web analytics

Θέματα Πανελλαδικών εξετάσεων στη Φυσική 2020

Τα σημερινά θέματα Φυσικής, θα αναρτηθούν εδώ, αμέσως μόλις ανακοινωθούν.

Για τα θέματα Φυσικής πατήστε εδώ.

Για τα θέματα ‘ΦΥΣΙΚΗ (Ημερήσια)’ παλαιό σύστημα, πατήστε εδώ.

Για τα θέματα ‘ΦΥΣΙΚΗ (Εσπερινά)’  παλαιό σύστημα, πατήστε εδώ.

Οι λύσεις των θεμάτων Β, Γ και Δ από τον Κώστα Ψυλάκο, τον οποίο ευχαριστώ.

Οι αντίστοιχες λύσεις των θεμάτων του παλαιού συστήματος, ξανά από τον Κώστα Ψυλάκο.

Τα θέματα του νέου συστήματος σε Word από τον Χρήστο Τσουκάτο, τον οποίο ευχαριστώ.

 

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
422 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Το ευκολότερο πράγμα σήμερα είναι να παριστάνεις τον προφήτη.

Ας τον παραστήσω πάλι, ως μία απατεών καφετζού που λέγουσα γενικότητες πέφτει μέσα στις προβλέψεις της.

Έγραψα το σωτήριον έτος 2015 μίαν "Προς θεματοδότας επιστολήν".

Επαληθεύεται κάθε χρόνο.

Σταθείτε κυρίως (ή μόνο) λίγο πριν το τέλος όπου όλοι είναι ευχαριστημένοι. Γονείς, παιδιά, διδάσκοντες, ΚΕΕ.

Γεώργιος Μπανιάς
22/06/2020 9:32 ΜΜ

Για το Δ5 με το παλαιο, μαθητες και καθηγητες μας προκαταλαμβανει η εικονα απο την ΚΧΟ στο επιπεδο , που οταν το ιδιο σημειο ξαναβρεθει στο εδαφος κανει και μια πλητη στροφη -η επιβατικη ακτινα , που παρακολουθει το υλικο σημειο εχει τον ιδιο προσανατολισμο.

Προτιμω την λυση που προτεινατε παραπανω με ucmκυκλικης κινησης =uγρ.περιφερειας .

Και η λυση του Κωστα πολυ καλη με τις γωνιες στροφης.

Για να το καταλαβω ο ιδιος και να καλυψω το κενο , εξαιτιας της προκαταληψης με την ΚΧΟ στο επιπεδο , χρειαστηκε να εντοπισω οτι οταν το ιδιο σημειο στην ΚΧΟ σε καμπυλογραμμη επιφανεια ξαναβρεθει στο εδαφος , η επιβατικη ακτινα δεν εχει τον ιδιο προσανατολισμο, οποτε αναλογα την καμπυλογραμμη επιφανεια μπορει να εχει διαγραψει λιγοτερο ή περισσοτερο απο μια στροφη κατα την γωνια στροφης φ στην κυκλικη κινηση του cm ακτινας R-r.

Βαγγέλης Κουντούρης

επειδή διάβασα όλα τα αρνητικά σχόλια για το Δ5 (ατυχές, δεν έπρεπε να μπει, απαράδεκτο για μαθητές, δύσκολο, βαθμολογικά απάντησαν λάθος, φροντιστήρια απάντησαν λάθος, η ΚΕΕ δεν απάντησε, κάποια ένωση δεν πήρε θέση κ.α.)

η δική μου θέση: συμφωνώ ότι δύσκολο, αλλά δεν με “χαλάει” κιόλας, σε εξετάσεις “παίζει” και η διακριτική ικανότητα, το δε συγκεκριμένο θέμα θεωρώ ότι απαιτεί, πέρα από γνώσεις, και ένα τι παραπάνω προσοχή, ελιγμό και ευστροφία

για όσους δεν το είδαν, έχω αναρτήσει μια εναλλακτική προσέγγιση, σχεδόν “με το νου”, με ελάχιστες πράξεις, εννοείται δεκτές οι κριτικές

Χρήστος Αγριόδημας
Αρχισυντάκτης

Καλησπέρα σε όλη την παρέα.

Το θεμα για το Δ5 του παλαιού τα έχουμε ξαναπεί πολλές φορές…. Διονύσης, Γιάννης, Βαγγέλης Κορφ. κ.α.

Με αφορμή το 2015 ο καθηγητής Θεχάρης Αποστολάτος -όπου παρεμπιπτόντως εδινε και ο γιος του σήμερα καλή επιτυχία εύχομαι- είχε αναλύσει το θέμα. Σε ερώτηση τι ισχύει γενικά είχε απαντήσει ότι 

Το τόξο ιδιοπερισρτροφης είναι ίδιο με το μήκος που διανύει το cm.

Η διάλεξη εδω Με αφορμή ένα πρόβλημα πανελλαδικών. Τι έμαθα από τα λάθη μου

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Καλησπέρα Βαγγέλη.

Την είδα. Είναι όμως περισσότερο εναρκτήρια σκέψη. Θα έχανε μόρια.

Διονύσης Μητρόπουλος
Αρχισυντάκτης
Απάντηση σε  Χρήστος Κατσαρός

Ευτυχώς που δεν έγραφα εγώ εξετάσεις! 

Χρήστος Αγριόδημας
Αρχισυντάκτης

Επιπλέον

Τα νομίσματα του Βαγγέλη ΕΔΩ

 

Τα τόξα του Γιάννη ΕΔΩ. Όπου βέβαια έχει κάνει τόσα πολλά που βρήκα μόνο αυτό καθώς τα άλλα είναι στο forumκαι δεν τα βρίσκω εύκολα.

Διονύσης Μητρόπουλος
Αρχισυντάκτης

Μια και δεν την πρόσεξε κανείς πιο πάνω, να επαναλάβω μια λύση για το Γ3, ώστε να θυμηθούμε και τον ορισμό της ΗΕΔ: 

Ε = dWπηγής / dq

και

Q = Wπηγής = ΣdW = 

= Ε Σdq = Eεπ qεπ = 0,8 J.

Γεώργιος Μπανιάς
22/06/2020 9:57 ΜΜ

Γιαννη Κ. για την κριτικη μου για τα θεματα για το ΝΕΟ , με καλυψες πληρως με το "Προς θεματοδότας επιστολήν"

Αν και δεν ειχαν καποια ιδαιτερη δυσκολια, ηταν απαιτητικα σε γνωσεις και χρονο και γραφονται δυσκολα ολα, καθοσον τα θεματα Γ και Δ ηταν συρραφη 3-4 ασκησεων  το καθενα. Αν δινονταν σαν ανεξαρτητες ασκησεις σιγουρα θα εγραφαν καλυτερα πολλοι μαθητες , που τωρα μπερδευτηκαν στην διακριση των επιμερους ασκησεων και τα συνθετα σχηματα.

Οσοι ηταν ψυχραιμοι και εσπασαν τα θεματα Γ και Δ σε μικρες ασκησεις , δεν αντιμετωπισαν ιδιαιτερη δυσκολια , περα απο την πιεση του χρονου.

Παναγιώτης Τζιουβάρας

Καλησπέρα στην παρέα,

Μαθητής μου, έχει λύσει όλα τα θέματα και έχει μοναδικό λάθος το Α1 (ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ). Επιμένει ότι για να είναι σωστό το γ θα έπρεπε να διευκρινίζεται στην εκφώνηση ότι το πλαίσιο είναι είτε ανοικτό είτε αμελητέας αντίστασης. Ως σωστή επιλογή έβαλε το α. Ποια είναι η γνώμη σας;

Φερφέλη Μάγδα
22/06/2020 10:25 ΜΜ

Χαίρετε, θα ήθελα να ρωτήσω στο Δ θέμα (παλαιό σύστημα) στον υπολογισμό της ροπής δύναμης κατά την εφαρμογή του θεμελιώδους νόμου στροφικής κίνησης, αν έχω πάρει λανθασμένες πλευρές ως κάθετες αποστάσεις του φορέα της δύναμης από τον άξονα περιστροφής της ράβδου με αποτέλεσμα να έχω συνημίτονο όπου χρειαζόταν ημίτονο και αντίστροφα θα χάσω όλα τα μόρια αφού βγήκε λανθασμένο αποτέλεσμα; Κι επίσης το λάθος αυτό το επανέλαβα και στα επόμενα ερωτήματα που χρειαζόταν η εφαρμογή του θεμελιώδους νόμου στροφικής κίνησης για την ράβδο, θα αφαιρεθούν μόρια και σε αυτά ή θα χρεωθεί ως ένα λάθος; 

Μανώλης Δρακάκης
22/06/2020 10:26 ΜΜ

Καλησπέρα συνάδελφοι.

Αποφορτισμένος από την πρωινή πίεση  στο βαθμολογικό , ας καταθέσω κι εγώ την ταπεινή μου γνώμη για τα φετινά  θέματα , όπως συνηθίζουμε να κάνουμε τα τελευταία χρόνια τέτοια μέρα στην φιλόξενη τούτη τη νησίδα.

Ας αρχίσω από τα θετικά.

1ο . Καθιερώθηκε ότι ο τύπος τύπος Εεπ = ΒυL  είναι δεκτός χωρίς απόδειξη.

Τούτο σε συνδυασμό με την αποδοχή του στρεφόμενου διανύσματος που έγινε πέρυσι και του θεωρήματος Τορικέλι , συνιστούν μια αναμφισβήτητη εξέλιξη στην κατεύθυνση της λογικής.

2ο.  Το Α θέμα  δεν είναι η αποθέωση της παπαγαλίας όπως παλιότερα.

Θετικό κι αυτό παρά τις επιφυλάξεις που διατυπώνονται για το Α3 που δεν με βρίσκουν σύμφωνο.

3ο.  Πολύ καλό και ενδιαφέρον το Β2.

Μπράβο σ’ αυτόν που είχε την ιδέα. 

Απαιτεί γνώση και κρίση.

4ο Δεν βγήκαν έξω από τα όρια της ύλης και των δυνατοτήτων των μαθητών , παρά τον μεγάλο τους όγκο.

Αρνητικά.

1.  Τα θέματα κινήθηκαν στην συνήθη λογική των τελευταίων χρόνων,  αυτή των βαρετών   τετριμμένων υπερπαραγωγών. Ένα νήμα κόπηκε πάλι ως συνήθως.

2. Δεν αξιοποιήθηκε η ευκαιρία για ένα ερώτημα ανάπτυξης – περιγραφής πχ από την πλούσια περιοχή του ηλεκτρομαγνητισμού.  

Αντίθετα τα θέματα στο σύνολό τους είναι η αποθέωση των πράξεων.

3. Στο Γ θέμα  αρχικά υπέθεσα ότι στο δεύτερο μαγνητικό πεδίο θα υπήρχε μια κάποια φαντασία στα ερωτήματα και μιας μορφή σύνδεσή τους με τη μηχανική.

Αντίθετα  ξαναζητείται η οριακή ταχύτητα που ο τρόπος υπολογισμού της είχε βαθμολογηθεί στο Γ1 , κατά συνέπεια δεν προσφέρει κάτι επί πλέον στην αξιολόγηση.

Πολύ καλό το ερώτημα με τη θερμότητα.

4. Στο Δ θέμα αντί για την αξιολόγηση της ελεύθερης πτώσης θα μπορούσε να ζητάει κάτι από την ύλη της Γ λυκείου πχ τη γραφική παράσταση χ = f(t).

To Δ5 είναι ένα ερώτημα αγγαρεία   χωρίς να  προσφέρει στην ουσιαστική αξιολόγηση.

Με λίγη προσπάθεια θα μπορούσε να ζητηθεί κάτι ποιό ουσιώδες πχ ρυθμός μεταβολής κάποιου μεγέθους ή το έργο κάποιας δύναμης.

Και τέλος στο Γ1.  Μήπως υπάρχουν δυο κινήσεις  εντός του Β1; Μία επιταχυνόμενη με μειούμενη επιτάχυνση όπως λένε οι ενδεικτικές απαντήσεις  και στη συνέχεια μια ευθύγραμμη ομαλή , , αφού ο ΚΛ έχοντας  αποκτήσει υορ  εισέρχεται στην περιοχή με Β2 = 0; Δηλαδή πριν βγει από το Β1 έχει υορ.

Καλή δύναμη σε όσους εμπλεκόμαστε στη βαθμολόγηση και

ΕΜΠΡΟΣ ΓΙΑ ΝΕΕΣ ΥΠΕΡΠΑΡΑΓΩΓΕΣ την επόμενη χρονιά.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης

Δεν μου πέρασε από το μυαλό Διονύση.

Γιάννης Κυριακόπουλος
Αρχισυντάκτης
Απάντηση σε  Γεώργιος Μπανιάς

Γιώργο…… πέρα από την πίεση του χρόνου…..

Θεοδωρόπουλος Ιωάννης
Απάντηση σε  Γεώργιος Μπανιάς

Γιώργο συμφωνώ με την άποψη περί σπασίματος  των θεμάτων , αλλά  διαφωνώ  στο Δ5 . Τελικά μάλλον θα περιμένουμε την άποψη της ΚΕΕ γι αυτό  Νομίζω ότι τελικά η καραντίνα έπαιξε άσχημο παιχνίδι για πολλά παιδιά και την απόδοσή τους  !