Μετά από πολλές δεκαετίες επανέρχονται για διδασκαλία κάποιες από τις εξισώσεις του Maxwell. Αν και προσωπικά διαφωνώ με τη εισαγωγή τους στο Λύκειο είναι μια νέα εκπαιδευτική πραγματικότητα. Ποιά είναι όμως ιστορία τους; Πως επέδρασε η σκέψη του ενός στον άλλο πρωταγωνιστή στο θέατρο των εξισώσεων. Ας πάρουμε μια γεύση μέσα από δύο πρόσφατα βίντεο ξεκινώντας από τον Coulomb:
https://www.youtube.com/watch?v=3tan4_yh5dw
https://www.youtube.com/watch?v=aFYKKSoXC5Y
Καλησπέρα Χαράλαμπε.
Τα πειραματικά μονοπάτια του ηλεκτρομαγνητισμού που είχαν ως κατάληξη την υπέροχη σύνθεση του Maxwell. Σε 4 εξισώσεις τα άπαντα του Η/Μσμού.
Όμορφο ενδιαφέρον και βεβαίως σημαντικό κομμάτι της ιστορίας της φυσικής.
Faraday
Ο Φαραντέι τοποθέτησε ένα πυκνό κομμάτι γυαλιού στους πόλους ενός ηλεκτρομαγνήτη και στη συνέχεια πέρασε πολωμένο φως μέσα από το γυαλί. Όταν ενεργοποίησε το ηλεκτρικό ρεύμα, η κατάσταση πόλωσης του φωτός άλλαξε, επιβεβαιώνοντας ότι τόσο το φως όσο και το γυαλί είχαν μαγνητικές ιδιότητες.
file:///C:\Users\user\AppData\Local\Temp\msohtmlclip1\01\clip_image002.jpgΣτις 30 Σεπτεμβρίου 1845 διαβάζουμε στο χειρόγραφο ημερολόγιό του: “Επιτέλους κατάφερα να… μαγνητίσω μια αχτίδα φωτός”. Αυτό ήταν ένα σημαντικό πείραμα στην ανάπτυξη της θεωρίας πεδίου του ηλεκτρομαγνητισμου.
Από το https://merkopanas.blogspot.com/2022/09/1791-michael-faraday.html
Του Μερκούρη Παναγιωτόπουλου.
Maxwell
Αριστερά, φαίνεται η συσκευή περιστρεφόμενου πηνίου που χρησιμοποίησε
ο Maxwell με τον Fleeming Jenkin το 1863-64 για να αποδείξουν το νόμο του Ohm.
Από το https://merkopanas.blogspot.com/2021/06/1831-james-clerk-maxwell.html
Του Μερκούρη Παναγιωτόπουλου