Καλησπέρα Τίνα,
με άλλα λόγια προτείνεις οι μαθητές να δίνουν 3 φορές Πανελλαδικές εξετάσεις (Α,Β και Γ Λυκείου) γιατί αναφέρεις: να μην συνυπολογίζονται προφορικοί βαθμοί ή ενδοσχολικές επιδόσεις- δεν είμαστε έτοιμοι για αυτό δυστυχώς.
Αυτό δεν θα οδηγήσει τους μαθητές στα φροντιστήρια από ακόμα πιο μικρή ηλικία; Ένας μαθητής 15-16 χρονών π.χ. (Α’ Λυκείου) μπορεί να αντέξει τη πίεση εξετάσεων που καθορίζουν το μέλλον τους από τόσο νωρίς όταν πολλές φορές δεν ξέρουν καν τι θέλουν να ακολουθήσουν αργότερα; Μήπως έτσι κατακερματίζονται ακόμα περισσότερο τα μαθήματα γενικής παιδείας (που θέλουν με τη νέα μεταρρύθμιση να ενισχύσουν) γιατί σκέψου πως π.χ. στη Α΄ Λυκείου ακόμα και αυτοί που θα ακολουθήσουν θετική κατεύθυνση θα διαβάσουν λίγο αρχαία- ιστορία για τις ενδοσχολικές γιατί οι Πανελλαδικές αργούν ακόμα. Αν όμως από την Α’ αντιμετωπίζουν τις Πανελλήνιες πιστεύω ότι ακόμα και αυτή η μικρή προσπάθεια για τα μαθήματα γενικής, θα εξαληφθεί.
Έχει ενδιαφέρον βέβαια αυτό που λες γιατί πιθανώς με τριπλή εξέταση η ύλη θα μοιραστεί κατάλληλα (δεν θα είναι τόσο φορτωμένη πλέον στη Γ). Επίσης οι μαθητές θα αναγκαστούν να διαβάζουν “σοβαρά” από την Α’ Λυκείου και η διδασκαλία δεν θα περιορίζεται μόνο σε αυτά που θεωρούνται σημαντικά κεφάλαια για τις Πανελλήνιες (π.χ. οι μαθητές δεν θα μπορούν πλέον να μην διαβάζουν το κεφάλαιο της Θερμοδυναμικής στη Β’ γιατί δεν έχει συνέχεια στη Γ’). Τέλος ας μην ξεχνάμε ότι επειδή η ύλη στη Γ’ είναι στατική για πολλά μαθήματα, οι θεματοδότες αναγκάζονται να δημιουργούν ασκήσεις τέρατα για να μην γίνεται ανακύκλωση των θεμάτων. Ίσως με το νέο σύστημα τα θέματα να έχουν νέο ασκησιολόγιο και να είναι σε πιο φυσιολογικά επίπεδα.
Τελευταία διόρθωση3 ημέρες πριν από Κοτσακινός Χρήστος
Καλησπέρα. Μήνες τώρα διαβάζω την πρόθεση του υπουργείου να συνυπολογίζεται ο βαθμός των 3 τάξεων του Λυκείου για την εισαγωγή τους σε πανεπιστημιακές σχολές.
Δεν καταλαβαίνω τον λόγο. Αντίθετα θεωρώ χρήσιμο να αποκτήσει το Λύκειο τον χαρακτήρα που θα έπρεπε να έχει: την εκπαίδευση Γενικής παιδείας.
Τα έχω ξαναγράψει όλα αυτά, οι μαθητές θα μπορούσαν να κάνουν 1 χρόνο λιγότερο τον συνδυασμό Γυμνάσιο – Λύκειο και να αποφοιτούν από το σχολείο. Στη συνέχεια θα έχουν 1 χρόνο να προετοιμαστούν για τις εξετάσεις εισαγωγής στις σχολές που τους ενδιαφέρουν.
Στον χρόνο προετοιμασίας, θα μπορούσε το υπουργείο να προσφέρει, σε όσους μαθητές θέλουν, μαθήματα είτε της μορφής του τηλεοπτικού φροντιστηρίου είτε μαθήματα με καθηγητές στις σχολικές αίθουσες (είτε αλλού, έχουμε την έδρα του Δήμου, την έδρα του Νομάρχη, την Περιφέρεια και κάθε δημόσιο κτίριο που θα μπορούσε να διαθέσει αίθουσες) το απόγευμα, με καθηγητές που θα επιλεγούν (όχι μόνο από τα σχολεία) με σκοπό να έχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.
Οι εξετάσεις εισαγωγής, δεν χρειάζονται να έχουν θέματα πρωτότυπα, μπορεί να δημιουργηθεί μια βάση θεμάτων (όχι σαν την τράπεζα, που δεν υπήρχε καμία διαφάνεια για το ποιος πρότεινε τα θέματα και κυρίως ποιος ενέκρινε την ομοιομορφία των θεμάτων και την ικανότητα των θεμάτων να αξιολογούν τους μαθητές) και να επιλέγονται κάθε φορά κάποια από αυτά.
Τελευταία διόρθωση2 ημέρες πριν από Κώστας Παπαδάκης
Καλημέρα Χρήστο και Κώστα. Την ανάρτηση την έκανα γιατί ανακοινώθηκε το εθνικό απολυτήριο. Αν γίνει με τον τρόπο που κατάλαβα, δηλ χωρίς εξετάσεις σε εξεταστικά κέντρα αλλά ενδοσχολικές τότε θα υπάρχει θέμα σοβαρό με το αδιάβλητο. Κάνω λάθος; κατάλαβα λάθος;
Πολύ φοβάμαι οτι ο στόχος είναι να μπαίνουν στα δημόσια Πανεπιστήμια τα παιδιά από το ΙΒ των ιδιωτικών σχολείων χωρίς Πανελλήνιες. Μακάρι να κάνω λάθος. ΥΓ Πολύ ενδιαφέρουσες οι προτάσεις σας.
Καλησπέρα Τίνα,
με άλλα λόγια προτείνεις οι μαθητές να δίνουν 3 φορές Πανελλαδικές εξετάσεις (Α,Β και Γ Λυκείου) γιατί αναφέρεις:
να μην συνυπολογίζονται προφορικοί βαθμοί ή ενδοσχολικές επιδόσεις- δεν είμαστε έτοιμοι για αυτό δυστυχώς.
Αυτό δεν θα οδηγήσει τους μαθητές στα φροντιστήρια από ακόμα πιο μικρή ηλικία; Ένας μαθητής 15-16 χρονών π.χ. (Α’ Λυκείου) μπορεί να αντέξει τη πίεση εξετάσεων που καθορίζουν το μέλλον τους από τόσο νωρίς όταν πολλές φορές δεν ξέρουν καν τι θέλουν να ακολουθήσουν αργότερα; Μήπως έτσι κατακερματίζονται ακόμα περισσότερο τα μαθήματα γενικής παιδείας (που θέλουν με τη νέα μεταρρύθμιση να ενισχύσουν) γιατί σκέψου πως π.χ. στη Α΄ Λυκείου ακόμα και αυτοί που θα ακολουθήσουν θετική κατεύθυνση θα διαβάσουν λίγο αρχαία- ιστορία για τις ενδοσχολικές γιατί οι Πανελλαδικές αργούν ακόμα. Αν όμως από την Α’ αντιμετωπίζουν τις Πανελλήνιες πιστεύω ότι ακόμα και αυτή η μικρή προσπάθεια για τα μαθήματα γενικής, θα εξαληφθεί.
Έχει ενδιαφέρον βέβαια αυτό που λες γιατί πιθανώς με τριπλή εξέταση η ύλη θα μοιραστεί κατάλληλα (δεν θα είναι τόσο φορτωμένη πλέον στη Γ). Επίσης οι μαθητές θα αναγκαστούν να διαβάζουν “σοβαρά” από την Α’ Λυκείου και η διδασκαλία δεν θα περιορίζεται μόνο σε αυτά που θεωρούνται σημαντικά κεφάλαια για τις Πανελλήνιες (π.χ. οι μαθητές δεν θα μπορούν πλέον να μην διαβάζουν το κεφάλαιο της Θερμοδυναμικής στη Β’ γιατί δεν έχει συνέχεια στη Γ’). Τέλος ας μην ξεχνάμε ότι επειδή η ύλη στη Γ’ είναι στατική για πολλά μαθήματα, οι θεματοδότες αναγκάζονται να δημιουργούν ασκήσεις τέρατα για να μην γίνεται ανακύκλωση των θεμάτων. Ίσως με το νέο σύστημα τα θέματα να έχουν νέο ασκησιολόγιο και να είναι σε πιο φυσιολογικά επίπεδα.
Καλησπέρα. Μήνες τώρα διαβάζω την πρόθεση του υπουργείου να συνυπολογίζεται ο βαθμός των 3 τάξεων του Λυκείου για την εισαγωγή τους σε πανεπιστημιακές σχολές.
Δεν καταλαβαίνω τον λόγο. Αντίθετα θεωρώ χρήσιμο να αποκτήσει το Λύκειο τον χαρακτήρα που θα έπρεπε να έχει: την εκπαίδευση Γενικής παιδείας.
Τα έχω ξαναγράψει όλα αυτά, οι μαθητές θα μπορούσαν να κάνουν 1 χρόνο λιγότερο τον συνδυασμό Γυμνάσιο – Λύκειο και να αποφοιτούν από το σχολείο. Στη συνέχεια θα έχουν 1 χρόνο να προετοιμαστούν για τις εξετάσεις εισαγωγής στις σχολές που τους ενδιαφέρουν.
Στον χρόνο προετοιμασίας, θα μπορούσε το υπουργείο να προσφέρει, σε όσους μαθητές θέλουν, μαθήματα είτε της μορφής του τηλεοπτικού φροντιστηρίου είτε μαθήματα με καθηγητές στις σχολικές αίθουσες (είτε αλλού, έχουμε την έδρα του Δήμου, την έδρα του Νομάρχη, την Περιφέρεια και κάθε δημόσιο κτίριο που θα μπορούσε να διαθέσει αίθουσες) το απόγευμα, με καθηγητές που θα επιλεγούν (όχι μόνο από τα σχολεία) με σκοπό να έχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.
Οι εξετάσεις εισαγωγής, δεν χρειάζονται να έχουν θέματα πρωτότυπα, μπορεί να δημιουργηθεί μια βάση θεμάτων (όχι σαν την τράπεζα, που δεν υπήρχε καμία διαφάνεια για το ποιος πρότεινε τα θέματα και κυρίως ποιος ενέκρινε την ομοιομορφία των θεμάτων και την ικανότητα των θεμάτων να αξιολογούν τους μαθητές) και να επιλέγονται κάθε φορά κάποια από αυτά.
Καλημέρα Χρήστο και Κώστα. Την ανάρτηση την έκανα γιατί ανακοινώθηκε το εθνικό απολυτήριο. Αν γίνει με τον τρόπο που κατάλαβα, δηλ χωρίς εξετάσεις σε εξεταστικά κέντρα αλλά ενδοσχολικές τότε θα υπάρχει θέμα σοβαρό με το αδιάβλητο. Κάνω λάθος; κατάλαβα λάθος;
Πολύ φοβάμαι οτι ο στόχος είναι να μπαίνουν στα δημόσια Πανεπιστήμια τα παιδιά από το ΙΒ των ιδιωτικών σχολείων χωρίς Πανελλήνιες. Μακάρι να κάνω λάθος. ΥΓ Πολύ ενδιαφέρουσες οι προτάσεις σας.