Φωτοηλεκτρικό φαινόμενο με “ειδική” λάμπα υπεριώδους, όταν έχω τον ήλιο;
Όσοι δεν έχετε πρόσβαση σε εργαστήριο… θα δείτε video
Οι υπόλοιποι, από το εργαστήριο θα χρειαστείτε ένα ηλεκτροσκόπιο με δίσκο. Πάρτε από το σπίτι ένα κομμάτι αλουμινόχαρτο, και στο δρόμο για το σχολείο ένα γυαλόχαρτο 800άρι και άνω. Τυλίξτε καλά το δίσκο του ηλεκτροσκοπίου με το αλουμινόχαρτο, δηλ. απλώστε το πάνω του, και τρίψτε την επιφάνειά του ελαφρά με ένα κομμάτι από το γυαλόχαρτο για λίγα δευτερόλεπτα- όσο μπορείτε ομοιόμορφα. Φορτίστε το ηλεκτροσκόπιο αρνητικά και εκθέστε στον ήλιο-το τελευταίο δεν είναι δύσκολο στην Ελλάδα και το αποτέλεσμα θα σας συναρπάσει.
Ένα σημείωμα: Σημείωμα
Ένα Video: https://youtu.be/1PAuULxuhlg
![]()
Μπράβο Νάσο! Φαντάζομαι ότι οι μαθητές σου εντυπωσιάστηκαν με την πειραματική επίδειξη του φωτοηλεκτρικού. Το επιπλέον σημείωμά σου, μυθιστορηματικού ύφους, δικαιολογεί τον ενθουσιασμό σου, χωρίς τον οποίο τίποτε δεν προχωράει, ακόμη και αν υπάρχει ικανή χρηματοδότηση. Ήμουν έτοιμος να σε ρωτήσω αν δημοσιεύτηκε το άρθρο, αλλά το είδα στο τέλος του βίντεο. Να είσαι καλά!
Καλησπέρα Νασο.
Συγχαρητήρια. Διαβασα απο χθες την ανάρτηση αλλα ήμουν συνοδεία σε εκπαιδευτική εκδρομή στο εξωτερικό και δεν σχολίασα.
Έχω στο εργαστήριο λάμπα υπέρυθρης ακτινοβολίας και ηλεκτροσκοπιο που λειτουργεί καλά αλλα δεν εχω καταφέρει να το πετύχω. Μαλλον η αρνητική φόρτιση ειναι το θέμα!! Θα προσπαθήσω να δοκιμάσω τα βήματα που κάνεις στη φόρτιση όπως προτείνεις.
Καλησπέρα Αποστόλη και σε ευχαριστώ πολύ! Όντως η αφραγκία αυτή τη φορά ήταν σύμμαχος, αλλά αυτό δεν είναι κανόνας. Ο γενικός κανόνας είναι ότι: η φθήνια τρώει τον παρά! Στους συναδέλφους της Δ΄ Αθήνας το παρουσίασα το ’23- όχι σε μαθητές- και πραγματικά το εκτίμησαν!
Χρήστο γεια και σε ευχαριστώ πολύ! Μα το ταξίδι στο εξωτερικό είναι καλύτερο και από το καλύτερο πείραμα!
Για την φόρτιση: o δεύτερος τρόπος(επαγωγή) που έγραψα είχε ένα λάθος- έχω διορθώσει. Τσέκαρε- βασικά-τη φόρτιση του ηλεκτροσκοπίου εκφορτίζοντάς το με την λάμπα υπεριώδους (γράφεις υπέρυθρης- εκ παραδρομής). Μετά …«πέταξε» τη λάμπα υπεριώδους, με τον ήλιο είναι ποίημα!
Νάσο ναι εκ παραδρομής υπεριώδη λάμπα εννοούσα
Συγχαρητήρια !!! Ένα πολύ ωραίο πείραμα!!
Σε ευχαριστώ πολύ Δημήτρη!! Είναι μια ισχυρή γνωστική σύγκρουση. Πώς να δικαιολογηθεί στα παιδιά η ανάγκη για την εισαγωγή νέων ορισμών και νέου μηχανισμού αλληλεπιδρασης ακτινοβολίας και ύλης; Με τα λόγια; Ή επειδή η κβαντική φυσική έχει ωραίο brandname;
Να είσαι καλά και καλό υπόλοιπο Κυριακής!
Συγχαρητήρια. Πολύ ωραίο πείραμα.
Καλησπέρα Τίνα, σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια!