web analytics

Διαγώνισμα: Οριζόντια βολή και Κυκλική κίνηση. 2012-13

Από ένα σημείο σε ορισμένο ύψος, εκτοξεύονται οριζόντια δύο μικρές σφαίρες Α και Β, ενώ ταυτόχρονα μια τρίτη σφαίρα Γ αφήνεται ελεύθερη, χωρίς αρχική ταχύτητα, όπως στο σχήμα, όπου υΑΒ.

i) Ποια σφαίρα θα φτάσει πρώτη στο έδαφος και γιατί;

ii)Όταν οι τρεις σφαίρες φτάσουν στο έδαφος, για τις αποστάσεις μεταξύ των σφαιρών ισχύει:

α) (ΑΓ)=(ΓΒ),           β) (ΑΓ) > (ΓΒ),      γ) (ΑΓ) < (ΓΒ)

Να δικαιολογήσετε την επιλογή σας.

iii)  Με μεγαλύτερη ταχύτητα θα φτάσει στο έδαφος η σφαίρα:

α) η Α,          β) η Β           γ) η Γ.

Να δικαιολογήσετε την επιλογή σας.

Δείτε όλο το διαγώνισμα σε pdf και σε Word.

Loading

Subscribe
Ειδοποίηση για
2 Σχόλια
Inline Feedbacks
Όλα τα σχόλια
ylikonet
Αρχισυντάκτης
26/11/2016 12:29 ΜΜ

moiΣχόλιο από τον/την Κυριακόπουλος Γιάννης στις 25 Οκτώβριος 2012 στις 14:55

ii)Τη στιγμή που το σώμα θα φτάσει στην οριζόντια θέση, η τάση του νήματος θα είναι μεγαλύτερη, μικρότερη ή ίση με 12Ν; Να δικαιολογήσετε την απάντησή σας, χωρίς να κάνετε υπολογισμό της τιμής της τάσης.

Πολύ καλό! Δεν ξέρω τι ακριβώς έχεις στο μυαλό σου αλλά αν το σχήμα που θέλεις είναι:

“Μεγαλώνει η ταχύτητα άρα και η κεντρομόλος….η τάση έμεινε χωρίς βοηθό άρα…” είναι φοβερό.

%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%b1%ce%b3%cf%81%ce%b1%cf%86%ce%aeΣχόλιο από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 25 Οκτώβριος 2012 στις 15:15

Αυτό ακριβώς Γιάννη. Δεν ήθελα να πάνε να υπολογίσουν την ταχύτητα, απλά να πουν ότι είναι μεγαλύτερη και μετά να πουν ότι η τάση …μένει χωρίς τη βοήθεια του βάρους, όπως ωραία το θέτεις.

%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%b1%ce%b3%cf%81%ce%b1%cf%86%ce%aeΣχόλιο από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 25 Οκτώβριος 2012 στις 23:01

Η απάντηση Δημήτρη στο ερώτημά σου, μετά την βαθμολόγηση. Αυτή η βδομάδα, είχε την τιμητική της, έβαλα 4, οπότε είναι στην ουρά…

%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%b1%ce%b3%cf%81%ce%b1%cf%86%ce%aeΣχόλιο από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 28 Οκτώβριος 2012 στις 23:20

Δημήτρη, διόρθωσα το διαγώνισμα. Γενικά καλή εικόνα, αν και μέσα περιλαμβάνει όλες τις βαθμολογίες, από το 02,4 μέχρι και το 19,2.

Το ερώτημα που επεσήμανε ο Γιάννης δεν απαντήθηκε σωστά από κανέναν!!

Υπήρξαν 5-6 γραπτά, που σχεδίασαν τις δυνάμεις και είπαν ότι η τάση στην οριζόντια θέση είναι ίση με  mυ2/R, αλλά έκαναν την σύγκριση θεωρώντας σταθερή την ταχύτητα…

Γενικώς απάντησαν καλύτερα σε ερωτήματα που είχαν τετριμμένες πραξούλες, αλλά δυσκολότερα σε ερωτήματα που δεν ήταν “κλισέ”….

%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%b1%ce%b3%cf%81%ce%b1%cf%86%ce%aeΣχόλιο από τον/την Σαράντος Οικονομίδης στις 28 Οκτώβριος 2012 στις 23:45

Δημήτρη καλησπέρα διακρίνω μια απαξίωση για τους μαθητές ή κάνω λάθος; 🙂 Όμως δεν πειράζει αφού μάλλον δεν πας για εκπαιδευτικός…:) ή κάνω λάθος;

%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%b1%ce%b3%cf%81%ce%b1%cf%86%ce%aeΣχόλιο από τον/την Σαράντος Οικονομίδης στις 29 Οκτώβριος 2012 στις 0:07

Δημήτρη δε διαφωνώ τουλάχιστον στα δύο πρώτα. Βέβαια δεν είναι τώρα η ώρα να διαβάζω κείμενα, θα το κάνω αργότερα. Μία ερώτηση φίλε Δημήτρη: Γιατί αξιολογούμε τους μαθητές;

 

%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%b1%ce%b3%cf%81%ce%b1%cf%86%ce%aeΣχόλιο από τον/την Σαράντος Οικονομίδης στις 29 Οκτώβριος 2012 στις 0:24

Λες Δημήτρη: Να επιβραβεύει τους αδιάφορους/τεμπέληδες/λουφαδόρους εις βάρος το φιλότιμων μαθητών…

Λες Δημήτρη: O φωστήρας παρακάτω δεν έπρεπε να κοπεί;

Λες Δημήτρη: Τώρα τι του βάζεις αυτού ή αυτής στο τετράμηνο; Φαντάσου τι θα γράψει στο τέλος…

Νομίζω είναι απαξιωτικά τα λόγια σου για τον άγνωστο μαθητή ο οποίος έχει κάνει κάποιες επιλογές. Εμείς νομίζω είμαστε εκείνοι που θα τον διευκολύνουμε να αποκτήσει τις ελάχιστες απαραίτητες γνώσεις για να έχει μια καλλιέργεια σε θέματα επιστήμης. Μη μου πεις ότι στους 100 ενήλικες που τέλειωσαν το λύκειο πριν 30 χρόνια υπάρχουν πολλοί που θα σου απαντήσουν στο ερώτημα :πως γνωρίζουμε ότι το φως της Σελήνης δεν είναι δικό της και πολλά άλλα τέτοια.

Δεν διαφωνώ με το να μένει ο μαθητής αν δεν ανταποκρίνεται στις ελάχιστες απαιτήσεις, αλλά ποιες θα πρέπει να είναι αυτές; Η επίδοση σε ένα διαγώνισμα;

 

a5Σχόλιο από τον/την Θρασύβουλος Μαχαίρας στις 29 Οκτώβριος 2012 στις 0:36

Γιατί Σαράντο δεν έχουμε τίποτε άλλο να τους προσφέρουμε…

Ούτε στόχο ούτε σκοπό… Ο πολιτισμός που τους οφείλαμε και που έπρεπε να τους δώσουμε ως Φυσικοί χάθηκε στις βαθμολογίες των ηλίθιων εξετάσεων της παγαποντιάς και της διαστροφής.

Χάθηκε στα σχολικά βιβλία με τα οποία ξεγελάσαμε τα παιδιά…

Σαράντο αξιολογούνε το μαθητή τα σχολικά βιβλία που πληρώνουμε εμείς ή τα εξωσχολικά που αγοράζουνε τα παιδιά φτωχαίνοντας τους γονείς τους;

Ρωτάς Σαράντο: Γιατί αξιολογούμε τους μαθητές;

Απλά γιατί δεν έχουμε τίπιοτε άλλο να τους δώσουμε παρα μόνο να τους κλέψουμε το μέλλον με την ανικανότητά μας …

Αξιολόγηση μαθητών με ανυπόληπτα σχολικά βιβλία, ανεπαρκέστατα για τις εξετάσεις και με ακριβοπληρωμένα φροντιστηριακά των διαστροφικών ασκησιολογιών;;;

Όχι Σαράντο…

Δεν αξιολογούμε μαθητές… Ψέματα λέμε στον εαυτό μας….

%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%b1%ce%b3%cf%81%ce%b1%cf%86%ce%aeΣχόλιο από τον/την Σαράντος Οικονομίδης στις 29 Οκτώβριος 2012 στις 0:39

Δημήτρη δε σου κρύβω ότι με ενόχλησαν λίγο οι εκφράσεις σου για λουφαδόρους, τεμπέληδες κλπ. Η αξιολόγηση του μαθητή γίνεται για να μάθει και όχι για να χαρακτηριστεί. Για τους μαθητές που αναφέρεσαι ακόμα και να τους κόψουμε, μάλλον έχουν κάνει την επιλογή της ταυτότητάς τους και συλλέγουν μόνο εκείνα που κολλάνε σε αυτήν. Το δύσκολο είναι να τους πείσουμε με θέματα που τους ενδιαφέρουν μπας και μάθουν κάτι και αποκτήσουν ένα στοιχειώδη επιστημονικό εγγραμματισμό.

Να είσαι καλά

Φιλικά

Σαράντος

%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%b1%ce%b3%cf%81%ce%b1%cf%86%ce%aeΣχόλιο από τον/την Σαράντος Οικονομίδης στις 29 Οκτώβριος 2012 στις 0:49

Θρασύβουλε καλησπέρα. Είναι μεγάλο το θέμα της αξιολόγησης. Δεν είμαι υποστηρικτής των σχολικών βιβλίων αλλά κατά τη γνώμη μου το πρόβλημα δεν είναι αυτό.:

Για αρχή αν θες δες εδώ:http://users.sch.gr/sarecon/ek_axones.htm

Τους άξονες της αξιολόγησης. Τι δηλαδή θα έπρεπε να αξιολογούμε κατά τους ειδικούς. Προσέξτε τις δύο τελευταίες.

Εγώ προσπαθώ Θρασύβουλε νομίζω ότι το ίδιο κάνεις και εσύ.

Να είσαι καλά.

%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%b1%ce%b3%cf%81%ce%b1%cf%86%ce%aeΣχόλιο από τον/την Σαράντος Οικονομίδης στις 29 Οκτώβριος 2012 στις 1:01

Δεν ήθελα να προβάλλω την άκομψη ιστοσελίδα μου Δημήτρη την οποία έχω ασυντήρητη εδώ και δύο περίπου χρόνια, αλλά να δείξω τι θα έπρεπε να αξιολογούμε και ότι για μένα εκεί είναι το πρόβλημα και όχι μόνο στα βιβλία για παράδειγμα.

Καλή σου νύχτα.

1Σχόλιο από τον/την Νίκος Ανδρεάδης στις 29 Οκτώβριος 2012 στις 18:35

Καλό είναι στο χώρο των σχολίων μιας άσκησης να μην ανοίγουμε γενικότερες συζητήσεις.

 

%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%b1%ce%b3%cf%81%ce%b1%cf%86%ce%aeΣχόλιο από τον/την Σαράντος Οικονομίδης στις 29 Οκτώβριος 2012 στις 18:50

Καλησπέρα Νίκο Ανδρεάδη. Συμφωνώ. Αν θέλουν οι εμπλεκόμενοι τα σβήνουμε.

%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%b1%ce%b3%cf%81%ce%b1%cf%86%ce%aeΣχόλιο από τον/την Διονύσης Μάργαρης στις 29 Οκτώβριος 2012 στις 19:47

Όχι Σαράντο, δεν χρειάζεται να σβηστεί τίποτα.

Ας έχουμε απλά στο μυαλό μας, την πρόταση του Νίκου σε επόμενη περίπτωση.

Με αφορμή κάποια ανάρτηση, δημιουργούνται όμορφες τοποθετήσεις. Απλά μπορούμε να μεταφερόμαστε στην αντίστοιχη ομάδα και εκεί να γίνονται οι τοποθετήσεις αυτές.

Αυτό έχει και το πλεονέκτημα, ότι μπορεί κάποιος εύκολα στο μέλλον, να βρίσκει τη συζήτηση, αφού οι συζητήσεις κάτω από μια ανάρτηση, συνήθως  δύσκολα μπορεί κάποιος να τις βρει, μετά από λίγο χρόνο.

 

 

Ορφανίδης Ηλίας
30/10/2017 10:55 ΜΜ

Υπάρχουν κάπου οι απαντήσεις ;

Ευχαριστώ