
Δίνεται στα παιδιά ένα πρόβλημα:
Βρίσκεται λυμένο στο ιστολόγιό μου και δεν θα παραθέσω λύση.
Πρέπει κάποιος να δείξει ότι το χέρι κινείται με διπλάσια επιτάχυνση από αυτήν με την οποία ανεβαίνουν η κινητή τροχαλία και το αναρτημένο βάρος, μάζας Μ.
Οι εξισώσεις που προκύπτουν:
 
 by
by 
Γιάννη Καληνύχτα!
Έκανα ένα σχόλιο στα θέματα και ανέφερα ότι το θέμα των πρόσφατων εξετάσεων το δουλεύω από το 2007 σε διάφορες παραλλαγές ,για το ερώτημα Δ4 αναφέρομαι ,που είναι αυτοτελής άσκηση με μια μαζούλα να κρέμεται κατακορυφα στην ακτίνα 2R της διπλής τροχαλιας .
θα ήταν πιο φιλικό στους μαθητές να δίνεται η επιτάχυνση του κυλίνδρου και να ζητούνται σταδιακά ουσιωδη ερωτήματα που δυστυχώς δεν ζητήθηκαν λόγω της συρραφής ασκήσεων για εντυπωσιασμο και ψυχολογικό εκφοβισμο των υποψηφίων
Έχω την αίσθηση ότι σε αυτό θέλεις να αναφερθείς…Στο χασιμο της φυσικής από την επίλυση του συστήματος!
Καλημέρα Δημήτρη.
Εστιάζω στην "τεχνική". Αντί να τις φέρουν σε βολική μορφή, να τις γράψουν τη μία κάτω από την άλλη και …. τις γράφουν ακόμα και σε διαφορετικές σελίδες και προσπαθούν με αντικατάσταση να λύσουν το σύστημα.
Φάνηκε φέτος το ότι ταλαιπωρήθηκαν και έχασαν χρόνο.
καλημέρα Γιάννη
το ερώτημα είναι αν νομιμοποιείται άσκηση να έχει κινητή ή ακίνητη τροχαλία, αφού οι τροχαλίες και όλες οι απλές μηχανές δεν διδάσκονται πουθενά (!) (αλήθεια ποιος "σοφός" έκρινε ότι έπρεπε να λείπει από τη διδακτέα ύλη η δικαίωση της προσπάθειας που έκανε το ασήμαντο μυικά ανθρωπάκι, με "πάσα" Φυσικής, να υπερνικήσει τεράστιες αντιστάσεις;)
Καλημέρα Βαγγέλη.
Το φετινό 4ο θέμα δεν είναι μικρότερης πολυπλοκότητας από την κινητή τροχαλία.
Η κινητή τροχαλία είναι απλά ένα παράδειγμα προβλήματος που προκύπτει σύστημα 3 εξισώσεων, όπως και στο φετινό θέμα.
Συμφωνώ φυσικά στα περί απλών μηχανών που λες.