!), το Δ4 (ευφυέστατη χρήση του α του δείκτη!)
Κύριε Μπασδάρα, ευχαριστούμε για τις πρωτότυπες ιδέες και ασκήσεις που μας παρέχετε. Ακόμη και αν ορισμένες είναι δύσκολες για το μέσο μαθητή, σίγουρα είναι διδακτικές με την καθοδήγηση ενός δασκάλου. Είναι ασκήσεις και ιδέες που ανεβάζουν επίπεδο μαθητές αλλά και καθηγητές θα έλεγα. Περιμένουμε την συνέχεια και των ασκήσεων εδώ στο ylikonet αλλά και του βιβλίου σας!
Γειά σας, όσον αφορά το Δ4 θα μπορούσατε να μου δώσετε μια σύντομη απάντηση για το πώς θα βρούμε ποια είναι η τιμή του Ph διότι εγώ την έβαλα 5.5 δηλαδή την οριακή πλήρη αλλαγή του χρώματος στο κόκκινο και μου βγήκαν τα συγκεκριμένα νούμερα αλλά είναι η σκέψη μου σωστή?
Ένα ακόμα απαιτητικό διαγώνισμα, με πολύ πρωτότυπα θέματα όπως μας έχει συνηθίσει ο Παύλος… Αλήθεια πως τα σκέφτεσαι όλα αυτά; Συνέχισε να μας δίνεις τροφή για σκέψη και συζήτηση… Πολλά από τα θέματά σου θα τα χρησιμοποιήσω στην τελική επανάληψη που θα κάνω στους μαθητές μου…
Β1γ. Βασίλη οι μάζες του πρωτονίου και νετρονίου, γράφω ότι θεωρούνται ίσες (από μόνη της η λέξη υπέχει προσέγγιση ) και όχι ότι είναι ίσες .Νομίζω ότι τα ίδια σου γράφει και ο Αντώνης.
Η επιμονή και η αναφορά σ΄αυτό κούρασε αρκετά συναδέλφους και μαθητές.
Β3γ. Επαναλαμβάνω ότι δίνω ενδεικτικές απαντήσεις και όχι λύσεις, καθώς για το 4o και 5ο δ/μα εκτός από την τιμή αραίωσης 10V, θα μπορούσε να ήταν και άλλες τιμές.
Β3δ. Στόχος μου σε Λυκειακό επίπεδο για τις εξετάσεις , είναι να δουν οι μαθητές (και αυτό είναι το ζητούμενο για μένα) ότι πέραν της εκλύσεως αερίου , καθίζησης ιζημάτων και αλλαγής χρωμάτων των δ/των, μπορούν να χρησιμοποιούν στις διακρίσεις , οποιοδήποτε εργαστηριακό αποτέλεσμα μπορεί να γίνει αντιληπτό δια των αισθήσεων μας, όπως στην προκειμένη περίπτωση η αύξηση της θερμοκρασίας.
Άλλωστε οι μαθητές γνωρίζουν ότι οι καταλυτικές αντιδράσεις γίνονται και χωρίς καταλύτες, άλλα πολύ πιο αργά και δεν έχουν τις απαιτούμενες γνώσεις χημικής κινητικής.
Επειδή δηλαδή μας ενδιαφέρει μόνο το ποιοτικό αποτέλεσμα, θεώρησα ότι δεν χρειάζεται απαραίτητα να αναφερθώ σε θερμαινόμενους καταλύτες , σε μεθόδους υδρογόνωσης με βοράνια , αυξημένες πιέσεις κ.λ.π.
Κύριε Μπασδάρα Καλησπέρα.
Δυνατό το διαγώνισμα σας για δυνατούς μαθητές βέβαια που αν μπορούν να λύσουν αυτά τα θέματα δεν θα χουν κανένα πρόβλημα στις πανελλήνιες!
Να πω κάτι όμως.
Στα σημεία που έχει επισημάνει ο κ. Δουκατζής έχει δίκιο.
Για το p και το n ας δίνουμε τις μάζες ή τι θέλουμε να θεωρήσει ο μαθητής ώστε να τον τεστάρουμε αν έχει κριτική ικανότητα όχι αν θα πάρει ίσο ή περίπου ίσο το m.
Επίσης για τα ισότοπα του Η νομίζω θα πρέπει να γίνεται αναφορά ότι αναφερόμαστε στο D(δευτέριο) ή στο Τ(τρίτιο), αλλιώς θεωρώ ότι βάζουμε τρικλοποδιά στον μαθητή και όχι τον εξετάζουμε ουσιαστικά.
Και για το τελευταίο με την Υδρογόνωση αλκενίων, νομίζω ήταν μία άτυχη επιλογή, γιατί εντάξει οι αλλαγές χρώματος (οξειδωτικά ή δείκτες) οι φυσαλίδες τα ιζήματα, αλλά μία αντίδραση που πρακτικά δεν θα γίνει, εμείς να την θέλουμε με καλή απόδοση ώστε να γίνει αισθητή η μεταβολή της θερμοκρασίας με το χέρι δεν είναι τραβηγμένο;
Παύλο καλησπέρα και πάλι.
Δεν έχω κάτι άλλο να πω, το αφήνω στην κρίση των συναδέλφων.
Να αναμασάμε τα ίδια και να προσπαθώ να αποδείξω ότι δεν είμαι ελέφαντας δεν έχει νόημα, το νόημα είναι να βλέπουμε τα πιθανά λάθη που καλοπροαίρετα επισημαίνουν οι συνάδελφοι και ….
Μου το αφιερώνω.
"Έβγαλε βρωμα η ιστορία ότι ξοφλήσαμε
είμαστε λέει το παρατράγουδο στα ωραία άσματα …"
Πολλές πρωτότυπες ιδέες και ασκήσεις που κρατούν αμείωτο το ενδιαφέρον μαθητών και καθηγητών. Είναι ικανές να ανιχνεύσουν το επίπεδο κατανόησης περιοχών της εξεταστέας ύλης που συχνά παραβλέπονται και άρα ιδιαίτερα χρήσιμες. Ιδιαίτερα μου άρεσε η ιδέα στο Α3, το Α5-ii (mol/g σε πολυμερισμό που βασανίζει αρκετούς μαθητές), το Β1-ε (πάντα μου άρεσε η ιδέα άσκησης με pH σε θ πέραν των 25 C), το B3-α, το Β3-γ (διάκριση διαλυμάτων με αραίωση και πεχαμέτρηση, ευφυέστατο θέμα!!), το Δ4 (ευφυέστατη χρήση του α του δείκτη!)
Κύριε Μπασδάρα, ευχαριστούμε για τις πρωτότυπες ιδέες και ασκήσεις που μας παρέχετε. Ακόμη και αν ορισμένες είναι δύσκολες για το μέσο μαθητή, σίγουρα είναι διδακτικές με την καθοδήγηση ενός δασκάλου. Είναι ασκήσεις και ιδέες που ανεβάζουν επίπεδο μαθητές αλλά και καθηγητές θα έλεγα. Περιμένουμε την συνέχεια και των ασκήσεων εδώ στο ylikonet αλλά και του βιβλίου σας!
Γειά σας, όσον αφορά το Δ4 θα μπορούσατε να μου δώσετε μια σύντομη απάντηση για το πώς θα βρούμε ποια είναι η τιμή του Ph διότι εγώ την έβαλα 5.5 δηλαδή την οριακή πλήρη αλλαγή του χρώματος στο κόκκινο και μου βγήκαν τα συγκεκριμένα νούμερα αλλά είναι η σκέψη μου σωστή?